Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@05:51:46 GMT

رکورددار بیشترین فروش ساعت‌های هوشمند در ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۹۲۹۴

رکورددار بیشترین فروش ساعت‌های هوشمند در ۲۰۱۸

سری چهارم ساعت هوشمند اپل واچ در سال گذشته میلادی موفق شده است از تمامی برندها و مدل‌های موجود در بازارهای جهانی بیشتر بفروشد.

به گزارش ایسنا، با توجه به محبوبیت و گسترش استفاده از گجت های هوشمند علی‌الخصوص ساعت‌های هوشمند، خیل عظیمی از کاربران در جهان از آن استقبال خوب و بی نظیری نشان داده‌اند و بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، سری چهارم ساعت‌های هوشمند اپل واچ (apple watch۴) بیشترین میزان فروش را در سال گذشته میلادی به نام خود به ثبت رسانده است به گونه‌ای که طبق آمار، سهم اپل واچ از بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۸ میلادی با ۲۲ درصد رشد و افزایش مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر رقبای معروف و محبوب اپل واچ، می‌توان به ساعت‌های هوشمند سامسونگ Gear S۳ و هوآوی واچ ۲ اشاره کرد. با اینکه این دو محصول توانایی پشتیبانی از هر دو سیستم اندروید و iOS را دارند، اپل واچ تاکنون هیچ علاقه‌ای به کار کردن با سیستم عامل اندروید از خود نشان نداده است. اما باز هم با این حال، اپل توانسته است به میزان قابل توجهی از فروش فصلی و سالانه خود برسد و از سایر رقبای سرسخت خود سبقت بگیرد.

بر اساس آمار همچنین نشان می‌دهد که کاربران در کشورهای ایالات متحده آمریکا، استرالیا و ژاپن بیشترین استقبال را از ساعت‌های هوشمند اپل (اپل واچ) کرده‌اند که بیشتر آن هم مرهون تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی بوده است.

اپل واچ ۴ بزرگ‌ترین به‌روزرسانی اپل در زمینه ساعت‌های هوشمند این شرکت بزرگ آمریکایی به شمار می‌آید که توانسته نسبت به سری‌های قبلی خود امکانات و قابلیت‌های ارتقا یافته جدیدی را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

بر اساس گزارش وب سایت the verge، سال ۲۰۱۵ میلادی بود که اپل تصمیم گرفت با معرفی و عرضه ساعت‌های هوشمند، بر بازار این گجت های پوشیدنی محبوب تسلط پیدا کند و بر رقبای قدرتمند دیگر حاضر در بازار پیروز شود.

در رابطه با تغییرات جدیدی که به این سری از ساعت‌های هوشمند راه یافته است، اندازه نمایشگر اپل‌واچ سری ۴ در مدل کوچک‌تر به میزان ۳۵ درصد و در مدل بزرگ‌تر به میزان ۳۲ درصد در مقایسه با نسل پیشین افزایش پیدا کرده، با این وجود، اپل واچ سری ۴ باریک‌تر از گذشته است و وزن آن هم در مقایسه با سری ۳ کاهش یافته است. از دیگر تغییرات ظاهری اپل واچ می‌توان به اصلاح اهرم کناری و اضافه شدن ویژگی بازخورد لمسی (Haptic Feedback) به آن اشاره کرد. کلید کناری نیز اصلاح شده و بیرون‌زدگی آن از بدنه کاهش یافته است. همچنین به یک پردازنده ۶۴ بیتی و دو هسته‌ای اس ۴ مجهز شده است که به عقیده اپل، کارایی دو برابری نسبت به نسل پیشین خود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اپل واچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیحات جدید دولت را بخوانید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی رجبی مشهدی در خصوص نصب کنتور های هوشمند توسط مشترکان پرمصرف گفت: از میان حدود ٣٢ میلیون مشترک خانگی، حدود 800 هزار مشترکی بیش از ٢.٥ برابر الگو برق مصرف می کنند مصارف آنها واقعا نامتعارف است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در مناطقی مانند تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و... الگوی مصرف برق 300 کیلووات ساعت است اضافه کرد : ابن درحالی است که 80 هزار مشترک مذکور، 900 هزار کیلووات ساعت و حتی بالاتر برق مصرف می کنند که به همین دلیل این مشترکان مجهز به کنتور هوشمند می شوند.

وی ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند باعث خواهد شد که این مشترکان از میزان مصرف خود به صورت برخط مطلع و برای کاهش آن برنامه ریزی کنند.

رجبی مشهدی در عین حال اذعان کرد: در این شرایط و به دلیل مصرف بالا، برای این مشترکان استفاده از برق سبز یا تجدید پذیر توجیه اقتصادی خواهد داشت چرا که این گروه از مشترکان در ساختمان هایی بزرگ و با استطاعت مالی مناسب ساکن هستند که امکان نصب پنل های خورشیدی را دارند.

وی ادامه داد: نصب پنل خورشیدی و تامین بخشی از برق مورد نیاز از طریق انرژی تجدیدپذیر باعث خواهد شد تا این مشترکان بخشی از مصرف برق خود را تامین و به پایداری برق سایر مشترکین نیز کمک کنند.

مدیرعامل توانیر در خصوص مصرف بالای برخی مشترکان تجاری و نحوه رصد آنان نیز با بیان اینکه مشترکان تجاری پرمصرف مجهز به کنتور هوشمند هستند، تصریح کرد: با این حال مشترکان تجاری از صنوف مختلف تشکیل شده اند تعیین الگو برای آنها مشکل است.

رجبی مشهدی ادامه داد: به این منظور امسال برای نخستین بار طرح تشویقی مشترکان تجاری نیز به اجرا در خواهد آمد که پیش بینی شده است که این گروه در صورتی که مصارف خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند بر اساس دستورالعملی که در حال تدوین است مورد تشویق قرار گرفته و جوایز ارزنده به آنها اهدا شود.

وی ادامه داد: همچنین امسال برنامه ریزی شده است که بتوان از برق تولیدی روشگاه هایی که دارای مولد برق هستند استفاده و سوخت آنها تامین شود.

مدیرعامل توانیر همچنین در خصوص تغییر ساعات کاری از ١٥ خرداد نیز گفت: در این طرح مبنا بر اساس افزایش دمای هوا و در نتیجه بالا رفتن مصرف برق بوده است.

رجبی مشهدی ادامه داد: تعیین و تنظیم ساعات کار ادارات در اختیار هیات وزیران است، با از اخذ موافقت دولت، ساعات کارت ادارات در فاصله ١۵ خرداد تا ١۵ شهریور از ساعت ۶ صبح تا ١٣ خواهد بود.

به گفته وی، این طرح در سال گذشته نیز اجرا شده بود که با تاکید رییس جمهور در خصوص آغاز به کار متروها، مهدهای کودک و شناوری ابتدای صبح برای کارمندانی که فرزند خردسال داشتند، رضایت نسبی کارمندان و سایر بخشها را براساس نظرسنجیهای انجام شده، کسب کرد.

مدیرعامل توانیر یادآور شد: با توجه به خاموش شدن وسایل سرمایشی در ادارات، اجرای این طرح در سال گذشته موجب صرفه جویی ٨٥� مگاواتی در مصرف برق شد که معادل مصرف دو یا سه استان کشور بود.

رجبی مشهدی همچنین گفت: براساس این مصوبه مقرر شده است که وسایل سرمایشی در ادارات واقع در اقلیم معتدل کشور، یک ساعت زودتر از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان ساعت کار خاموش شود.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح موجب تامین برق پایدار برای همه مشترکان و اختصاص صرفه جویی حاصل از آن به بخش تولید شود.

سخنگوی صنعت برق درباره چگونگی نظارت بر اجرای این طرح نیز با بیان این که امسال هدف گذاری انجام شده برای صرفه جویی از محل اجرای این طرح حدود 1500 مگاوات است، خاطرنشان ساخت: تاکنون حدود 80 درصد از ادارات به کنتور هوشمند مجهز شده اند و ادارات باقیمانده نیز تا شروع فصل پیک به این نوع کنتورها مجهز خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که براساس مصوبه هیات وزیران ادارات باید در ساعات کاری مصارف خود را 30 درصد و پس از پایان ساعات کاری 60 درصد کاهش دهند، گفت: با نصب کنتورهای هوشمند مصرف برق ادارات کنترل پذیر می شود و در صورتی که میزان صرفه جویی تعیین شده در مصوبه توسط ادارات رعایت نشود، شرکتهای توزیع می توانند این موضوع را رصد، پیگیری و کنترل کنند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894949

دیگر خبرها

  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • فخاس اسفند خوبی را پشت سر گذاشت
  • ساعت هوشمند هواوی Watch Fit 3 به زودی عرضه می‎‌شود
  • گلکسی واچ ۷ سامسونگ در مرجع صدور گواهی بلوتوث رؤیت شد
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟
  • ساعات کاری ادارات از خرداد تغییر می‌کند + جزئیات
  • چرا ساعت کاری ادارات از ۱۵ خرداد تغییر می‌کند؟/ توضیحات جدید دولت را بخوانید
  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما
  • رشد فروش ۱۱۷۶ درصدی در این نماد! | غول‌های دارویی چقدر فروختند؟
  • یک میلیون مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند