Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@15:31:07 GMT

گرفتار شدن 15تمساح بزرگ جثه در سد پیشین

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۰۴۲۹

گرفتار شدن 15تمساح بزرگ جثه در سد پیشین

به گزارش خبرگزاری برنا ، بهزاد دهواری گفت: در پی بارندگی های بهاره در سرشاخه های ورودی آب سد پیشین و همسطح شدن تراز آب سد با سرریز، تمساح هایی که برای استراحت شبانه بر روی سطح بتنی سر ریز می آیند، سُر خورده و به داخل حوضچه آرامش سد می افتند.

وی افزود: با توجه به وضعیت فیزیکی حوضچه آرامش، امکان خروج طبیعی تمساح ها وجود ندارد که این تمساح ها توسط محیط بانان باید زنده گیری و مجدداً در دریاچه پشت سد رها سازی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: امداد و نجات تمساح های گرفتار در حوضچه سد پیشین در اولویت کاری اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه امیر حمزه درخشانی سرپرست معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به منظور بررسی وضعیت تمساح های گرفتار در حوضچه آرامش سد و اقداماتی که تاکنون برای حفاظت و جلوگیری از تلفات این تمساح ها توسط حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز انجام شده بازدید کرد.

وی گفت: این اقدامات شامل تامین آب حوضچه آرامش به وسیله لوله، تغذیه دستی و زنده گیری تعدادی تمساح و انتقال به پشت سد بود.

دهواری افزود: در حال حاضر تعداد 15سر تمساح بزرگ جثه (بین 2 تا 3 متر) در داخل حوضچه آرامش سد گرفتار شده اند که امیدورایم با برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن عملیات زنده گیری و انتقال تمساح های مذکور را انجام دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امداد و نجات تغذیه حفاظت محیط زیست برنا سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:پنج پاسگاه محیط بانی در این استان آماده بهره برداری است که امروز پاسگاه محیط بانی شهید جعفری  درپارک ملی صیدوا با ۱۲۰ مترمربع مساحت با کاربری حفاظتی به بهره برداری رسید.
ظاهری افزود: هزینه بهره برداری از این پاسگاه بیش از ۳۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات دوراول سفر رئیس جمهوری به استان تامین شده است.
پارک ملی صیدوا با مساحت هشت هزار هکتار با تنوع گیاهی و جانوری بالا زیستگاه بسیار مناسبی برای حیات وحش مانند انواع قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه ای، پلنگ ایرانی، گربه پالاس است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر حاشیه افتتاح این پاسگاه محیط بانی  گفت: ذخیرگاه پارک ملی صیدوا ظرفیت زیادی دارد و در طرح جامع  محیط زیست از این ذخیره گاه ها حمایت می شود .

سلاجقه با بیان اینکه تامین نیروی انسانی در بحث حفاظت محیط زیست برای ما ارزش و اهمیت زیادی دارد افزود: برای کاهش مجروحان و شهدای حوزه حفاظت محیط زیست سعی می‌شود از ظرفیت پهپادی استفاده شود.
وی در خصوص حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان یکی از گونه‌های نادر جانوری گفت: اقدامات خوبی از سوی حفاظت محیط زیست و نیز اداره راه انجام شده، اما نیازمند حمایت  های مالی بیشتر از منابع استانی هستیم .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • تاثیرات گوش دادن به موسیقی شاد بر روح و روان انسان