Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی سه ماه نخست امسال 27 هزار و 39 فقره پرونده در زمینه وقوع جرایم مختلف در استان تشکیل شد، اعلام کرد: در همین زمینه چهار هزار و 785 نفر از مجرمان این پرونده ها دستگیر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، سردار علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: طی سه ماهه نخست امسال 27 هزار و 39 فقره پرونده در زمینه وقوع جرایم مختلف در سطح استان تشکیل شده که این تعداد وقوع جرم در مقایسه با سه ماه نخست سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مظاهری گفت: در همین راستا، ناجای خراسان شمالی چهار هزار و 785 مجرم را دستگیر کرد که 93 درصد از آنان مرد و هفت درصد دیگر زن بودند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد مجرمان دستگیر شده در رابطه با این پرونده ها در سه ماه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته شش درصد افزایش داشته است.

وی افزود: 70 درصد از دستگیر شدگان این پرونده ها در سنین 25 تا 39 سال بوده اند.

سردار مظاهری همچنین عنوان کرد: دو درصد از دستگیرشدگان تحصیلات دانشگاهی داشتند و تعدادی نیز بی سواد و تعدادی دیگر نیز تحصیلات ریز دیپلم داشتند.

وی یادآور شد: اغلب دستگیرشدگان نیز شغلی نداشتند.

وی در ادامه از افزایش سرقت های خرد از اماکن  شامل ادارات، مدارس، کارخانجات، کارگاه ها، پارکینگ ها و منازل در سطح استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: تعداد این سرقت ها طی سه ماه اخیر دو هزار و 94 فقره بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد: در همین راستا، 954 نفر نیز دستگیر شدند که تعداد این دستگیرشدگان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: طی سه ماه نخست امسال سه باند سارقان حرفه ای در استان را شناسایی و اعضای آن را دستگیر کردیم.

وی در ادامه از دستگیری 9 مجرم در زمینه تشکیل هفت پرونده زمین خواری، رباخواری و ارتشا در سطح استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ارزش این پرونده ها 63 میلیارد ریال بوده است.

سردار مظاهری همچنین به دستگیری 108 مجرم در زمینه تشکیل 184 پرونده جعل و کلاه برداری در سطح استان طی سه ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جمعیت خراسان شمالی یک درصد از کل جمعیت کشور را تشکیل می دهد، با این وجود، وقوع این جرم با این نسبت جمعیتی، کمی از میانگین کشور بالاتر است.

وی درباره قاچاق کالا در سطح استان نیز اظهار کرد: اغلب کالا های قاچاق شده از استان از محل محصولات داخلی استان است.

وی گفت: طی سه ماه نخست امسال در جریان قاچاق کالا 262 نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی افزود: ارزش کالاهای قاچاق شده که کشف شده اند 49 میلیارد ریال بوده است.

وی در بخش دیگری از سخن خود، درباره وقوع نزاع و درگیری در سطح استان نیز بیان کرد: در سه ماه نخست امسال دو هزار و 169 فقره نزاع و درگیری رخ داد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 22 درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: این کاهش جرم در سطح استان متاثر از اقدامات فرهنگسازی ای بوده که انجام شده است.

سردار مظاهری همچنین اعلام کرد: طی سه ماه نخست امسال در استان یک فقره قتل رخ داد و این در حالی است که در مدت مشابه آن در سال گذشته دو فقره قتل در استان رخ داده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مهدی اسلام خواه در نشست خبری افزود: ۲۴ نفر از کارگران استان به‌طور همزمان با کارگران سایر استان‌ها به دیدار مقام معظم رهبری مشرف شدند و از نزدیک از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به برپایی جشنواره امتنان در استان، افزود: در قالب برپایی آیین اختتامیه این جشنواره از ۲۶ کارگر نمونه و برگزیدگان این جشنواره با حضور مسئولان استانی و کشوری تقدیر می‌شود.
اسلام خواه با بیان اینکه نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ در استان ۷،۴ درصد بود، افزود: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان برای امسال هشت هزار و ۴۳۳ نفر است که ۴۰ درصد از این تعداد مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است.
مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان گفت: تعهد ایجاد اشتغال در سال گذشته، ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ شغل بود که در این مدت ۱۶ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شد که بر این اساس ۱۲۰ درصد از برنامه محقق شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • اهدای خون در فروردین‌ماه امسال ۱۱.۶ درصد افزایش یافته‌است
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد