Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نانو هیدروکسی آپاتیت کربناته، نانو ساختاری است که توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد تولید می‌شود. این ماده نانو ساختار به صورت گسترده به عنوان یک جایگزین مصنوعی برای برخی اجزای بدن مثل دندان و استخوان قابل استفاده است.

این محصول در یازدهمین جشنواره فناوری نانو معرفی شد که با استقبال قابل توجهی در بازار روبه‌رو شده و چندین شرکت در حوزه بهداشتی و غذایی خریدار این نانو ماده برای تولید آزمایشی محصولات خود بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نانوهیدروکسی آپاتیت کربناته خریداری شده برای تولید دهان‌شوی، خمیردندان، کرم، وارنیش دندان و ماسک صورت مورد استفاده قرار گرفت و پس از موفقیت در آزمون‌های اولیه، این شرکت‌ها برای اخذ تاییدیه سازمان غذا و دارو اقدام کردند. با دریافت این تاییدیه، تولید انبوه محصولات حاوی نانو هیدروکسی آپاتیت کربناته نانوساختار در دستور کار قرار گرفت.

علاوه بر آن پانسمان‌های بند آورنده خون حاوی نانو هیدروکسی آپاتیت کربناته، به دلیل عملکرد قابل توجه، در حال صادرات است.

مزیت نانو هیدروکسی آپاتیت کربناته، در "کربناته بودن" آن است؛ چرا که شباهت زیادی به ساختارهای استخوانی و دندانی بدن دارد و از این رو بسیار زیست‌سازگار است. همچنین نانو حفره‌های موجود در این محصول موجب افزایش سطح ویژه آن شده که این ویژگی دامنه کاربرد این ماده را افزایش می‌دهد.

زیست‌سازگاری و زیست فعالی و توانایی هدایت استخوانی نانو هیدروکسی آپاتیت موجب شده تا در حوزه پزشکی کاربرد زیادی داشته باشد. این ماده نه تنها قسمت عمده‌ای از بافت‌های سخت مانند استخوان و دندان را تشکیل می‌دهد (تقریباً ۹۰ درصد دندان)، بلکه به عنوان یک بیو سرامیک و ماده جاذب نیز کاربرد دارد؛ زیرا تمایل بالایی برای جذب بیومولکول‌هایی مانند پروتئین‌ها دارد. بنابراین این ماده می‌تواند با پوست، مو، ناخن و غیره پیوند برقرار کند و سبب بهبود خواص عملکردی محصولات آرایشی و بهداشتی شود. هیدروکسی آپاتیت موجود در استخوان و دندان، استوکیومتری نیست و یون‌های مختلفی در ساختار آن می‌تواند جایگزین شود.

انتهای پیام/

169 / 156 پانسمان‌های حاوی نانو هیدروکسی آپاتیت صادرات پارک علم و فناوری یزد بازار شرکت‌های دانش‌بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هیدروکسی آپاتیت صادرات پارک علم و فناوری یزد بازار شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی قالب پنجره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با این فناوری جدید، مقاومت و عمر پنجره‌های دو جداره بیشتر می‌شود.
(گزارش)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • بومی سازی قالب پنجره
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • بازگرداندن کیف پول ۷۲ میلیون تومانی به صاحبش
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • کارگر فرودگاه، کیف پول ۷۲ میلیونی را به صاحبش بازگرداند
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • خطرات از دست دادن آب بدن؛ چگونگی تأمین