Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بنابر اعلام آژانس هواپیمایی ستاره ونک، طبق این قانون که تکرار یک کار یا پروسه شما را با زیروبم مسیر آشنا می‌کند و یا به اصطلاح خبره آن کار می‌شوید، بعد خرید چندین بار بلیط هواپیما در این کار حرفه‌ای شده و چم‌وخم آن دستتان می‌آید؛ اما اگر در ابتدا می‌خواهید مثل یک حرفه‌ای برخورد کنید و نرخ بلیط‌های گران هواپیما را دور بزنید، آژانس هواپیمایی ستاره ونک ترفندهای خرید بلیط هواپیما را در اختیار شما می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با به کار بردن این ترفندها می‌توانید بلیط ماهان، بلیط ایرعربیا و بلیط سایر شرکت‌های معتبر هواپیمایی را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید.

از ترفند زمان مناسب خرید استفاده کنید

انتخاب روز و ساعت مناسب پرواز، هنگام خرید بلیط هواپیما از موارد مهم و حائز اهمیت است. اگر می‌خواهید هزینه بلیط هواپیما را کاهش دهید، بهتر است درست برعکس افراد دیگر عمل کنید.

 اما چگونه؟ اکثر افراد آخر هفته و ساعات بین روز را برای پرواز انتخاب می‌کنند. اواخر هفته ترافیک پروازی بیشتر است و در نتیجه بلیط هواپیما نیز گرانتر خواهد بود. از طرفی با یک نگاه کلی به ساعات و قیمت‌ها متوجه خواهید شد، بلیط‌های نیمه‌شب ارزان‌تر از بلیط‌های دیگر هستند؛ بنابراین انتخاب روزهای وسط هفته و ساعات اولیه صبح برای پرواز، هزینه‌های سفر شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بلیط‌ها را مقایسه کنید

ضرب‌المثل "گر صبر کنی ز قوره حلوا سازی" در خرید بلیط هواپیما هم جواب می‎دهد. هرچه قدر هم برای خرید بلیط هواپیما عجله داشته باشید، با جستجوی بیشتر بلیط‌ چیزی را از دست نخواهید داد. چه در خرید اینترنتی و چه در خرید حضوری بلیط هواپیما با دیدن اولین گزینه پرواز آن را خریداری نکنید. در بیشتر مسیرهای پروازی ایرلاین‌ها و ساعات پروازی متعددی برای انتخاب وجود دارند، پس بهتر است، سایت‌های مختلف را با هم مقایسه کرده و در نهایت بلیط هواپیما خود را با مناسب‌ترین ایرلاین و ساعات پروازی از یک سایت معتبر خریداری کنید.

با مراجعه به سایت خرید بلیط هواپیما آژانس هواپیمایی ستاره ونک شما می‌توانید با جستجوی مقصد، ایرلاین‌ها و ساعات پروازی مختلف را مشاهده کرده و با اطمینان کامل از نرخ بلیط، خرید خود را نهایی کنید.

اصرار بر روی تاریخ خاص را فراموش کنید

اگر هنگام خرید بلیط هواپیما بر روی تاریخ خاص اصرار دارید، پیدا کردن نرخ ارزان را فراموش کنید. بهتر است تا آنجا که برایتان مقدور است تاریخ پرواز را محدود نکنید. چرا که در بیشتر مواقع با کمی جابه‌جا کردن تاریخ سفر می‌توانید بلیط را با مبلغ ارزان‌تر خریداری کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید برای تعطیلات برنامه‌ریزی کنید دقیقاً در تاریخ شروع و اتمام تعطیلات به دنبال بلیط نباشید، بلکه بهتر است بلیط را برای یک یا دو روز قبل از شروع تعطیلات رزرو کنید، در اینصورت با یک تیر دو نشان می‌زنید، هم در سفر با حجم گردشگران کمتری مواجه خواهید شد و هم بلیط را با هزینه کمتر خریداری می‌کنید.

ارزان‌ترین نه اما مناسب‌ترین را انتخاب کنید

ارزان‌ترین پرواز همیشه بهترین گزینه نیست. نوع ایرلاین، کلاس پروازی، روز و ساعت پرواز در قیمت بلیط هواپیما بسیار تأثیرگذار هستند. در واقع بهترین بلیط هواپیما بلیطی است که خدمات عالی و نرخ مناسب را در کنار یکدیگر داشته باشد. هنگام جستجو بلیط هواپیما امکانات و خدمات پروازها را با هم مقایسه کرده و سپس با توجه به توقعات و شرایط خود مناسب‌ترین پرواز را انتخاب کنید.

از کنار پروازهای توقف‌دار به سادگی رد نشوید

پروازهای توقف‌دار پروازهایی هستند که در آن قبل از رسیدن به مقصد نهایی یک توقف در فرودگاهی مشخص دارند. اکثر افراد با شنیدن نام توقف در پرواز با تصور اینکه مسیری خسته‌کننده را پیش رو دارند از کنار آن به‌راحتی می‌گذرند، اما از همین‌جا یک‌بار و برای همیشه این تصور غلط را از ذهنیت خود پاک کنید.

 پروازهای توقف‌دار اگر درست انتخاب شوند بسیار جذاب و مقرون‌به‌صرفه هستند. به‌عنوان‌مثال با خرید بلیط ایرعربیا به مقصد گوا هند، شما یک توقف در فرودگاه شارجه خواهید داشت و سپس مقصد خود را به سمت گوا ادامه خواهید داد. در اینصورت هم از خدمات بلیط ارزان ایرعربیا استفاده خواهید کرد و هم از امکانات فرودگاه شارجه(سومین فرودگاه بزرگ خاورمیانه) بهرمند‌ خواهید شد. به این نکته دقت کنید معمولاً نرخ بلیط‌های توقف‌دار ارزان‌تر از بلیط‌های بدون توقف هستند.

از تخفیفات آژانس‌های هواپیمایی غافل نشوید

امروزه اکثر آژانس‌های هواپیمایی و سایت‌های خرید بلیط هواپیما، محصولات و تخفیفات خود را در کانال اینستاگرام قرار می‌دهند، بنابراین با پیگیری صفحات مجازی، می‌توانید از پیشنهادات ویژه خرید بلیط هواپیما باخبر شوید. عضو شدن در باشگاه مشتریان نیز راه دیگر رسیدن به خرید ارزان بلیط هواپیما است.. شما می‌توانید با عضو شدن در این باشگاه در ازای هر خرید امتیاز دریافت کنید. این امتیازها در سفرهای بعدی به تخفیفی عالی تبدیل می‌شوند؛ بنابراین به هیچ عنوان فرصت را از دست ندهید و حتماً عضویت خود را در ایرلاین‌ها به ثبت برسانید، بدین ترتیب با پر کردن فرم چند دقیقه‌ای از تخفیف چند صدهزارتومانی برخوردار خواهید شد.

اگر کثیرالاسفر هستید، سعی کنید همیشه از یک سایت یا آژانس مسافرتی خرید کنید چرا که شرکت‌ها همیشه برای مسافران دائمی امتیازی ویژه در نظر خواهند گرفت.

با عضو شدن در باشگاه مشتریان آژانس هواپیمایی ستاره ونک از خدمات و تخفیفات ویژه این باشگاه بهره‌مند شده و سفری آرام و بی‌دغدغه را تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترافیک تعطیلات خاورمیانه قانون مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت وزن وسایل در پرواز

پرداخت هزینه برای اضافه ‌بار یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از مسافران است. کم‌تر کسی دوست دارد که بابت حمل وسایلش با هواپیما هزینه اضافی بپردازد. بااین‌حال به دلیل قوانین حاکم بر ایرلاین‌های مختلف، افراد مجاز هستند که فقط مقدار مشخصی بار را با خود حمل کنند.

اگر میزان بار مسافران بیش‌تر از حد مجاز باشد باید هزینه‌ای اضافی به‌عنوان جریمه اضافه ‌بار بپردازند. این محدودیت‌ها در ایرلاین‌ها و کلاس‌های پروازی مختلف با هم متفاوت است. اگر بلیط هواپیما تهران استانبول را خریده‌اید و به‌زودی راهی سفر هستید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه درباره محدودیت‌های موجود درباره وزن وسایل برای حمل با هواپیما بیش‌تر صحبت می‌کنیم.

مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های داخلی چقدر است؟

قوانین مربوط به محدودیت‌های حمل بار در ایرلاین‌های داخلی کم و بیش شبیه به یکدیگر است. برای مثال افرادی که بلیط هواپیما تهران استانبول ایرلاین‌های داخلی را خریده‌اند، اجازه حمل حداکثر 20 کیلوگرم بار را در کلاس اکونومی دارند. در پروازهای کلاس بیزینس نیز مسافران مجاز هستند که حداکثر 30 کیلوگرم بار را با خود حمل کنند.

این میزان بار در ایرلاین‌های مختلفی مانند کاسپین، تابان، زاگرس، آسمان، آتا، ایران ایر و کیش ایر ممکن است تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر داشته باشد. همچنین مقدار باری که شما در ایرلاین‌های داخلی می‌توانید با خودتان به داخل کابین ببرید، بین پنج تا هفت کیلوگرم است.

مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های خارجی چقدر است؟

مقدار بار مجاز در ایرلاین‌های خارجی مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای مثل شما در پروازهای شرکت لوفت هانزا می‌توانید حداکثر 23 کیلوگرم بار را در کلاس اکونومی و 32 کیلوگرم بار را در کلاس بیزینس با خود حمل کنید.

ترکیش ایر نیز که یکی از ایرلاین‌های فعال در خطوط هوایی تهران استانبول است به مسافران خود اجازه حمل 20 کیلوگرم بار در کلاس اکونومی و 30 کیلوگرم بار را در کلاس بیزینس می‌دهد. قبل از خرید بلیط هواپیما تهران استانبول از سایت علی بابا می‌توانید اطلاعات مربوط به میزان بار مجاز هر کدام از پروازها را به‌طور دقیق ببینید. این اطلاعات در بخشی به نام قوانین بار به طور کامل نوشته شده است.

هزینه اضافه بار چگونه محاسبه می‌شود؟

محاسبه وزن چمدان‌هایتان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید قبل از پرواز انجام دهید. اگر وزن چمدان‌هایتان از میزان تعیین شده توسط ایرلاین بیش‌تر باشد، آن‌وقت مجبور خواهید شد که اضافه بار بپردازید. به‌طورکلی هزینه هر کیلوگرم اضافه بار معادل یک درصد از قیمت بلیط پروازتان است.

برای مثال اگر شما دو کیلو بار اضافی با خود همراه داشته باشید باید مبلغی معادل دو درصد از قیمت بلیط پروازتان را به‌عنوان جریمه اضافه بار بپردازید. آژانس‌های هواپیمایی که بلیط پروازتان را از آن‌ها خریده‌اید؛ اطلاعات دقیق‌تری درباره میزان هزینه اضافه بار در اختیار خواهند گذشت بااین‌حال در وب‌سایت ایرلاین‌های خارجی نیز اطلاعات کاملی در این‌باره وجود دارد.

قوانین مربوط به بار دستی در ایرلاین‌های مختلف چگونه است؟

 منظور از بار دستی وسایلی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند که وسایل گران‌قیمت خود را به داخل کابین ببرند زیرا امکان آسیب‌دیدن آن‌ها در قسمت بار هواپیما وجود دارد. برای مثال لپ‌تاپ و دوربین عکاسی از جمله وسایلی هستند که اجازه دارید آن‌ها را با خودتان به داخل کابین ببرید.

قوانین مربوط به بار دستی در ایرلاین‌های داخلی و خارجی با هم بسیار متفاوت است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اطلاعات مربوط به میزان بار مجاز را بخوانید و سپس برای خرید بلیط تصمیم بگیرید. اکثر ایرلاین‌ها به مسافران خود اجازه می‌دهند که حدود پنج تا هفت کیلو بار را با خود به داخل کابین ببرند.

البته به‌جز وزن، ابعاد این وسایل نیز مهم هستند. برای مثال ابعاد وسایل شما باید طول، عرض و ارتفاعی کم‌تر از ۵۶، ۴۵ و ۲۵ سانتی‌متر داشته باشند. همچنین بسیاری از ایرلاین‌ها به مسافران کلاس‌های پروازی بیزینس و فرست کلاس اجازه می‌دهند که حدود 15 کیلوگرم بار را به‌عنوان بار دستی با خود به داخل کابین ببرند.

حمل کدام وسایل در کابین هواپیما غیر مجاز است؟

همه وسایل شما قبل از ورود به هواپیما بررسی می‌شوند زیرا مسافران اجازه حمل برخی از وسایل به کابین هواپیما را ندارند. برای مثال شما نباید وسایل تیز و برنده مانند چاقو را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید. همچنین حمل وسایل ورزشی مانند بدمینتون یا چوب بیسبال و مواردی از این قبیل نیز ممنوع است.

اگر می‌خواهید وسایل ورزشی را با خود به سفر ببرید باید آن‌ها را به قسمت بار هواپیما تحویل دهید. از دیگر وسایل ممنوعه می‌توان به ابزارآلات مانند انبردست و پیچ ‌گوشتی، فندک، کبریت و سایر وسایل اشتعال‌زا، میوه، گوشت و برخی دیگر از مواد خوراکی اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است؟
  • قیمت هواپیما‌های شخصی در ایران چقدر است ؟