Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین ایران در اردن با بیان این که آمریکا به عنوان ابزار و اهرم فشار و آلترناتیو اسرائیل برای توسعه به شمار می‌رود گفت: نشست بحرین شکست خورد و طرح معامله قرن هم یک دروغ و فریب بیش نیست.

به گزارش ایسنا، مجتبی فردوسی پور در نشست "بررسی امکان و عدم امکان اجرای معامله قرن و راهبرد محور مقاومت" اظهار کرد: در شکل گیری و تکوین رژیم صهیونیستی سه مؤلفه ایدئولوژی، امنیت سازی و ایدئولوژی- امنیت را می‌توان در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صهیونیست‌ها تلاش کردند که بتوانند اهداف خود را در قالب طرح بالفور جدید شکل دهند اما نه در تجزیه روسیه موفق شدند و نه در عراق توانستند توطئه خود را پیاده سازی کنند.

وی تصریح کرد: آنها در جنگ‌های مختلفی که شکل دادند به دنبال امنیت سازی برای سرزمین‌های اشغالی خود بودند در سال ۱۹۶۷  مبنای اشغالگری ۲۰ درصد تحت سیطره صهیونیست‌ها و ۸۰ درصد در تصرف فلسطینی‌ها بود اما بعد از آن ورق برگشت و ۸۰ درصد سرزمین‌های فلسطینی در سیطره صهیونیست‌ها قرار گرفت.

سفیر پیشین ایران در اردن همچنین بیان کرد: صهیونیست‌ها از کمپ دیوید تا اسلو به صورت مخفیانه شروع به مذاکره کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که مهندسی معکوس اتفاق افتاد و جمهوری اسلامی ایران امنیت سازی را پیگیری کرد و همچنین گروه‌های جهادی مانند حزب الله، جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ایجاد شدند.

وی در ادامه بیان کرد: شرایط به گونه‌ای پیش رفت که در سال ۲۰۰۲ ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان پیشنهاد طرح عربی زمین در برابر صلح را مطرح کرد که این طرح هم اجرایی نشد. امروز هم شاهد هستیم اگر می‌گفتند مقاومت را کنار بگذارید یا زمین دهید که صلح و سازش صورت گیرد اکنون می‌گویند رفاه دریافت کنید، رونق اقتصادی داشته باشید که در مقابل امنیت اسرائیل تأمین شود. کار فلسطین به جایی رسیده که پرونده‌اش در حوزه بین الملل امروز به جای توجه به حقوق فلسطینی‌ها، توجه به احقاق حقوق اسرائیل باشد.

فردوسی پور در ادامه بیان کرد: گاهی گفته می‌شود نتانیاهو به دنبال روند ترامپ است در حالی که اسرائیل به ویژه افراط گرایان راست از طرح‌های صر ف آمریکایی پیروی می‌کنند و آمریکا به عنوان ابزار و اهرم فشار و آلترناتیو اسرائیل برای توسعه است.

وی با تاکید بر این که طرح معامله قرن یک فریب است، گفت: آنها به دنبال این هستند که حقوق فلسطینی‌ها اعم از مقدسات، قدس، بازگشت آوارگان و همه را نادیده بگیرند و به این ترتیب پرونده قدس را ببندند.  همچنین تأیید سه جانبه از تشکیلات خودگردان، حماس و اسرائیل داشته باشند تا بتوانند مشروعیت خود را تضمین کنند.

این تحلیل گر ارشد مسائل خاورمیانه با تاکید بر این که نشست بحرین و منامه شکست خورد گفت: در حال حاضر کوشنر بعد از بحرین قصد دارد با سفر به اردن با پادشاه این کشور دیدار و گفت و گو کند و همچنین در سفر دیگری به مغرب مذاکراتی را در آنجا انجام دهد و در نهایت نتایج این گفت و گوها را با نتانیاهو در میان بگذارد که از عدم حضور تجار و اعراب شکایت داشتند.

وی خاطر نشان کرد: فلسطینی‌ها هرگز نمی‌پذیرند از مسئله قدس و پناهندگان عبور کنند یقیناً ملت فلسطین نسبت به نسل‌های آینده کوتاه نخواهند آمد و مقاومت به جایی رسیده که توازان وحشت برقرار است و جنبشهای مقاومت بسیار قوی‌تر از قبل عمل می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد: باید این توازن نظامی تا جایی پیش برود اگر اسرائیلی‌ها به دور خود دیوار می‌کشند این دیوارشان کوتاه‌تر شود و شک نکنید یهودی‌هایی که از روسیه و یا آفریقا مهاجرت کردند حتماً به کشورهای خود بازمی‌گردند.

سفیر پیشین ایران در اردن در پایان تاکید کرد: امروز توان مقاومت به گونه‌ای است که مهاجرت معکوس را تشویق کرده و ما بدون تردید سرزمین‌های فلسطین در تصرف ملت فلسطین را خواهیم داشت و شکی نیست که سرزمین‌های اشغالی آزاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند

به گزارش همشهری آنلاین، در یکی دو روز اخیر شاهد آن بودیم که برخی اکانت‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب در فضای مجازی مطلبی را مخابره کردند که دختر جوانی توسط پلیس اخلاقی ایران کشته شده است؛ اما طولی نکشید که سناریوی نخ‌نمای کذب و دروغ آنان مشخص شد و مخاطبان فارسی‌زبان دیدند که حتی عکس منتسب به شخصیت خیالی‌شان از موتور جست‌وجوگر گوگل دانلود شده است و اساسا شخصی با این مشخصات وجود خارجی ندارد. پس از غائله ژینا و به آشوب کشیدن شهرهای ایران به مدت چند وقت، ضدانقلاب گمان آن را دارد که با ساخت چنین اخباری بار دیگر می‌تواند خیابان‌های ایران را تبدیل به میدان درگیری کند. این سناریو و استراتژی نخ‌نما و پوسیده گویی نهایت‌کاری است که جریانات مختلف ضدانقلاب می‌توانند در برابر ایران انجام دهند. در این راستا با مسعود رضایی کارشناس مسائل سیاسی چند کلامی گپ و گفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

کار ضدانقلاب برهم زدن امنیت ایران است

رضایی در ابتدا گفت: به آشوب کشیدن شهرهای ایران و ایجاد التهاب در جامعه ما، کاری است که جریانات مختلف ضدانقلاب؛ از منافقین و سلطنت‌طلب گرفته تا وابستگان به آمریکا و تجزیه‌طلبان آن را به هر نحوی پیگیری می‌کنند و این موضوعی است که برای مردم ما قطعی قلمداد شده است. آنان دشمن امنیت و عزت ایران هستند، لذا به اعتبار همین دشمنی با ایران ما انتظار این نوع رفتارهای امنیت‌زدا از سوی آنان را داریم.

مردم ایران از نقشه نخ‌نمای دشمن مطلع هستند

وی افزود: در این مسیر یکی از مهم‌ترین اقدامات جریان ضدانقلاب ایجاد سوژه‌سازی‌های کذب و دروغ در موضوعات مختلف است. این روشی است که آنان از اول انقلاب آن را پیگیری کردند و در طول این 45 سال در زمینه‌های مختلفی دست به دروغ‌پردازی علیه ایران و جمهوری اسلامی زدند. در آنسوی میدان مردم ایران به مرور زمان از حقیقت این نوع خبرسازی‌ها اطلاع پیدا کرده و می‌دانند که اساساً این جعلیات با هدف برهم زدن امنیت و آرامش کشور صورت می‌پذیرد.

درس گرفتن از یک تجربه مهم

مسعود رضایی در ادامه اشاره کرد: تجربه تقابل با ضدانقلاب در مدت این سال‌ها یک چیزی را به خوبی به ما نشان داده است و لازم است که با بهره‌گیری از این تجربه میزان تخریب احتمالی آن‌ها را به حداقل برسانیم. در طول این سال‌ها هر وقت ایران و جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، حال می‌خواهد سیاسی باشد، نظامی باشد یا اقتصادی باشد موفقیتی کسب کرده، ما شاهد آن بودیم که بسیج ضدانقلاب سعی کرده است با ایجاد یک موج و برجسته‌سازی یک سوژه آن موفقیت بزرگ را به حاشیه براند.

پاتک در برابر «وعده صادق»

او گفت: در چند روز اخیر ما شاهد عملیات وعده صادق بودیم که از لحاظ سیاسی و نظامی در سطح منطقه و بین‌المللی موفقیت و پیروزی بزرگی برای ما به حساب می‌آمد. لذا دشمن طبیعی است که برای تحت‌الشعاع قرار دادن این پیروزی و اقدام غرورآفرین دست به پاتک بزند. پاتک دشمن همیشه نظامی نیست، یکی از کارهای آنان تبلیغات رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی و دروغ‌پردازی است. موضوع قتل دختری توسط گشت ارشاد که به دروغ برجسته شده در همین راستا است.

کد خبر 845238 برچسب‌ها علوم سیاسی خبر ویژه رسانه - آگهی

دیگر خبرها

  • تا زمانی که رژیم اشغالگر وجود دارد، صلح وجود ندارد
  • اردن: تا زمانی که اسرائیل وجود دارد، صلح وجود ندارد
  • ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • اردن: ایران قصد افزایش تنش ندارد
  • اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد/ باید مانع حمله به رفح شد
  • پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از جنگ ایران و اسرائیل
  • پیش بینی فرمانده پیشین پدافند هوایی اسرائیل از رویارویی ایران و اسرائیل
  • با دروغ‌پردازیِ قتل یک دختر می‌خواهند اهمیت «وعده صادق» را به حاشیه برانند
  • خط و نشان یک نماینده برای اردن: با اسرائیل همراهی کردید، حتماً پشیمان خواهید شد /اسرائیل با دُم شیر بازی نکند
  • ببینید | ایران چگونه پدافند هوایی اسرائیل را فریب داد؟