Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویا گستری متخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: کک و مک یا همان فرکل، نقاط متعدد مسطح قهوه‌ای رنگی هستند که به علت افزایش سطح ملانین یا رنگدانه‌های پوست ایجاد می‌شوند؛ عارضه‌ای که به علت تماس بیشتر صورت با تابش ماورای بنفش خورشید بیشتر روی سطح پوست این قسمت ظاهر خواهد شد،کک مک در افرادی که موی قرمز و چشم‌های رنگی دارند بیشتر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباه عوامل تاثیر گذار روی کک و مک گفت: ژنتیک یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در ایجاد این اختلال است؛ عوامل محیطی دیگر مانند تابش نور خورشید یا هر لامپی با تابش یو وی مانند لامپ‌های فلوئرسنت و برخی دستگاه‌های برنزه کننده می‌توانند به بروز کک و مک روس صورت منجر شوند.

بیشتر بخوانید: از جوانسازی تا رفع جای جوش؛ تاثیر حیرت آور لیزر در زیبایی پوست

گستری در ادامه افزود: تشخیص نوع کک و مک توسط متخصص پوست امکان پذیر است؛ در این بین کک و مک‌های معمولی به‌طور کامل بی‌ضرر هستند و به سرطان پوست منجر نخوهد شد؛ تنها برخی مواردی نادر  از این اختلال ممکن است به سرطان پوست منجر شود که با بیوپسی تهیه شده توسط  متخصص پوست قابل تشخیص خواهد بود، هرچند در بسیاری از منابع گفته می‌شود لکه‌ها بیشتر شبیه کک و مک هستند.

وی گفت: روش‌های خانگی تاثیری بالا بر درمان کک و مک نخواهد داشت که اگر وجود داشت امروزه دیگر هیچ کسی کک و مک نداشت؛ روش‌های درمانی بیشتر هزینه‌بر هستند و خیلی‌ها به سراغ آنها نمی‌روند. از آنجایی که کک می‌تواند ناشی از نتیجه ژنتیک فرد باشد، نمی‌توان به‌طورکامل آن را درمان کرد و با ممانعت از تابش خورشید تنها می‌توان از بیشتر شدن آن پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: دستورالعملی ساده برای جوان‌سازی پوست در خانه

وی درباره زمان مراجعه به پزشک گفت: وقتی کک مک‌های صورت متقارن نیستند (با رد کردن خطی از وسط آن، دو طرف خط مشابه هم نخوهند بود)، همچنین زمانی که از حالت گردی خارج شده و اندازه و رنگ ها‌یی مختلف داشته باشند،‌باید به پزشک مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: درمان فوری و سریع آکنه و جوش صورت +داروی گیاهی و طب سنتی

متخصص پوست درباره درمان کک مک گفت: درمان کک مک به‌هیچ‌وجه ساده نبوده و بسیار زمان بر است، حتی نتیجه قطعی هم ندارد. از طرفی اگر فرد مراقبت‌های جانبی رعایت نکنیم کک مک دوباره باز خواهد گشت، این کار مانند محافظت نکردن از پوست در مقابل نور آفتاب با ضد آفتاب است.

وی در ادامه گفت: در برخی موارد متخصصان پوست چند روش را کنار هم برای نتیجه گیری بهتر به کار می‌برند؛ کرم‌های ضد لک حاوی ترکیباتی از جمله هیدروکینون و غیره هستند، روش‌هایی دیگر مانند فریز کردن با نیتروژن مایع، لیزر یا لایه برداری شیمیایی به کمرنگ شدن کک مک کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه روش خلاقانه و جدید برای باز کردن قفل بی کلید (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترفند عالی برای نگهداری طولانی مدت خیار و گوجه (فیلم) دو ترفند جالب برای تعمیر لامپ‌های LED با باتری (فیلم) ۳ ترفند کاربردی برای افزایش عمر باتری ماشین (فیلم)

دیگر خبرها

  • ثبت ۷۶۱۸ شکایت درمانی در سامانه ۱۹۰/ بررسی نبود پزشک متخصص
  • اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان درپی درگذشت یکی از پزشکان متخصص استان
  • سه روش خلاقانه و جدید برای باز کردن قفل بی کلید (فیلم)
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • چالش‌هایی که در روزه‌ داری با آنها مواجه می‌شویم/ چگونه مشکلات گوارشی را کاهش دهیم؟/ دلایل بروز یبوست و نحوه پیشگیری از آن در افراد روزه‌ دار
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟