Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محسن امانتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: نظریه پردازان معتقدند که مسئله اجتماعی از پیامدهای صنعتی شدن و رشد شتابان شهرنشینی و تغییر محسوس در سبک زندگی مردم سرچشمه می گیرد که اگر حل نشود به آسیب تبدیل می شود. در ایران اسلامی علاوه بر علل ذکر شده تهاجم فرهنگی، شکاف نسلی و فاصله طبقاتی در بروز آسیب های اجتماعی موثرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مهمترین این آسیب ها اعتیاد و حاشیه نشینی می باشد که زیبنده مردم در نظام اسلامی نیست.

وی عنوان کرد: بر این اساس و در لبیک به تدبیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) سازمان بسیج برنامه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در 325 محله آسیب دیده حاشیه شهرها را در قالب طرح کرامت 1 و2 از سال 1395 در دستور کار قرار داده که از سال1396 در شهرستان سرایان به نام قرارگاه حضرت جواد الائمه(ع) شروع شده است.

امانتی با بیان اینکه برای انجام این طرح شش گام تعریف شده است که با حمایت های مردمی و همچنین همکاری ادارات و نهادهای شهرستان به شرح ذیل پیگیری می شود افزود: مرحله اول (شناسایی) به منظور تهیه برآورد وضعیت نقاط قوت و ضعف محله وشناسایی معتمدین محلی و تشکیل تیم مردمی و محله محور  انجام شده است.

وی با اشاره به مرحله دوم (بستر سازی) بیان داشت: جلب مشارکت دستگاه ها با حضور در ادارات مرتبط شهرستان و بستن تفاهم نامه در جهت رفع موازی کارها انجام شده است و ذیل این گام سه قرارگاه جهت برنامه ریزی و رصد به صورت قرارگاه مردمی به ریاست فرماندار و با حضور ادارات شهرستان تشکیل شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرایان با بیان اینکه مرحله سوم (تبلیغات و آگاه سازی) است خاطرنشان کرد: این مرحله با برگزاری جشن های مختلف در مناسبت های مذهبی از قبیل سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و همچنین میلاد امام حسن(ع) و ...با بهره گیری از گروه های فرهنگی هنری(گروه لبخند خدا و گروه نبوت) در داخل محله و همچنین فضا سازی و تبلیغات به صورت نصب بنر و دیوار نویسی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال96 با توجه به ابتدای طرح بیشتر اقدامات انجام شده در راستای 3مرحله اول برنامه ریزی شده است گفت: مرحله چهارم (ارشاد و اقدام قاطع ) که با همکاری و هماهنگی دادستان و فرماندهی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر نسبت به ارشاد عوامل آسیب زا و دستگیری توزیع کنندگان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

امانتی با اشاره به مرحله پنجم (درمان) افزود: الحمدا... با تبلیغات گسترده و فرهنگ سازی مناسب شاهد حضور تعداد چشمگیری از افراد گرفتار در دام اعتیاد به صورت خودجوش در مرکز ترک اعتیاد شهرستان در سال 1397 بوده ایم و همچنین خدمات بهداشتی و درمانی از قبیل طرح شهید رهنمون با همکاری شبکه بهداشت و درمان و توزیع سبدهای غذایی و حمایتی با همکاری بسیج سازندگی و سایر ادارات انجام شده است.

وی با اشاره به مرحله ششم (صیانت) ادامه داد: در این مرحله رصد و مراقبت از افراد پاک شده با حضور و سرکشی از خانواده آنها و پیگیری مشکلات آنها و همچنین برگزاری کارگروه های مختص اشتغال با ادارات مرتبط و تعامل با کار آفرینان استان انجام شده است در ذیل این مرحله ساخت پروژه فرهنگی ورزشی جوادالائمه می باشد که پروژه ساخت مسجد، زمین ورزش و پارک و فضای سبز در داخل محله مذکور پیگیری شده است.

فرمانده ناحیه سپاه سرایان در پایان  از فرماندار به عنوان ریاست قرارگاه جوادالائمه شهرستان و از روئسای ادارات  بهزیستی، آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شبکه بهداشت و درمان، ائمه جمعه، شهرداری، شورای شهرستان، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳

تین نیوز

 

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از موافقت با ساخت سه فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور یادمان شهدای والفجر اروند و همچنین ساخت و نصب پنج فروند اسکله شناور در سایر مناطق مورد نیاز به عنوان برنامه های مدنظر این سازمان در سال جاری خبر داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی علی مرزبان سرپرست معاونت امور دریایی این سازمان، با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور اجرای موفق طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳، برنامه های این سازمان برای تکمیل و توسعه اسکله های مسافری و گردشگری دریایی در سال جاری را تشریح کرد.

 درباره برنامه های این سازمان به منظور توسعه فعالیت ها در حوزه مسافری و گردشگری دریایی، اظهار کرد: پیگیری تأمین اسکله های گردشگری در راستای تکمیل و توسعه ظرفیت ها و حفظ ایمنی تردد، انجام مانورهای جستجو و نجات دریایی و آمادگی شناورهای ناجی و همیار ناجی از جمله اقدامات کمیته حمل ونقل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی است.

 وی افزود: رصد و نظارت مستمر بر فعالیت و اقدامات بنادر تابعه در خصوص اصلاح طرح تسهیل سفرهای نوروزی، برگزاری جلسات پیگیری و توجه دستگاه های همکار در خصوص اقدامات متصور در حوزه مسافری دریایی، پیگیری و اصلاح دستورالعمل مربوطه (متضمن شرح وظایف هر دستگاه) و ارسال به دستگاه های اجرایی همکار، بازرسی فنی - عملیاتی و پیگیری رفع نقص / نقایص احتمالی شناورهای مسافری و گردشگری و انجام مانورهای جستجو و نجات دریایی و آمادگی شناورهای ناجی و همیار ناجی از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته است.

 اعلام برنامه ها در راستای توسعه مسافری دریایی

 مرزبان در مورد برنامه های مدنظر به منظور توسعه فعالیت ها در حوزه مسافری و گردشگری دریایی، عنوان کرد: افزایش مهارت قایقران ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه های تعریف شده است.

 سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: فراهم کردن امکان بهره مندی از تسهیلات کمیته وجوه اداره شده تا سقف تعیین شده، موافقت با ساخت سه فروند شناور رو - رو مسافری و اسکله راهیان نور یادمان شهدای والفجر اروند به علاوه ساخت و نصب پنج فروند اسکله شناور در سایر مناطق مورد نیاز از دیگر برنامه های مدنظر است.

 راه اندازی خطوط مسافری دریایی بین المللی با کشورهای همسایه

 سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به راه اندازی خطوط مسافری دریایی بین المللی با کشورهای همسایه و انجام بیش از ۵۰ مورد نشانه گذاری موقت در مسیرهای تردد شناورهای گردشگری در بنادر کوچک و ایستگاه های قایقرانی استان های مازندران، گیلان و هرمزگان، بیان کرد: هیدروگرافی اسکله ها، حوضچه و مسیر تردد شناورهای مسافری و گردشگری به منظور بررسی وضعیت اعماق در بنادر حقانی، ذاکری، کیش، هرمز، ابوموسی و لارک به میزان ۱۵۰۰ کیلومتر و لایروبی در مناطق مورد نیاز از دیگر اقدامات کمیته حمل ونقل دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به منظور انجام هر چه بهتر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد
  • آغاز ساخت مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی در تاکستان 
  • اقدامات نیروی زمینی سپاه جهت کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • استاندار خراسان رضوی: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر است
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد
  • آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳