Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@02:13:33 GMT

استان یزد؛ سومین استان مهاجرپذیر کشور

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۹۸۷۰

استان یزد؛ سومین استان مهاجرپذیر کشور

به گزارش ایکنا از یزد، فخرالسادات خامسی‌هامانه، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد صبح امروز، 5 تیرماه در جلسه هم‌اندیشی سند تحول سلامت روان استان به بیان مشکلات در حوزه شناسایی آسیب‌های اجتماعی استان پرداخت و اظهار کرد: مشکل ما در این خصوص در دو بخش امنیتی و محرمانگی اطلاعات و دیگر، متفاوت بودن آمارهای بخش های مختلف حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول اظهار کرد: استان یزد در مقایسه با دیگر استان‌ها در حوزه حاشیه‌نشینی، سومین استان مهاجرپذیر کشور است.

وی افزود: در آسیب طلاق و اعتیاد هرچند جزو 10 استان نخست کشور نیستیم اما توجه به نرخ رشد این دو آسیب در استان، ضروری است.

خامسی ادامه داد: در كنار اين چند آسيب اولويت دار، بايد به وجود يا رشد مشكلات و جرائم ديگری چون سرقت، نزاع فردی و جمعی، خودكشی، مصرف مشروبات الكلی، كودک آزاری، همسرآزاری و... در جامعه توجه كرد و با توجه به شرايط كمی و كيفی و نرخ رشد هر يک، برنامه هايی كوتاه مدت و بلندمدت تدوين و اجرايی کرد.

وی گفت: خوشبختانه نهادهای اجتماعی استان در سال‌های اخير، به نسبت بسياری از استان‌ها، برنامه‌ريزی‌های موفقی در حوزه كنترل و كاهش برخی آسيب‌ها مانند طلاق داشته‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد اظهار کرد: نظر من این است تا زمانی که همه آحاد جامعه درگیر ماجرای آسیب‌های اجتماعی نیستند، مسئله‌های اجتماعی حل نمی‌شود و تا زمانی که دیالوگ‌ها و دغدغه‌ها یکی نشود و از سیاست‌گذاران و مسئولان تا آحاد جامعه درگیر، دغدغه‌مند، حساس و مسئول در این موضوعات نشوند، رفع معضلات و توسعهٔ اجتماعی محقق نمی‌شود.

وی گفت: در استان ‌یزد تجربه‌های خوبی از همگرايی‌های كم نظير اجتماعی جهت دست يافتن به موفقيت‌های علمی به ويژه در آموزش و پرورش داشته ايم؛ استفاده از اين تجربه‌ها جهت همراه كردن آحاد جامعه در كنترل و كاهش آسيب‌های اجتماعی رهگشا خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد بیان کرد: از سیاست گذاران، مدیران، فعالان و دغدغه‌مندان اجتماعی درخواست می‌كنم حواس شان به آسیب‌های اجتماعی زیر پوست شهر باشد و صرفأ در پی زیبا و آرام نشان دادن رويه و ظاهر جامعه نباشند.

طبق گفته وی، مسائل اجتماعی به گونه‌ای است که متأسفانه زمان ثابت می‌کند کم توجهی و بعضأ كتمان آن، تا چه میزان خانمان سوز و آسیب‌زا بوده است.

دبیر کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان گفت: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم و همهٔ دستگاه‌ها و اقشار مردم را دغدغه‌مند و درگیر مباحث اجتماعی کنیم تا همه بدانند زمانی که همه همگرا، همگام، همفكر و همدل نشوند، دست يافتن به جامعه‌ای سالم و خالی از معضلات اجتماعی ممکن نيست.

خامسی افزود: برای تحقق برنامه‌های اجتماعی، توجه به زيرساخت‌های اقتصادی و رفع موانعی چون بيكاری و برنامه‌ريزی جهت ايجاد فرصت‌های شغلی با توجه به ظرفيت‌های استان در حوزه‌هايی چون گردشگری، صنايع دستی و... یک ضرورت است.

در این جلسه مطرح شد: سند سلامت استان روی سه عنوان برنامه‌ریزی شده که یکی از آنها برنامه سلامت روان است که این برنامه بر مبنای سه آیتم اعتیاد، حوزه اجتماعی و روان بحث می‌شود و 450 میلیون نفر در جهان به نوعی به اختلالات روانپزشکی دچار هستند؛ یعنی از هر چهار نفر، یکی و شایع‌ترین اختلال روان پزشکی نیز مربوط به افسردگی است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد آسیب های اجتماعی استانداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح تئاتر درمانی توسط مرکز مشاوره آرامش این معاونت همزمان با ایام نوروز در اماکن گردشگری شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، جهانگیر کریمی اظهار کرد: زبان هنر و نمایش به‌دلیل جذابیت‌های خاصی که برای مخاطب دارد همواره به‌عنوان یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌های انتقال پیام به شمار می‌رود و تأثیر بسیار زیادی بر ذهن افراد جامعه می‌گذارد.

وی افزود: بر همین اساس مرکز مشاوره آرامش معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش آگاهی‌های عمومی از آسیب‌ها و ارائه راهکارهای مقابله با آن‌ها، طرح تئاتر درمانی را با همکاری گروه‌های نمایشی هم‌زمان با ایام نوروز به اجرا گذاشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: از ابتدای نوروز ۱۴۰۳ تا کنون ۵ اجرای نمایش خیابانی با موضوع حاشیه‌نشینی، اعتیاد و طلاق در اماکن گردشگری به ویژه میدان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) شهر اصفهان اجرا شده که با استقبال پرشور مسافران نوروزی نیز همراه بوده است.

کریمی خاطر نشان کرد: مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر آماده پاسخگویی به مراجعه کنندگان است و شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات مشاوره‌ای این مرکز با شماره تلفن ۲۱۸۲۵۶۳۰ تماس حاصل یا به‌صورت حضوری به معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان واقع در ضلع جنوب شرقی میدان تاریخی حضرت امام (ره) بالاتر از مسجد شیخ لطف‌الله داخل بازارچه چهار سوق مراجعه کنند.

کد خبر 740040

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان
  • آنچه از ما دریغ شده است خود ماییم/جغرافیا و جماعت تصوری ما چیست؟
  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟