Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:20:55 GMT

افت سهام آسیایی با کمرنگ شدن امید به کاهش نرخ بهره

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۹۶۳۳

افت سهام آسیایی با کمرنگ شدن امید به کاهش نرخ بهره

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، پس از اینکه فدرال‌رزرو انتظار بازارها برای کاهش شدید نرخ بهره را کمتر کرد، سهام آسیایی افت کرد و دلار از پایین‌ترین نرخ ۳ ماهه خود بازگشت.

رئیس فدرال‌رزرو آمریکا، جرومی پاول، سه‌شنبه گفت: بانک مرکزی آمریکا در برابر فشارهای سیاسی کوتاه‌مدت ایستادگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات به نظر در مقابل اصرارهای رئیس‌جمهور ترامپ، برای کاهش شدید نرخ بهره، مطرح شده است.

پاول در عین حال گفت: سیاست‌گذاران بانک مرکزیبا این سوال کلنجار می‌روند که آیا شرایط مبهم ناشی از تعرفه‌های آمریکا، اختلافات واشنگتن با شرکای تجاری و تورم پایین، نیازمند کاهش نرخ بهره است، یا خیر؟

طبق آخرین داده‌های برنامه فدواچ گروه سی‌ام‌ای، نوسانات سهام صندوق‌های فدرال نشان می‌دهد که از نظر تاجران شانس کاهش نیم درصدی نرخ بهره در ماه جولای، ۲۷ درصد می‌باشد، درحالی که روز دوشنبه این احتمال ۴۲ درصد بود.

ترامپ روز دوشنبه در توئیتر خود نوشته بود: فدرال‌رزرو نمی‌داند دارد چه کار می‌کند! آنها نرخ بهره را خیلی به سرعت بالا بردند.

به دنبال افت دیشب سهام وال‌استریت، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲ درصد افت کرد. شاخص نیکی ژاپن ۰.۶ درصد افت کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۵ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱ درصد، افت کردند.

بازارهای چین در آغاز معاملات امروز خود، بر خلاف بازارهای منطقه، اندکی رشد کردند. کامپوزیت شانگهای ۰.۰۲ درصد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۱۶ درصد بالا آمدند.

در بازار ارز، شاخص دلار، که به پایین‌ترین سطح ۳ ماهه خود رسیده بود، توانست با ۰.۱۵ درصد رشد به ۹۶.۲۸۹ واحد رسید.

نرخ برابری دلار با ین ژاپن هم ۰.۲ درصد تقویت شد و به ۱۰۷.۳۸۵ رسید.

به این ترتیب بازارهای مالی جهان حالا در انتظار اجلاس جی ۲۰ هستند تا ببینند تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین وارد چه مرحله‌ای خواهد شد.

کد خبر 4651184

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سهام بورس دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند

با انجام معاملات امروز فرابورس، ۸۵ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس توسط خریداران معامله شد.

پس از تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری 85 درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه - 3 اردیبهشت‌ماه) در فرابورس آغاز و در نهایت خرید سهام به‌طور رسمی از سوی خریداران انجام شد.

براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5درصد) انتقال پیدا کند.

قرار است پس از این مراحل اداری انتقال سهم از سوی سازمان خصوصی‌سازی انجام شود. پیش از این نیز 10 درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هواداران فروخته شده بود.

در حالی که سرخابی‌ها تا 5 اردیبهشت ماه برای بارگذاری مدارک در سامانه AFC مهلت دارند، با واگذاری رسمی 85 درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید، مشکل مالکیت مشترک این دو باشگاه حل شد.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • فیلم| خاندوزی: ۸۵ درصد سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در فرابورس واگذار شد
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • بورس به مدار برگشت؟
  • فقر مطلق کمرنگ شد