Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید موسوی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ۳۸ امین سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش که با حضور امام جمعه مرند، دادستان و رئیس دادگستری و جمعی از مسئولان شهرستان مرند و اقشار مختلف مردم در مسجد قیام برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید بهشتی ابراز داشت: آیت الله بهشتی در سال ۱۳۵۹ با استقبال باشکوه مردم وارد شهر مرند شد و در مسجد قیام این شهر سخنرانی کرد، جمعیت به قدری بود که در خیابان ها نیز شاهد حضور مردم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به اهمیت قضاوت و اجرای عدالت اظهار داشت: قضاوت یکی از شئون ولایت به شمار می رود که از شئون اولیا و انبیا و ائمه معصومین در زمان غیبت در اختیار ولی جامع الشرایط قرار گرفته است.

رئیس شعبه ۲۱ تجدید نظر استان آذربایجان شرقی افزود: رئیس دستگاه قضا به طور مستقیم از سوی رهبر انقلاب اسلامی منصوب می شود و مسئولین این قوه از طرف رئیس قوه قضاییه با یک واسطه از سوی نماینده ولی فقیه منصوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی قضاوت را یک امر الهی و اسلامی دانست و عنوان کرد: اجرای عدالت از ۴۰ روز بارش باران برای مردم بهتر است و مهم ترین رسالت انبیا نیز اجرای عدالت در جامعه بود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط قاضی در کتاب های فقه بسیار سخت بیان شده او باید یکسان به طرفین نگاه کند مبادا تمایل قلبی اش به یک سمت باشد، قاضی باید به نوعی مجلس قضاوت را ترتیب دهد تا طرفین احساس عدالت کنند.

رئیس شعبه ۲۱ تجدید نظر استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه قاضی از نظر اسلام باید عادل بوده و با علم و عدل قضاوت کند، تصریح کرد: فردی که به ظلم قضاوت کند، کسی که از روی ناآگاهی به ظلم قضاوت کند و قاضی که از روی ناآگاهی به عدل قضاوت کند در آتش جهنم هستند، اما قاضی که از روی آگاهی به عدل قضاوت کند در عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی دولت آبادی تاکید کرد: اگر دستگاه قضایی ناسالم بوده و اجرای عدل نکند و نسبت به مفاسد اخلاقی و اجتماعی بی تفاوت باشد جامعه را فاسد می کند.

وی ادامه داد: اگر در جامعه ای مفاسد افزایش پیدا کند به قصور قضات برمی گردد، اما مساله عدل گستری در حد مقبولی در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.

رئیس شعبه ۲۱ تجدید نظر استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری با تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: برخی مواد قانونی بودند که موجب تاخیر در رسیدگی به پرونده های قضایی می شد، اما با اصلاح برخی مواد، از اطاله دادرسی جلوگیری خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: ادغام برخی معاونت ها در قوه قضاییه از اقدامات خوب رئیس جدید قوه قضاییه بود تا قضات ستادی به امر مردم رسیدگی کنند.

آیت الله بهشتی شخصیتی انقلابی و مردمی بود

وی همچنین با اشاره به شخصیت ویژه آیت الله بهشتی (ره) گفت: آیت الله بهشتی شخصیتی اجتماعی، انقلابی و مردمی بود که توانست دستگاه قضایی زمان شاهنشاهی را اصلاح کرده و به قوه قضاییه اسلامی تبدیل کند.

رئیس شعبه ۲۱ تجدید نظر استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: منافقین نتوانستند وجود ایشان را تحمل کنند و او را ترور شخصیت کرده و در ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰ به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات موجود کشور ابراز داشت: برخی از مشکلات مانند گرانی به دلیل سوء مدیریت مدیران است اما مردم با انگیزه الهی انقلاب کردند و پای انقلاب اسلامی ایستاده اند.

وی تاکید کرد: انفجار پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا توسط ایران به استکبار نشان داد که اینجا آمریکا و عراق نیست بلکه اینجا مملکت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس شعبه ۲۱ تجدیدنظر استان اذعان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور مردم ادامه پیدا خواهد کرد و با تحریم ها مرعوب نخواهند شد بلکه این تحریم ها باعث پیشرفت در علوم نظامی و هسته ای شده است.

کد خبر 4651661

منبع: مهر

کلیدواژه: مرند قوه قضاییه استاد شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌راد را به سِمت ریاست کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان و ریاست شعبه اول دادگاه تجدیدنظر این استان منصوب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • ما مسؤولان قضائی گاهی ناچاریم از یک امر مباح هم اجتناب کنیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد