Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منتقد سینما و تلویزیون می‌گوید: آنچه تحت عنوان توقف تولید سریال‌ها در تلویزیون به دلیل مشکلات مالی مطرح می شود، در واقع نوعی فرافکنی است و باید دنبال دلایل دیگری درباره این اتفاق بود.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، جبار آذین مدرس و منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه توقف تولید سریال ها در تلویزیون به دلیل مشکلات مالی در واقع نوعی فرافکنی است، گفت: در سال های اخیر مدیران سیما همواره از کاستی‌های مالی سازمان صدا و سیما گلایه داشته‌اند و همین موضوع را از عوامل اصلی تولید مجموعه‌های درجه یک، فاخر و یا توقف برخی سریال‌هاعنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: از همین رو قصه ضعف یا فقر مالی تلویزیون بحث تازه ای نیست و خود به تنهایی یک سریال طویل و دنباله دار است. شاید در مقطعی از فعالیت های سازمان صدا و سیما به دلیل گسترش حجمی امکانات، تجهیزات و سایر هزینه های متعارف و غیر متعارف، تلویزیون دچار مشکل مالی بود اما واقعیت این است که این داستان تلویزیون امروز دیگر خریدار ندارد، چرا که از یک سو بر میزان درآمد آگهی‌های تجملاتی و تزییناتی و کمک‌های دولتی آن افزوده شده است و از طرفی دیگر با باز شدن در صدا و سیما به روی انواع اسپانسرها، میلیاردها تومان وارد کیسه آن شده است.

آذین تاکید کرد: با این وضع اکنون باید حال مالی تلویزیون بالاتر از خوب باشد و لذا عنوان کردن توقف تولید سریال‌ها در شرایطی که صفحه تلویزیون، آماج سریال‌های متوسط و زیر متوسط است، نمی‌تواند درست و باورپذیر باشد. افزون براین، روند جاری تولید سریال در سیما نشانگر آن است که مدیران آن برای تولید آثار شاخص و برجسته الویت قائل نشده و سر خود و مردم را با سریال‌های متوسط گرم کرده‌ اند.

این منتقد سینما در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اگر جز این بود مسوولان تلویزیون انحصاری و اسپانسری می‌توانستند با برنامه ریزی درست به جای تامین هزینه چندین سریال ضعیف که مورد قبول مخاطب نیست، چند سریال خوب و با محتوا و به روز را در الویت تولیدات خود قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلایل توقف سریال‌های فاخر به علت مشکلات مادی، بهانه و فرافکنی برای پوشش ضعف های مدیریتی و کارشناسی متولیان صدا و سیما است. این سازمان به جای تولیدات کپی شده ماهواره‌ای،  شوهای بی‌مسما و سریال‌های سطحی باید از درآمدهای سرشار خود و دریافت های هنگفتش از بیت المال در جهت تولید آثار قوی، استاندارد و با محتوای مردمی بهره ببرد. در غیر این صورت بهانه ها و ترفندهایی مانند مشکلات مادی دیگر نزد مردم مشتری ندارد. صداوسیما باید نیاز و خواست مردم را ارجح بداند و به جای لمیدن در آغوش اسپانسرها به مردم نزدیک شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جبار آذین صبا کریمی فیلم و سریال های تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه آلوده‌سازی آقازاده‌های مسئولان ایران به روایت سریال تلویزیون! | فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • عکس | بازیگران نون خ در اتاق گریم
  • بازیگران نون خ در اتاق گریم | عکس
  • شبکه سه پس از «هفت سر اژدها» به مخاطبانش «بدل» می‌زند
  • واکنش جالب مردم به معمای گزارشگر تلویزیون ؛ آن چیست که سبز است ... + فیلم
  • قرارگاه آلوده‌سازی آقازاده‌های مسئولان ایران به روایت سریال تلویزیون! | فیلم
  • سروش رفیعی: مگر والیبالیست های برزیل می‌گویند چرا به اندازه نیمار حقوق نمی‌گیریم؟
  • پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود
  • در پشت صحنه «نون خ ۵» چه می‌گذرد؟