Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:18:34 GMT

بازگشت خزنده صفر‌های نجومی

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۹۷۱۱

بازگشت خزنده صفر‌های نجومی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق قانون برنامه ششم، دولت از سال ۹۶ مکلف بود سامانه اعلام حقوق مدیران را جهت اطلاع مردم راه‌اندازی کند، اما اکنون در سال سوم اجرای برنامه پنج‌ساله ششم هستیم که هنوز این سامانه ایجاد نشده است و راه برای پرداخت حقوق‌های غیرمتعارف به برخی مدیران دولتی همچنان باز مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان امور اداری و استخدامی اخیرا وزارت اقتصاد را مسؤول راه‌اندازی سامانه حقوق اعلام کرده بود، اما دیروز وزیر اقتصاد به  گفت این سامانه ربطی به وزارت اقتصاد ندارد.

فرهاد دژپسند افزود: وزارت اقتصاد هر ماه فهرست حقوق‌های خود را به سازمان امور اداری و استخدامی اعلام می‌کند؛ اما انتشار آن جزو وظایف ما نیست و بر عهده سازمان مذکور است. در شرایطی که دولت برای راه‌اندازی سامانه اعلام حقوق مدیران، دو سال است تعلل می‌کند، در گوشه و کنار دولت برخی مدیران در حال دریافت حقوق‌های کلان هستند.

بر اساس افشاگری مدیرعامل جدید صندوق بازنشستگی کشوری، برخی از مدیران این صندوق در سال گذشته حقوق‌های حتی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان هم دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: موارد عجیب دریافتی چند مدیر مرتبط با صندوق بازنشستگی

این در حالی است که سال گذشته هنگام بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در مجلس، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مدعی بود که دولت سال آینده بودجه‌ای برای افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی کارمندان و بازنشستگان ندارد. نوبخت همچنین گفته بود که کسی در دولت بالاتر از ده میلیون تومان دریافتی ندارد.

پرونده حقوق‌های نجومی از ابتدای سال ۹۵ باز شد و افشای دریافت حقوق‌های ۵۰ تا صد میلیونتومانی توسط برخی مدیران دستگاه‌های دولتی، موجب جریحه‌دار شدن افکار‌عمومی شد. در آن زمان روحانی وعده داد که حقوق مدیران دولتی به اطلاع مردم خواهد رسید. مجلس هم که مشغول بررسی لایحه برنامه ششم توسعه بود، در ماده ۲۹ این لایحه دولت را مکلف به راه‌اندازی سامانه انتشار عمومی حقوق مدیران کرد.

اما دولت به دلایل مختلف در ایجاد این سامانه تعلل کرد تا این‌که با افشاگری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مشخص شد حقوق‌های نجومی همچنان ادامه دارد. این وقایع در حالی رخ داده که قرار بود پرونده حقوق‌بگیران نجومی در دولت اول حسن روحانی بسته شود، اما واقعیت آن است که تا پایان سال گذشته مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های صندوق بازنشستگی کشوری حقوق‌های نجومی دریافت می‌کرده‌اند.

پرداخت‌های نامتعارف در غیبت شفافیت
قرجه طیار، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پرداخت‌های نامتعارفی که در صندوق بازنشستگی کشوری صورت گرفته خلاف قانون بوده و آقای شریعتمداری باید پاسخگوی این مسائل باشند.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و قطعا وزیر آن باید پاسخگوی اتفاقاتی که در دستگاه متبوعش می‌افتد، باشد.

طیار اجرا نشدن سامانه حقوق مدیران را یک خلأ دانست و تصریح کرد: مقاومت مقامات و مدیران دولتی قابل تأمل است. باید توجه داشت، اگر سامانه حقوق مدیران دولتی منتشر می‌شد و مردم می‌توانستند مشاهده کنند هیچ وقت مقامات و مدیران اجازه این پرداخت‌ها را به مدیران پایین‌دستی و همچنین برای خودشان نمی‌دادند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: حتما در همین هفته از آقای شریعتمداری این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

تکالیف قانونی اجرا نمی‌شود
علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اقدام تازه صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر شفاف‌سازی حقوق مدیران این صندوق را مناسب دانست و گفت: شفاف‌سازی اطلاعات شرکت‌های تابعه نهاد‌های عمومی اعم از دولتی و غیردولتی تعیین تکلیف قانونی شده و آن‌ها باید اطلاعات مالی شرکت‌های خود را در سایت کدال منتشر کنند، اما کوتاهی در انتشار این صورت‌های مالی دیده می‌شود.

وی افزود: تقریبا همه وزرا این قانون را به وزارتخانه‌های خویش ابلاغ کردند، اما برخی راحت به نتیجه می‌رسند و مدیران میانی مقاومتی ندارند، اما در برخی وزارتخانه‌ها وضعیت راحت نیست. کریمی شفاف‌سازی صندوق بازنشستگی کشوری را تأیید کرد و گفت: آقای شریعتمداری همان‌طور که کار خوبی در این زمینه کردند باید در مقابل این اتفاق پاسخگو باشند که چرا برخی مدیران تا ۶۰ میلیون تومان حقوق نجومی دریافت کردند؟

پیگیر پرداخت‌های نجومی هستیم
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: فهرستی که از سوی رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشوری منتشر شده نشان از شفافیت است و اگر همه سازمان‌ها این کار را انجام دهند دیگر کسی اجازه این نوع پرداخت‌ها را نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور ادامه داد: قطعا مجلس پیگیر این پرداخت‌ها خواهد بود و از آقای شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح می‌خواهیم که چرا نظارت کافی در این زمینه نداشته است. اگر صحبت‌های وزیر قانع‌کننده نبود برخورد‌های دیگری در نظر داریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر سامانه اعلام حقوق مدیران دولتی منتشر می‌شد این اتفاقات صورت نمی‌گرفت و متاسفانه سازمان امور اداری و استخدامی کشور به یک بند بودجه بسنده کرده و گفته وزارت اقتصاد باید اقدام به انتشار آن کند در حالی که این موضوع به سازمان امور اداری و استخدامی مربوط می‌شود.

حاجی دلیگانی با بیان این‌که کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این مورد حساس شکایتی را مطرح کرده است، تصریح کرد: به دنبال اجرای سامانه حقوق مدیران دولتی هستیم و اجرا نکردن این قانون توسط دولت نوعی تخلف محسوب می‌شود.

قول شریعتمداری برای شفافیت بیشتر
سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص انتشار لیست نجومی بگیران صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به نظر می‌رسد این اقدام مدیرعامل صندوق بازنشستگی یکی از عوامل بازدارنده برای پرداخت حقوق‌های نجومی و پیشگیری در این امر خواهد بود.

وی افزود: بنده نیز لیست اسامی مدیران صندوق بازنشستگی را دیدم و در جلسه‌ای در همین هفته به آقای شریعتمداری در این خصوص تذکری دادم که ایشان به بنده گفتند این اولین قدم برای شفاف‌سازی حقوق مدیران و جلوگیری از اعطای حقوق‌های نجومی است و تلاش خواهند کرد در ادامه لیست حقوق مدیران دیگر سازمان‌ها همچون شستا را رسانه‌ای کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: با این حال باید به این موضوع پرداخت که آیا این فهرست‌های منتشر شده براساس احکام صادره مجلس و قانون بوده است یا خیر، چون انتشار این لیست بعضا با اعتراضاتی همراه بوده است و دوم این‌که صرف انتشار این اسامی کافی نبوده و به نظر می‌رسد اگر اعطای این حقوق‌ها غیرقانونی بوده باید به خزانه دولت برگردانده شود.

خدادادی با بیان این‌که مجلس اجازه افزایش ده برابری حقوق مدیران دولتی نسبت به حقوق عادی که از یک‌میلیون و ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزارتومان است را داده است، گفت: با این حال هم‌اکنون نیز اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگی ۱۹ میلیونتومان در ماه حقوق دریافت می‌کنند.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

پرداخت‌های نامتعارف در غیبت شفافیت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستمزد 98 حاشیه های سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت استراماچونی به دنیای مربیگری؛ یک تیم از سری‌آ دنبال سرمربی سابق استقلال!

آندره‌آ استراماچونی یکی از گزینه‌های هدایت اودینزه است.

طرفداری | یک تیم از سری‌آ خواهان همکاری با استراماچونی است.

آندره‌آ استراماچونی مدتی سرمربی استقلال بود و این تیم با مرد ایتالیایی، نتایج خوبی کسب کرد و فوتبال زیبایی را ارائه داد. استرا درنهایت راهی الغرافه شد و پس از پایان کار خود در این تیم، از دنیای مربیگری فاصله گرفت و به عنوان یک تحلیلگر فوتبال در برنامه‌های تلویزیونی حاضر شد.

اودینزه در این فصل سری‌آ نتایج خوبی را کسب نکرده و در رده هفدهم جدول ایستاده است. اودینزه با آندره‌آ سوتیل فصل را آغاز کرد و سپس گابریله چوفی جای سوتیل را گرفت. چوفی هم حالا پس از 10 بازی به درهای خروج نزدیک است و مدیران این باشگاه در حال مذاکره با گزینه‌های مدنظر خود هستند.

لئوناردو سمپلیچی و آندره‌آ استراماچونی گزینه‌های مدیران این باشگاه هستند و باید دید با شرایط کنار می‌آیند یا خیر. فابیو کاناوارو هم از گزینه‌های هدایت اودینزه است که در صورت قبول شرایط، می‌تواند سایر رقبا را شکست دهد و به عنوان سرمربی اودینزه روی نیمکت این تیم بنشیند.

گفتنی است استراماچونی پیش از این هم سابقه هدایت اودینزه را در کارنامه خود دارد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • سیل و سرما مانع عدم حضور مردم در پای صندوق های انتخابات نشد/مدیران برای رضایتمندی مردم آستین همت بالا بزنند
  • بازگشت استراماچونی به دنیای مربیگری؛ یک تیم از سری‌آ دنبال سرمربی سابق استقلال!
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود