Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، تاکید کرد: سیاست های ضد ایرانی آمریکا، مهمترین دلیل است که با چنین هیئت حاکمه ای، نمی شود ، هیچگونه مذاکره ای داشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای روحانی در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به نقض پیمان امریکا در برجام گفت: به اروپایی ها نیز توصیه می کنیم بی عملی شما نسبت به برجام نادرست بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: به هر دوی اینها می گوییم به پیمان و عهدتان برگردید زیرا این به نفع شما، ما، منطقه، قانون، نهادهای بین المللی و نظام عدم اشاعه خواهد بود و کوتاهترین راه رسیدن به منافع مشترک است.  دانلود
رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی تاکید کرد: راه رسیدن به امنیت، آزادی، رفاه و عزت کشور، حرکت در مسیر اسلام، امیرالمؤمنین(ع)، امام(ره) و  شهید بهشتی است و همه باید برای خدمت به مردم بیش از پیش تلاش کنیم  آقای روحانی گفت: از خداوند می‌خواهیم و دعا می‌کنیم که همه ما در مسیر صحیح و درست، برای اداره کشور، خدمت به مردم، موفق باشیم و کاری کنیم که یک دستگاه قضایی دیگر به نام وجدان عمومی جامعه و یک دستگاه قضایی نهایی در روز قیامت و در پیشگاه خدا  هم آن را امضاء کند.  اگر این مسیر را انتخاب کردیم، می‌توانیم به سرعت به آن اهداف بلندی که انقلاب برای ما مشخص کرده، دست یابیم.
بررسی چارچوب اصلاحات ساختار بودجه با رویکرد قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت  اعضای هیأت دولت در جلسه امروز با هدف تحقق دستور مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، چارچوب کلی طرح اصلاحات ساختاری بودجه عمومی با رویکرد قطع وابستگی مستقیم آن به نفت را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

چارچوب کلی طرح اصلاحات ساختاری بودجه عمومی که در جلسه صبح چهارشنبه هیأت وزیران به ریاست  رئیس جمهوری، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، پس از تکمیل، در نهایت در شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه خواهد شد.

این اصلاحات با لحاظ توان فنی، مالی و اجرایی کشور، به اولویت‌بندی اقدامات پرداخته و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را در چهار محور تقویت نهادی بودجه، هزینه‌کرد کارا، درآمدزایی پایدار، و ثبات اقتصاد کلان طبقه‌بندی کرده ‌است.

این طرح بر مبنای آسیب‌شناسی معضلات تاریخی و همچنین تحلیل سازوکارهای حاکم بر شرایط موجود کشور پی‌ریزی شده‌ و بنیان آن بر اساس دستیابی به اهداف تامین منابع مطمئن برای اداره کشور و کارا نمودن دولت، حمایت از تولید و اشتغال و ایجاد ثبات در اقتصاد کلان و ارتقای عدالت و بهبود معیشت عمومی طراحی شده ‌است.

استقرار نظام مالیات بر درآمد و اصلاح نظام یارانه مبتنی بر درآمد، انتشار اوراق ارزی و ریالی جهت سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی به همراه عملیات بازار باز بانک مرکزی، تسریع در تکمیل و اجرای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، تأمین حداقل‌های معیشتی برای عموم مردم و اقشار آسیب‌پذیر و اصلاح یارانه‌های نقدی، اصلاح نظام یارانه‌ها و بیمه، چابک‌سازی دولت و اصلاح ساختار شرکت‌های دولتی و اصلاح صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی از جمله برنامه های کوتاه مدت و میان مدت پیش بینی شده برای اصلاح ساختار بودجه است.

محوری‌ترین مسئله در طرح اصلاح ساختاری بودجه، ایجاد یک قاعده مالی برای دولت است به‌طوری‌ که طی برنامه از پیش تعیین شده، ثبات اقتصادی را تضمین نموده و نسبت های مالی پایدار کننده بودجه را در طی ۵ سال آتی، مشخص کند. با تحقق این اصلاحات و ارتقای ظرفیت و زیرساخت های نهادی لازم، دولت و حاکمیت ابزارهای کافی جهت طراحی، پیاده‌سازی و ارزیابی بهتر سیاست مالی را به دست می آورد و نقش فعال‌تری در زمینه سیاست‌گذاری مالی ایفا خواهند کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور روحانی جلسه هیئت دولت تحریم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند

به گزارش خبرآنلاین، صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در پاسخ به این پرسش که شکاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر حمله به ایران را چگونه می‌شود برداشت کرد؟ به هم‌میهن گفت: «وجه تفاوت و اختلاف‌نظر آمریکایی‌ها و دولت نتانیاهو قابل فهم است زیرا دولت کنونی آمریکا دموکرات است و تا حدودی و تأکید می‌کنم که صرفاً تا حدودی به موازین دموکراسی پایبند است اما دولت اسرائیل به‌ویژه افراطیون مذهبی اطراف نتانیاهو به‌هیچ‌وجه به‌هیچ‌یک از مبانی دموکراسی پایبند نیستند. نتانیاهو متوجه شده است که افکار عمومی اسرائیل از عملکرد دولت اسرائیل بعد از عملیات هفتم اکتبر حماس رضایت ندارند؛ به همین دلیل سعی دارد که بحران را حفظ کند. مجموعه این دلایل باعث شده است که نتانیاهو و شرکای راست‌گرای افراطی‌اش با هیچ نوع آتش‌بس موافقت نکنند و به هر شکلی که ممکن است بحران را ادامه دهند با بهانه نابودی حماس. نتانیاهو می‌داند اگر راضی به آتش‌بس شود، افکار عمومی دولتش را کنار می‌گذارند و در مجموع استمرار بحران برای نتانیاهو به منزله باقی‌ماندن در قدرت است».

او ادامه داد: «شرایط اما برای جو بایدن متفاوت است. او به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد که چه آمریکا و چه اسرائیل با ایران مواجهه نظامی داشته باشند. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل، ایران را بزند، ماجرا تمام نمی‌شود و ایران پاسخ می‌دهد و درگیری بالا می‌گیرد و حتماً پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه هم هدف ایران قرار می‌گیرد و این آتش شعله‌ور شده و به این سادگی‌ها خاموش نمی‌شود. این را هم بگویم که چنین شرایطی به نفع روسیه است زیرا توجه غربی‌ها را از جنگ اوکراین به خاورمیانه معطوف می‌کند و آمریکا مجبور می‌شود بخشی از توان نظامی‌اش را به‌جای آنکه به اوکراین بدهد، به خاورمیانه بیاورد.در عین حال می‌داند اگر جنگی در بگیرد ممکن است چین از این موقعیت استفاده کند و تایوان را تسخیر کند و طبیعی است در آن شرایط برای آمریکا سخت است که به مقابله با چین هم برود. همه این شرایط باعث شده است که آمریکا نخواهد جنگی با ایران در بگیرد.

در مقابل همان‌طور که گفتم نتانیاهو برای استمرار بحران بدش نمی‌آید که با ایران وارد جنگ شود؛ بنابراین بین بایدن و نتانیاهو بر سر جنگ با ایران اختلاف جدی وجود دارد». زیباکلام درباره اینکه ایران از چنین شکافی چه استفاده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ مطرح کرد: «متأسفانه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا سیاست خارجی‌اش در خدمت ایدئولوژی غرب‌ستیزی و انقلابی‌گری بوده است. اکنون و با توجه به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل، ایران می‌تواند یک بار هم که شده بدون واسطه با آمریکا وارد مذاکره شود تا به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی فضا را به نفع خود پیش ببرد». 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896579

دیگر خبرها

  • در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچکاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!
  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • آذر منصوری و تلاش برای خنثی‌سازی اظهارات مثبت خاتمی
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران