Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد بازی‌های المپیک مصوب کرد رشته ریتمیک برک دنس در المپیک ۲۰۲۴ حاضر باشد . هر کشور میزبان در بازی های المپیکی، این اجازه را خواهد داشت تا برای افزایش توان مدال آوری خود، چند رشته ورزشی را بیفزاید. برای مثال ژاپنی ها برای المپیک ۲۰۲۰ رشته سنتی شان یعنی کاراته را در فهرست المپیکی ها قرار دادند یا در بازی های آسیایی اندونزی ، اندونزیایی ها رشته جنجالی پنچاک سیلات را افزوده بودند که حاشیه‌های بسیاری را هم در این بازی ها برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشته برک دنس که به عنوان یک رشته ورزشی در ایران شناخته نمی شود ، میان علاقمندان به حرکات موزون از همان دهه ۶۰ و با تماشای ویدئوهای وی اچ اس به صورت زیرزمینی رواج داشته است. بعدها علاقمندان به پارکور بعضی از این رقص ها را در قالب حرکات پارکور به این ورزش افزودند اما برای اولین بار از سال قبل و در برنامه عصر جدید احسان علیخانی این حرکات توسط گروه‌های شرکت کننده در این مسابقه اجرا شد.
اگرچه آن زمان عوامل برنامه اصرار داشتند این کارهای ترکیبی موزون ، بیشتر پارکور هستند اما به زودی باید شاهد این باشیم که کمیته ملی المپیک و ستاد برگزاری بازی های المپیک زیر نظر فدراسیون ایروبیک،کمیته تخصصی برک دنس که حالا المپیکی شده را تشکیل بدهند. رشته ای که با توجه به استعداد بالای بچه های ایرانی در انجامش می تواند ما را حتی صاحب شانس مدال کند.

255 43

کد خبر 1273995

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: احسان علیخانی المپیک برنامه عصر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امامی المپیکی پاریس شد + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، در وزن ۷۴ کیلوگرم که ۱۴ نفر حضور دارند، یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل بیونگ مین گنگ از کره جنوبی مبارزه کرد که با نتیجه ۱۵ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. امامی در این مرحله با کشتی‌گیر قزاقستان سرشاخ شد که ۱۱ بر صفر پیروز شد و سهمیه المپیک را کسب کرد. طبق اعلام چرخه انتخابی امامی در این وزن در المپیک شرکت می‌کند.در این وزن امروز ازبکستان سهمیه المپیک گرفت.در این مسابقات به فینالیست‌ها سهمیه توزیع می‌شود. براساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی مسابقات شانس مجدد، رده‌بندی و فینال برگزار نخواهد شد.پیش از این احمد جوان در ۵۷ کیلوگرم سهمیه را از دست داد. آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم دقایقی دیگر در نیمه‌نهایی روی تشک خواهد رفت

کد خبر 845559 منبع: فارس برچسب‌ها ویژه ورزشی المپیک ورزش کشتی

دیگر خبرها

  • کسب یک سهمیه دیگر برای کشتی آزاد؛ آذرپیرا المپیکی شد
  • آذرپیرا المپیکی شد + فیلم
  • آذرپیرا پنجمین سهمیه را گرفت و المپیکی شد
  • آذرپیرا المپیکی شد
  • آذرپیرا هم المپیکی شد
  • امامی المپیکی پاریس شد + فیلم
  • رئال روی مکرون را زمین می اندازد
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • برنامه مسابقات سهمیه المپیک قطر در رشته اهداف پروازی
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است