Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 معاون مدیر دفتر مطالعات تحقیق و توسعه وزارت امور خارجه اندونزی گفت: ایران از زیرساخت های بسیار خوبی در حوزه های ارتباطی – مواصلاتی برخوردار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، معاون مدیر دفتر مطالعات تحقیق و توسعه وزارت امور خارجه اندونزی در دیدار با مدیرکل توافق‌نامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر با اشاره به روابط حسنه بین دو کشور ایران و اندونزی و ظرفیت های بالای ایران برای اتصال کشورهای منطقه به کشورهای حوزه ایندو پاسیفیک(Indo-Pacific)  از جمله اندونزی، خواستار انجام مطالعات بیشتر و بررسی و امکان سنجی برای گسترش همکاری دو کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نلسون سیمورانگیر در این نشست، اتصال ایندو پاسیفیک (هند-آرام )  را با سه محور اصلی همکاری دریایی، همکاری توسعه زیرساخت های ارتباطی و تعیین اهداف پایدار توسعه ای برشمرد. 

وی تاکید کرد: ایران دروازه ای برای اتصال به نقاط مختلف جهان است و به لطف همسایگی با ۱۵ کشور در منطقه و وجود بنادر مختلف در شمال و جنوب و همچنین محورهای مواصلاتی ریلی و جاده ای داخلی، نقش قابل توجهی در اتصال کشورهای منطقه دارد. 

سیمورانگیر این را هم اضافه کرد که اندونزی می تواند از تجربه بالای ایران در این حوزه برای توسعه راه های بندری و دریایی خود استفاده کند. 

در ادمه این نشست، محمد حسین اصل سعیدی پور ؛ مدیرکل توافق‌نامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت های بالای بندری و ترانزیتی ایران ، آمادگی این سازمان برای همکاری بیشتر با دولت اندونزی در زمینه های مختلف و همچنین به اشتراک گذاشتن تجارب موجود  را اعلام کرد.

سعیدی پور در بخش دیگری از سخنان اش،به نقش حیاتی ایران در مراودات تجاری منطقه و همچنین موقعیت اسیتراتژیک بندر چابهار و نگاه خاص کشورهای منطقه به این بندر پرداخت. 

هند-آرام (Indo-Pacific) یک منطقه در جغرافیای زیستی دریاهای کره زمین است که آب‌های اقیانوس هند، غرب و مرکز اقیانوس آرام، دریاهای مرتبط میان این دو اقیانوس و در مجموع ناحیه اندونزی را پوشش می‌دهد. 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی (MEDEXPO AFRICA ۲۰۲۴) و سومین دوره نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی (AFRILAB ۲۰۲۴) از امروز ۲۹ فروردین در نایروبی، پایتخت کنیا آغاز به کار کرد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه علاوه بر دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، علی غلامپور سفیر کشورمان در کنیا نیز به ایراد سخن پرداختند و بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو جانبه میان دو کشور تاکید کردند.

در بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه حوزه دارو و تجهیزات پزشکی (MEDEXPO AFRICA ۲۰۲۴) و سومین دوره نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی (AFRILAB ۲۰۲۴) که بزرگترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت شرق آفریقا به شمار می‌آید و تا روز ۳۱ فروردین ماه در نایروبی ادامه دارد، شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و در قالب یک پاویون اختصاصی به عرضه محصولات و نمایش توانمندی‌های فناورانه خود می‌پرداختند.

محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی طی سخنانی در آیین افتتاحیه این رویداد با بیان اینکه این نمایشگاه رویدادی بین‌المللی است، گفت: هدف این نمایشگاه، توسعه همکاری‌های فناورانه و نوآورانه بین شرکت‌ها و کشور‌ها است.

وی گفت: امروز ما شاهد گذار کشور‌ها از اقتصاد منبع‌محور به اقتصاد دانش‌بنیان هستیم. اکنون فناوری پیشرفته به یکی از موتور‌های اصلی رشد اقتصادی کشور‌ها تبدیل شده است؛ اما توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن، مستلزم وجود یک اکوسیستم متنوع و پویا و همکاری بین آنها است.

به گفته رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، این اکوسیستم از دانشگاه‌ها، مراکز رشد و شتابدهنده‌ها تا مراکز نوآوری، پارک‌های فناوری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC)، نهاد‌های دولتی، نهاد‌های مدنی، و استارت‌آپ‌ها را شامل می‌شود. 

شکل‌گیری اکوسیستم بالنده‌ای در حوزه نوآوری و فناوری در ایران

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: در ایران با سال‌ها تلاش مداوم و به رغم وجود تحریم‌های اقتصادی ظالمانه غرب، توانسته‌ایم اکوسیستم بالنده‌ای پدید بیاوریم که حاصل آن، بیش از ۱۰ هزار استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان است. این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف از سلامت و کشاورزی و صنایع غذایی گرفته تا معدن و مواد شیمیایی، مخابرات و ... فعالیت دارند و برخی از آنها با موفقیت به بازار‌های بین‌المللی راه یافته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این وضعیت حاصل فعالیت چندین و چند ساله صد‌ها دانشگاه، بیش از ۱۰ هزار عضو هیئت علمی، بیش از ۳ میلیون دانشجو به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، حدود ۵۰ پارک فناوری، ۳۰۰ مرکز رشد، بیش از ۲۰۰ شتابدهنده و ۲۰۰ شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه است. 

وی خبر داد: استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، سال گذشته حدود ۲ میلیارد دلار صادرات داشتند و این روند رو به افزایش است. 

اعلام آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای همکاری مشترک با شرکای کنیایی

خیاطیان خاطرنشان کرد: یکی از نهاد‌های موثر در اکوسیستم فناوری و نوآوری ایران، «صندوق ملی نوآوری ایران» (INIF) است که ماموریت آن، تامین مالی حوزه فناوری و نوآوری است. ما با انواع ابزار‌های مالی، از تسهیلات گرفته تا ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری جسورانه و کمک‌های بلاعوض، به رشد استارت‌آپ‌های خود و بین‌المللی‌شدن آنها کمک می‌کنیم، لذا با سال‌ها تجربه در زمینه حمایت از فناوری و نوآوری، آماده همکاری با دوستان کنیایی خود هستیم. 

اراده سیاسی ایران و کنیا برای توسعه همکاری‌های دو جانبه

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: کنیا و ایران، هر دو در زمره کشور‌های در حال توسعه هستند. خوشبختانه امروز اراده مقامات دو طرف معطوف به ارتقای روابط اقتصادی و تجاری است و افزایش ۱۰ برابری حجم تبادلات تجاری در گام اول توسعه مناسبات را هدف گرفته‌اند. سال گذشته، رئیس جمهور ایران به کنیا سفر کردند و با حضور روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری منعقد شد.

خیاطیان  اضافه کرد: امیدواریم به زودی با توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و فعال‌شدن خطوط کشتیرانی و هوایی، اصلاح تعرفه‌ها و برقراری تعرفه‌های ترجیحی و تسهیل ارتباطات پولی، مالی و بانکی، شاهد همکاری‌های اقتصادی و تجاری بیشتر بین دو طرف باشیم. 

وی گفت: همکاری در حوزه‌های فناوری پیشرفته چند سالی است که بین ایران و کنیا آغاز شده و امروز در حال گسترش است. خانه فناوری و نوآوری ایران (IHIT) که ۳ سال از فعالیت آن در نایروبی می‌گذرد، نهادی است که به توسعه روابط شرکت‌های ایرانی با همتایان کنیایی خود به ویژه در حوزه سلامت کمک کرده است. 

فعالیت هزار شرکت دانش‌بنیان ایرانی در حوزه سلامت و زمینه مناسب برای گسترش همکاری‌های مشترک

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: حوزه سلامت یکی از حوزه‌های مهم ماموریتی دولت‌ها است و همه آنها تلاش می‌کنند زیرساخت‌ها، تجهیزات و خدمات مرتبط با بهداشت و درمان شهروندان خود را با کیفیت و قیمت مناسب تامین کنند. حدود ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی هم در این حوزه توانمندی‌های قابل اعتنایی دارند و برای همکاری‌های سازنده آماده‌اند.

وی گفت: بسیاری از محصولات حوزه سلامت که ما آن‌ها را پیشتر از خارج کشور وارد می‌کردیم، امروز به مدد تلاش این شرکت‌ها در کشورمان تولید می‌شود. برای مثال ما در هنگام شیوع کرونا از واردکننده ونتیلاتور به تولیدکننده و سپس صادرکننده آن تبدیل شدیم.

به گفته خیاطیان، شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه تولید انواع مواد اولیه و فراورده‌های دارویی، واکسن‌های انسانی و دامی، تجهیزات پزشکی مانند مانیتور علایم حیاتی، تخت بیمارستانی و دستگاه همودیالیز توانسته‌اند به بازار‌های آسیا و اروپا راه پیدا کنند. 

رجیستر شدن بیش از ۵۰ تجهیز پزشکی ایرانی در کنیا

وی تصریح کرد: این سومین حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه با حمایت صندوق نوآوری است. نتایج این حضور، به تدریج در حال بروز است. برای مثال، با هدایت و همکاری سازمان غذاوداروی کنیا، امروز ۱۲ فراورده دارویی و بیش از ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا رجیستر (ثبت) شده است و این روند رو به افزایش است.

خیاطیان خاطرنشان کرد: ۱۲ شرکت تولیدکننده مواد اولیه دارویی (API) ایرانی با حمایت صندوق نوآوری (INIF) موفق به اخذ گواهی GMP از سازمان غذاوداروی کنیا شده‌اند و از این میان، ۲ کارخانه ما موفق به صادرات محصولات خود به کنیا شده‌اند و به زودی شاهد صادرات ۱۰ شرکت دیگر نیز خواهیم بود. این مواد اولیه در کارخانه‌های کنیایی به فراورده نهایی تبدیل خواهند شد.

وی عنوان کرد: این یک همکاری برنده ـ برنده است که می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی در هر دو کشور شود. ما آمادگی داریم این تجربه‌ها را گسترش دهیم و به تامین دارو و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کنیا نیز کمک کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • امیرعبداللهیان: دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری
  • کارگروه بین‌الملل حوزه اتصال‌پذیری و ارتباطات تشکیل می شود
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت