Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آیت الله رئیسی تلاش می‌کنیم دستگاه قضایی ملجأ و پناهگاه مردم شود، گفت: قوه قضائیه وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قانون و نظارت بر حُسن اجرای امور را بر عهده دارد و این قوه در موضوع حقوق عامه به عنوان مطالبه‌گری جدی اقدام خواهد کرد. تاریخ انتشار: 14:17 - 05 تير 1398

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه دستگاه قضا کاهش جمعیت کیفری حقوق عامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و سازهای غیرمجاز تضییع حقوق عامه شهروندان است

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی عصر پنج شنبه در بازدید سرزده از ساخت و سازهای غیر مجاز سطح شهر سنندج، وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز را مورد بررسی قرار داد.

وی در جریان این بازدید که مدیران مناطق مختلف شهرداری نیز حضور داشتند، با تاکید بر اینکه گسترش سازه‌های غیرمجاز و غیر اصولی در شهرها از مصادیق آشکار تعرض به حقوق شهروندی آحاد مردم جامعه است. عنوان کرد: ساختمان‌های غیرمجاز را نمی‌توان صرفاً تخلف از ضوابط و مقررات دانست و یا آن را تنها عاملی در نقض حقوق قانونی حاکمیت برشمرد.

بازرس کل استان کردستان بیان کرد: آسیب اصلی و جبران ناپذیر ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز، متوجه عامه شهروندان بوده و حقوق اولیه آن‌ها را به لحاظ برخورداری از زیست گاهی منطبق بر اصول و استانداردهای شهرسازی، معماری و ترافیکی و بهره‌مندی از سازه‌های ایمن در چارچوب ضوابط و مقررات شورای عالی معماری و شهر سازی تضییع می‌نماید.

هواسی تصریح کرد: برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از گسترش ناموزون و غیر اصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد بر پروانه را از رسالت‌های خطیر و حائز اهمیت شهرداری دانست که هرگونه مماشات در این زمینه قابل قبول نخواهد بود و مورد پیگیری قانونی قاطع و مؤثر قرار خواهد گرفت.

در جریان این بازدید مصادیقی از ساخت و سازهای غیرمجاز مشاهده شد که اقدامات بازدارنده مناسب و مؤثری از سوی شهرداری در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است.

در همین راستا بازرس کل استان کردستان دستور انجام بازرسی و بررسی‌های کامل را صادر کرد.

کد خبر 6064463

دیگر خبرها

  • مجلس موانع تولید را برطرف کند
  • مردم از استعداد و نبوغشان در عرصه تولید استفاده کنند/ دولت و مجلس موانع تولید را برطرف کنند
  • دولت و مجلس موانع تولید را برطرف کنند
  • ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر به مرخصی رفتند
  • ساخت و سازهای غیرمجاز تضییع حقوق عامه شهروندان است
  • ۷۰ درصد کار مجلس دوازدهم باید نظارت بر اجرای قوانین باشد
  • استفاده از ظرفیت قانونی برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های بوشهر
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • اهمیت نظارت درون سازمانی و مبارزه با فساد/ لزوم کاهش زمان دادرسی و تکریم ارباب رجوع