Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@11:08:16 GMT

تغییر ساعت کاری در تهران در حال رایزنی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۹۲۲۸

تغییر ساعت کاری در تهران در حال رایزنی

سخنگوی صنعت برق و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با اشاره به رایزنی با وزارت کشور و استانداری برای اجرای طرح در تهران، این استان را به جهت استقرار وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دارای شرایط ویژه‌ای عنوان کرد و افزود: در صورت توافق با اجرای طرح در این کلانشهر، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

سخنگوی صنعت برق از اجرایی شدن طرح تغییر ساعات کار ادارات در ۲۹ استان و رایزنی برای اجرای آن در ۲ استان باقی مانده با هماهنگی استانداری‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی رجبی‌مشهدی، شروع و خاتمه ساعات کار روزانه ادارات به میزان یک تا ۱.۵ ساعت زودتر را از ویژگی‌های این طرح عنوان کرد و گفت: به جهت خنکی هوا در ساعات آغازین صبح و استفاده از روشنایی روز، همچنین قرار گرفتن عمده ساعات اداری در ساعات غیر پیک، این طرح نقش قابل توجهی در کاهش بار مصرفی در ساعات گرم سال دارد.
وی تصمیم‌گیری درباره ساعات شروع و پایان کار ادارات را بر اساس اولویت‌ها و شرایط هر استان عنوان کرد که در مدت یک‌ماه یا کل فصل تابستان اجرا می‌شود.

رجبی‌مشهدی، برآوردهای هواشناسی را حاکی از افزایش یک تا ۱.۵ درجه‌ای دما در مرداد نسبت به تیر جاری ذکر کرد و خواستار تداوم اجرای برنامه در طول تابستان شد.

تغییر ساعت در تهران در حال رایزنی

سخنگوی صنعت برق و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با اشاره به رایزنی با وزارت کشور و استانداری برای اجرای طرح در تهران، این استان را به جهت استقرار وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دارای شرایط ویژه‌ای عنوان کرد و افزود: در صورت توافق با اجرای طرح در این کلانشهر، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی ۴ تا ۵ درصد کاهش مصرف برق در هر یک از مناطق کشور را از اثرات مثبت این طرح در تابستان گذشته دانست که در تهران حدود ۴۰۰ مگاوات و در تمام کشور حدود ۲۰۰۰ مگاوات کاهش بار شبکه برق را در پی داشته است.

سخنگوی صنعت برق کشور تاکید کرد: اجرای این طرح در استان‌ها از سوی صنعت برق مورد پایش قرار می‌گیرد و اداراتی که به دستورالعمل و ابلاغیه استانداری‌ها کم‌توجهی کنند، نسبت به برخورد یا احیاناً قطع برق آنها اقدام خواهد شد.

کنترل پیک مصرف برق با اجرای دومین مانور مدیریت مصرف

بنا بر اعلام وزارت نیرو، در حالی که پیک مصرف برق در روز دوشنبه سوم تیرماه، به ۵۶ هزار مگاوات رسیده بود، پیش‌بینی می‌شد که این میزان در روز سه‌شنبه چهارم تیرماه با توجه به افزایش گرمای هوا، رقمی بسیار بیش از این را به ثبت برساند.
این در حالی‌است که بر اساس گزارش‌های دریافتی از معاونت هماهنگی توزیع توانیر، با اجرای دومین مانور مدیریت مصرف برق، در حدود ۲۹۰۰ مگاوات پیک‌سایی صورت گرفته است.
آثار نهایی اجرای این مانور پس از بررسی‌های نهایی اعلام خواهد شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • ساعات کار طولانی در جوانی احتمال افسردگی و بیماری در میانسالی را افزایش می‌دهد
  • رایزنی قطر و ازبکستان بر سر چگونگی اجرای پروژه کریدور ترانس افغان