Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛ معاملات آخرین روز کاری هفته نیز با رشد نماگرهای بازار سهام خاتمه یافت. در این روز شاخص کل که در روزهای گذشته رشدی پر قدرت را آغاز کرده بود، امروز نیز به رشد خود ادامه داد و تحت تاثیر افزایش تقاضا در نمادهای پتروپالایشی به سطح سه هزار و 479 واحد رسید. رشد یاد شده که ناشی افزایش سه هزار و 479 واحدی این نمانگر بود در نهایت موجب شد تا ارزش ریالی بورس تهران با 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

42 درصد افزایش به 943 هزار میلیارد تومان برسد.

امروز نیز نمادهای حاضر در بورس و فرابورس از دلایل بنیادی و روانی خوبی برای رشد قیمت‌ها برخوردار بودند. از یک سود هم رشد قیمت در بازارهای جهانی راه را برای خوشبینی به آینده سهم‌های دلاری باز کرده است و از سوی دیگر فضای ذهنی و تحلیلی سرمایه گذاران همچنان در جهت رشد بازار قرار دارد. به دلیل وجود همین رویکرد مثبت امروز شاهد رشد ارزش معاملات در بورس و فرابورس بودیم.

با نگاهی به عملکزد بازارهای جهانی می‌‍‌‌توان دریافت که در حال حاضر تغییر جهت قیمت‌ها و رشد آنها، نمادهای دلاری بورس تهران را در موقعیت خوبی قرار داده است. از یک سو هم قیمت مس دوباره به بالای شش هزار دلار در هر متریک‌تن بازگشته و هم آمار تولید محصولات فولادی در جهت رشد قیمت محصولات فلزی قرار دارد. به علاوه قیمت فلزات، پالایشی‌ها هم این روزها تاثیر مثبتی از وقایق بین المللی می‌پذیرند. این نمادها که همواره نسبت به فراز و فرود قیمت نفت حساسند، این روزها را با افزایش قیمت سپری می‌کنند. به طوری که امروز تمامی نمادهای این صنعت نظیر «شپنا» و «شبندر» سبزپوش بودند.

اما به غیر شاخص کل بورس امروز نماگر هم وزن نیز در مسیر صعود پیش رفت و با 367 واحد افزایش به سطح 58 هزار و 363 واحد رسید. این نماد که تمامی نمادهای بازار را فارغ از حجم آنها نسبت به کل بورس در نظر می‌گیرد، امروز بیشترین تاثیر را از رشد قیمت در نمادهای سیمانی پذیرفت. غلبه عرضه بر تقاضا امروز در گروه سیمانی به حدی بود که در پایان معاملات امروز هیچ نمادی در محدوده منفی قیمت مشاهده نمی‌شد. همین امر سیمانی‌ها را امروز به هفتمین نماد پرمعامله بورس تهران بدل کرد.

ترین‌های بورسی

معاملات بورس تهران امروز با صدر نشینی گروه شیمیایی در فهرست ارزش معاملات بورس تهران به پایان رسید. در این روز نمادهای گروه یاد شده با مجموع ارزش معاملات 246 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. گروه‌های خودرو، فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی و بانک‌ها نیز به ترتیب جایگاه‌های دوم تا پنجم در این زمینه را از آن خود کردند.

 در میان تمامی گروه‌های بورسی نیز گروه‌های «محصولات کاغذی»، «سیمان، آهک و گچ» و « استخراج ذغال سنگ» پر بازده ترین بودند.این گروه‌ها امروز به ترتیب 4.84،  4.15 و 4.12 درصد رشد داشتند. این در حالی است که گروه‌های «ساخت دستگاه‌های ارتباطی»، «انتشار، چاپ و تکثیر» و «مواد دارویی» و نیز به ترتیب 2.27، 1.89 و 1.42 درصد از قیمت سهامشان کاسته شد.

نگاهی به ارزش معاملات

حجم معاملات امروز بورس تهران سه میلیارد و 951 میلیون سهم و ارزش معاملات آن هزار و 497 میلیارد تومان ثبت شد که از این میان هزار و 275 میلیارد تومان آن ارزش معاملات خرد بوده است. در میان نمادها نیز نماد «فارس»، «فولاد» و «تاپیکو» بیشترین ارزش معاملات را در بورس تهران به خود اختصاص دادند.

 کوتاه از فرابورس

شاخص آیفکس معاملات روز جاری را با صعود 44.7 واحدی به اتمام رساند. این شاخص بیشترین تاثیر مثبت را از نمادهای «ذوب»، «میدکو» و «دماوند» پذیرفت. این در حالی است که امروز نمادهایی نظیر «زاگرس»، «بمپنا» و «وهور» بر روی این شاخص اثر منفی گذاشتند. حجم معاملات این بازار بالغ بر دو میلیارد و 362 میلیون سهم بود و ارزش معاملات سهام در آن به 684 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که ارزش کل معاملات این بازار با در نظر گرفتن معاملات اوراق اخزا و تسه در روز جاری به 886 میلیارد تومان رسیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام شاخص رشد بورس تهران بورس سرمایه گذاران دلار قیمت نفت صنعت وزن فلزات سهام بورس بازار بورس شاخص کل بورس شبندر شپنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) با ۶ هزار و ۲۳۲ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن امروز با ۳۷۹ واحد افزایش به ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۲۱۲ واحد افزایش به ۴۰۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۵ میلیارد و ۲۹۵ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال با انجام ۱۷۶ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۲ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نمادهای شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

کد خبر 845207 برچسب‌ها شاخص کل بورس بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲