Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد رضا فخر پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)؛ خراسان جنوبی معطر به حضور سه شهید گمنام از شهدای دوران دفاع مقدس می شود.

وی با بیان اینکه مراسم کشوری پیرامون شهدای گمنام در راستای تجلیل از ۱۵۰ شهید امروز در تهران آغاز می شود، بیان کرد: مراسم وداع با شهدا امشب در موزه دفاع مقدس تهران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: از تعداد ۱۵۰ شهیدی که در این ایام میزبان آنها در مناطق مختلف کشور هستیم ۱۱۶ شهید گمنام و ۳۴ شهید هویت آنها شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جوبی میزبان سه شهید گمنام است، گفت: شهید ۲۳ ساله در منطقه عملیاتی شرهانی در عملیات محرم، شهید ۱۹ ساله در منطقه عملیاتی سومار در عملیات کربلای ۶ در سال ۶۵ و شهید ۲۳ ساله در عملیات رمضان سال ۶۱ را میزبانی خواهیم کرد.

فخر با بیان اینکه شهدا در دو نقطه استان تدفین می شوند، گفت: یکی از شهدا در سپاه انصارالرضا و دو شهید دیگر در شهرک چهکند بیرجند دفن خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه های تشییع شهدا گفت: فردا عصر ساعت ۱۸:۳۰ میزبان مسئولان استان در استقبال از شهدای گمنام در فرودگاه بیرجند هستیم و بعد از آن شهدا به معراج شهدا منتقل می شوند.

فخر با بیان اینکه در روز ۷ تیرماه مراسم وداع با شهدا در مسجد امام حسین (ع) بیرجند با حضور اقشام مختلف مردم برگزار خواهد شد، ادامه داد: پیکر یکی از شهدا برای برگزاری مراسم تشییع به شهرک امیراباد منتقل و مراسم وداع در مهدیه شهرک امیراباد انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: مراسم اصلی تشییع در روز شنبه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) است که شروع مراسم ساعت هشت صبح از خیابان شهید ماژانی از مدرسه علمیه رضویه آغاز و تا میدان ولایت ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: مراسم تشییع و تدفین یکی از شهدا از ساعت ۱۱ با حضور مردم از میدان سپاه و دو شهید دیگر نیز ساعت ۱۱ در ابتدای ورودی شهرک چهکند انجام و سپس خاکسپاریدر این دو نقطه انجام خواهد شد.

فخر افزود: از همه مردم تقاضا داریم در این مراسم حضور پیدا کنند تا از برکات معنوی برخوردار شوند و برگ زرین دیگری بر حضور چشم گیر مردم استان رقم بزنند.

وی بیان داشت: با احتساب این سه شهید در خراسان جنوبی ۱۴۹ شهید گمنام در ۵۶ نقطه استان داریم.

کد خبر 4651683

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند تشییع شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این مراسم گفت: جنگ با دولت استکبار امریکا در روحیه شهید دارا و رئیسی با شهادت طلبی همراه بود.

دریادار علی عظمایی افزود: در دوران جنگ دفاع مقدس دشمن در جنوب کشور نتوانست راه به جایی ببرد و زمین گیر شد و به لطف و توکل خدا تو دهنی محکمی به صدام و آمریکا زدیم.

بیشتر بخوانید: برگزاری یادواره شهدا در مدارس هرمزگان

وی افزود: عملیات وعده صادق نیز پاسخ کوچکی به کج فهمی‌ها و دست درازی‌های دشمن به این کشور بود.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدا روستای سرخاء و خانواده سه شهید مدافع حرم استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • برگزاری یادواره شهید دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • زمین چمن مصنوعی شهید «سعید کریمی» در قم افتتاح شد
  • گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استان
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • (عکس) امین حیایی و استقلالی‌ها در مراسم تشییع مربی پرسپولیسی
  • امین حیایی و استقلالی‌ها در مراسم تشییع مربی پرسپولیسی + عکس
  • (عکس) حضور امین حیایی در مراسم تشییع فرهاد چیذری
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است