Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@20:37:22 GMT

تودهنی بزرگ اهل سنت لبنان به آل سعود

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۰۷۴۰

تودهنی بزرگ اهل سنت لبنان به آل سعود

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حزب جبهه عمل اسلامی و فراکسیون الاصلاح در پارلمان اردن بر مخالفت خود با کنفرانس بحرین و رد مشارکت اردن رد این کنفرانس و تمام نتایج آن در چارچوب طرح معامله قرن تاکید و آن را مقدمه عملی برای حذف مسئله فلسطین به زیان اردن قلمداد کردند.

مراد العضایله دبیرکل حزب عمل اسلامی و عبدالله  العکایله رئیس فراکسیون پارلمانی الاصلح در یک کنفرانس مطبوعاتی در امان به انتقاد از مشارکت هیئت رسمی اردن در کنفرانس بحرین پرداختند و گفتند مشارکت حکومت در کنفرانس بحرین هر چند در سطح دبیرکل وزارت دارایی، کاملا محکوم است و این مشارکت بر خلاف موضع رسمی است که عبدالله دوم پادشاه اردن اعلام کرده است، این مشارکت همچنین در  تقابل با موضع مردمی و پارلمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



العضایله و العکایله خواستار موضع قاطع و جدی در سطح مردمی و گروه‌های سیاسی و پارلمان و دولت در برابر آنچه معامله قرن خوانده شده و مقدمه آن که کارگاه برگزار شده در بحرین است، از طریق مخالفت قاطع با آن و بسیج مردمی علیه آن شدند، چرا که این طرح و نشست توطئه‌ای است که اردن را هدف قرار  گرفته همانطور که این توطئه فلسطین را هدف قرار داده است. آنها تاکید کردند اراده ملت‌های فلسطین و اردن و ثبات آنها در خصوص حقوقشان، این توطئه را به شکست خواهد کشاند.

العضایله و العکایله همچنین بر ضرورت تحرک در سطح پارلمان و دولت و احزاب در اردن و در سطح عربی و منطقه ای و بین المللی و در سطح اتحادیه پارلمان‌ها و در سطح نشست های عربی و اسلامی دولت‌های حامی حقوق ملت فلسطین و مخالف اشغالگری صهیونیستی و افکارعمومی عربی و اسلامی و بین المللی حامی موضع اردن و مقابله با طرح های دشمنان امت اسلام و توطئه هایشان تاکید و اعلام کردند اردن همچنان پشتیبان و حامی قدس و فلسطین باقی خواهد ماند.

در بیانیه العضایله و العکایله آمده است کارگاه بحرین مرده به دنیا آمده، چرا که مقدمه‌ای برای معامله(قرن) است که از سوی یک فرد ماجراجو و معامله‌گر ارائه شده که هیچ حقی ندارد و به یک متجاوز اشغالگر شهرک‌نشین اعطا شده که هیچ حقی در سرزمین ندارد و صاحبان حق کاملا در آن غایب هستند و غیبت آنها واضح و آشکار است، این نکته  اصلی معامله قرن است.

العضایله و العکایله تصریح کردند مسئله فلسطین، مسئله امت عربی و همه امت اسلام است و فقط مسئله فلسطینیان نیست، و عقب نشینی و کوتاه آمدن از حتی یک وجب از خاک آن، خیانت به خدا و رسول و همه  امت اسلام است، خاک این سرزمین در طول تاریخ نبرد با متجاوزان با خون شهیدانش آغشته شده است، فلسطین همواره گورستان متجاوزان و اشغالگران بوده و استعمارگری و شهرک سازی هر اندازه طول بکشد، بازگشت حق به صاحبانش اجتناب ناپذیر خواهد بود، اگر نسل ما در گذشته نسل شکست بود، اما نسل آینده، نسل پیروزی و آزادی به یاری خدا خواهد بود و این مسئله اجتناب ناپذیر خواهد بود، اگر ما در تحقق پیروزی ناتوان هستیم، شایسته نیست که فضاهای شکست را تقویت کنیم.

در این بیانیه تصریح شده است معادله نبرد با رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش در قدرت‌های استعماری ثابت کرد که مسیر شکست و تسلیم که تحت شعار روند صلح امضا شد، شکست خورده و سقوط کرده است و مسیر بیهوده و بی نتیجه ای بوده و تنها به دشمن صهیونیستی امکان سیطره بر سرزمین و گسترش شهرک سازی و یهودی سازی را داده است و اینکه مقاومت مسلحانه تنها راه برای پایان دادن به طمع ورزی توسعه طلبانه دشمن است و غزه مقاومت و شهادت و جهاد دلیل قاطع و نمونه درخشانی در زمینه مناسب ترین و کارامدترین راه های مقابله با رژیم صهیونیستی غاصب سرزمین فلسطین است.

در این بیانیه تلاش فریبنده برای از بین بردن حقوق ملت فلسطین و منصرف کردن آنها از حقوقشان از طریق راه حل اقتصادی و وعده حل مشکلات اقتصادی آنها به زیان حق آنها در آزادسازی سرزمین و تشکیل دولت مستقل در خاک فلسطین، مسئله سخیف و مضحک قلمداد شده و آمده است ننگ بر همه کسانی که در کارگاه بحرین شرکت کرده‌اند، آنها باید بدانند با مشارکت خود، به امت اسلام و حق سیاسی فلسطینی در آزادی سرزمین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با ادعای بهبود اوضاع معیشتی ملت فلسطین و ایجاد بسته شبکه های تامین اجتماعی و زیرساخت‌ها نمی‌توانند امت اسلام و مردم فلسطین را بفریبند.

العضایله و العکایله همچنین بر حمایت از مقاومت فلسطین در سرزمین فلسطین از جمله نوار غزه با تمام وسایل و امکانات موجود و باز گذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری تاکید کردند تا سد مستحکم و قدرت تاثیرگذاری در مقابله با خطرناک ترین طرح استعماری شهرک‌سازی صهیونیستی در روی زمین باشد، مقاومتی که به نمایندگی از تمام امت اسلام با اشغالگران غاصب مبارزه می کند و مانع توسعه طلبی آنها می شود به همین سبب حمایت از مقاومت واجب است.

این بیانیه همچنین خواستار توقف هماهنگی امنیتی درتمام اشکال آن با رژیم صهیونیستی و تقویت راه های آشتی فلسطینی شده است.

العکایله در بخشی دیگر از اظهارات خود خواستار ارائه درخواستی از سوی فراکسیون الاصلاح به رئیس پارلمان اردن برای برعهده گرفتن رهبری تحرکات و تلاش‌ها در سطح پارلمان‌های عربی و اسلامی برای مقابله با معامله قرن شد و گفت اراده جامعه اردنی و فلسطینی، معامله قرن را شکست خواهد داد. وی افزود حزب الاصلاح دست خود را به سوی تمام گروه های ملی برای هماهنگی در خصوص مقابله با معامله قرن و چالش هایی که وطن(اردن) در معرض آن قرار دارد، دراز کرده است.

تلاش حزب الاصلاح برای سلب اعتماد از دولت اردن
فراکسیون پارلمانی الاصلاح اردن خواستار سلب اعتماد از دولت عمر الرزاز به سبب مشارکت در کنفرانس بحرین شد که مقدمه ای برای بعد اقتصادی معامله قرن برای حذف مسئله فلسطین و محروم کردن ملت فلسطین از حقوقش به شمار می رود.
فراکسیون الاصلاح وابسته به جنبش اسلامی اردن در نامه ای به رئیس پارلمان این کشور مشارکت دولت در کنفرانس بحرین را محکوم کرد.

این فراکسیون در نامه خود آورده است دولت اردن با نادیده گرفتن موضع مردمی و پارلمانی مخالف مشارکت اردن در نشست مشکوک بحرین، در این کنفرانس شرکت کرده است، دولت با تمام پیام‌ها و نامه‌هایی که درباره خروج از موضع جامعه اردن و اجماع ملی هشدار داده شده بود، مخالفت کرد و همانند عادت خود بر اتخاذ مواضعی اصرار کرد که خدمتی به اردن نمی کند و با منافع مردمی همسویی ندارد.

فراکسیون الاصلاح تاکید کرده است کارگاه بحرین مقدمه اقتصادی برای معامله قرن است که حاکمیت و موجودیت اردن را تهدید می‌کند، این کارگاه همچنین اعتراف به اشغالگری صهیونیستی و طرح های استعماری و شهرک سازی در فلسطین اشغالی است، ما نمایندگان امضا کننده نامه خواستار سلب اعتماد از این دولت هستیم.

عبد الله العکایلة، صالح عبدالکریم العرموطی، سعود أبو محفوظ، أحمد الرقب، تامر بینو،مصطفى العساف،إبراهیم أبو السید، موسى هنطش، نبیل الشیشانی، موسى الوحش،منصور مراد،حیاة مسیمی،دیمة طهبوب،هدى العتوم از جمله امضا کنندگان بیانیه حزب الاصلاح برای سلب اعتماد از دولت اردن به سبب مشارکت در کنفرانس بحرین هستند.

عبدالهادی الفلاحات رئیس شورای سندیکایی اعلام کرد ملت اردن هرگز فشارها و پیشنهادهای مالی فریبنده برای دست برداشتن از موضع خود در خصوص مسئله فلسطین را نمی پذیرد و معامله بر سر اصول خود در قبال مسئله فلسطین را قبول نمی کند، ما گرسنگی می‌کشیم و می‌میریم، ولی بر سر حقوق و اصول خود معامله نمی کنیم.

الفلاحات مشارکت دولت اردن در کنفرانس بحرین را محکوم کرد و گفت دولت نباید در این نشست شرکت کند، چرا که با مشارکت خود مشروعیت به آن بخشیده است، دولت باید در هماهنگی و انسجام با موضع مردمی مخالف کنفرانس بحرین در آن شرکت نمی کرد.

عبدالفتاح الکیلانی دبیرکل حزب الحیات اردن هم مشارکت دولت اردن در کنفرانس بحرین را محکوم کرد و آن را توهینی به مردم اردن دانست. وی همچنین موضع فراکسیون الاصلاح مبنی بر تلاش برای سلب اعتماد از دولت را مورد تمجید قرار داد.

سیلی شخصیت‌های دینی و سیاسی و حزبی لبنان به رژیم سعودی و اجماع در مخالفت با کنفرانس منامه    مواضع قاطع ملت و گروه‌های سیاسی و فعالان لبنانی در مخالفت با کنفرانس منامه و معامله قرن سیلی بزرگی به عربستان و دیگر شرکت کنندگان در کنفرانس منامه بود و نشان داد پیشنهاد رشوه چندین میلیارد دلاری برای ساکت کردن لبنانی‌ها از طیف‌های مختلف ره به جایی نبرده است و فلسطین عنوانی است که مواضع محلی در لبنان را علیه معامله قرن و در مخالفت با توطئه اسکان آوارگان در لبنان و فروش مقدسات در برابر طرح های اقتصادی و پول های نفت متحد کرده است، پترودلارهایی که ولیعهد سعودی برای خرید ملت‌های عرب به کار گرفته است.

فلسطین کالای فروشی نیست؛ تودهنی بزرگ اهل سنت لبنان به آل سعود
موضع قابل توجه در صحنه لبنان که ضربه بزرگ به آل سعود قلمداد می شود، موضع مفتی اهل سنت و دیگر سیاستمداران سنی‌مذهب لبنان است، شیخ عبداللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان تاکید کرد فلسطین کالایی که قابل خرید و فروش باشد، نیست، بلکه مسئله‌ای است که تنها با بازگشت مردم به سرزمین عربی اشغال شده‌اش از سوی دشمن متجاوز و اشغالگر حل می‌شود و هر کس تلاش کند کشورهای عربی ما را با میلیاردها دلار بفریبد، به آنها می‌گوییم سرزمین عربی به ویژه سرزمین مبارک فلسطین را نمی توان قیمت گذاری کرد.

مفتی اهل سنت لبنان افزود: اصالت و میراث و اخلاق و دین به ما اجازه نمی‌دهد مگر آنکه قوی و عزتمند و یکپارچه علیه آن چیزی باشیم که ما را هدف قرار داده است،ما هرگز اسکان(آوارگان فلسطینی در لبنان) را نخواهیم پذیرفت و هیچ کس رویای اسکان فلسطینیان در کشورهای میزبان را در سر نمی پروراند، بلکه آنها به کشور فلسطین به پایتختی قدس بازخواهند گشت.

وی افزود فلسطین سرزمین پیامبران و مرسلین و سرزمینی مبارک است و نقش علما در این زمینه در آگاه سازی امت اسلام برای بازیابی حقوق و نقش و رسالت خود نقش بزرگی است،‌ما به عنوان اعراب و مسلمانان و مسیحیان قاطعانه توطئه علیه کشورهایمان را رد می کنیم، مسئله فلسطین،مسئله هر عرب و مسلمان و حتی هر آزاده ای در جهان است و این مسئله با پول وعده یا ارعاب به بهانه سرمایه گذاری اقتصادی حل نمی شود بلکه با راه هایی که منجر به اخراج دشمن غاصب از سرزمین مبارک فلسطین شود، حل می شود.

بر اساس گزارش المنار، سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان هم تاکید کرد هرگز وجدان انسانی را با رشوه پست جایگزین نخواهیم کرد و هرگز از یک وجب از خاک فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد. وی خاطر نشان کرد در زمان خیانت و همدستی عربی که مزدوری برای اسرائیل و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حرکت به سمت معامله چشم پوشی از فلسطین مباح و پسندیده و مجاز شمرده می شود، ما سازش و تسلیم در برابر امر واقع را نمی پذیریم.

امیل لحود رئیس جمهور اسبق لبنان هم اظهار داشت متاسفانه فلسطین بار دیگر ذبح می شود،آنچه امروز در کنفرانس منامه با عناوین واهی همچون عنوان معامله قرن جریان دارد، واقعا خجالت آور است آن هم از سوی کسانی که مدعی عربیت از یک سو و برافراشتن پرچم حقوق و انسانیت از سوی دیگری هستند. لحود تاکید کرد معادله سه گانه ارتش‌،ملت و مقاومت تنها کلید برای بازدارندگی در برابر هر خطری است.

نجیب میقاتی و فواد سنیوره و تمام سلام نخست وزیران اسبق لبنان از اهل سنت این کشور هم در بیانیه ای پس از نشست خود بر مخالفت قاطع با موضع اعلام شده از سوی جارید کوشنر داماد ترامپ و طراح و معمار توطئه معامله قرن و کنفرانس بحرین تاکید کردند، طرحی که منجر به حذف کامل مسئله فلسطین می شود. نخست وزیران اسبق لبنان تصریح کردند مسئله فلسطین همچنان مسئله نخست در وجدان عربی است به خاطر اینکه یک مسئله ملی و اخلاقی و سرنوشت‌ساز، یک مسئله عربی و اسلامی و مسیحی است در نتیجه هرگز معامله املاک یا مالی یا اقتصادی نخواهد بود.

حتی اشرف ریفی وزیر دادگستری سابق و یکی از شخصیت‌های تندرو در جریان غربگرای 14 مارس و از سرسپرده‌های رژیم سعودی به مخالفت با معامله قرن و کنفرانس منامه پرداخت و در توئیتی نوشت ما اسکان(آوارگان در خاک لبنان) را نمی پذیریم و هر راه حلی که متکی به ابتکار عربی در نشست بیروت نباشد، آن را نمی پذیریم.

وی افزود هر کس گمان می کند که راه حل نزاع در منطقه، اقتصادی یا مالی یا نظامی است، در توهم به سر می برد، راه حل سیاسی مبتنی بر بازپس گیری حقوق ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل دارای حاکمیت است، مسئله فلسطین با وجود تمام رنج و محاصره و آوارگی، همچنان یک مسئله پویاست مادامی که ملت فلسطین، ملتی زنده و پویا هستند.

جماعت اسلامی لبنان هم در بیانیه‌ای بر مخالفت قاطع خود با معامله قرن تاکید کرد و آن را طرحی با هدف حذف مسئله فلسطین و پاک کردن آن از وجدان و حافظه ملت‌ها و تجزیه منطقه به گونه‌ای دانست که رژیم اسرائیل آقا و سرور منطقه شود.

محمد الحجار از نمایندگان جریان المستقبل به رهبری سعدالحریری در توئیتی نوشت فلسطین قابل فروش نیست و میلیاردها دلار هرگز ما را فریب نخواهد داد، فلسطین قبله ما، خاک آن شرافت و  تاریخ ماست، هر اندازه زمان طول بکشد و توطئه‌ها متنوع باشد، اما روزی به صاحبان آن بازخواهد گشت، فلسطینی روزی به ما بازخواهد گشت، تاریخ ما را باید یادآوری کنند، این اراده ما هرگز به یاری خدا شکست نخواهد خورد.

جبهه عمل اسلامی لبنان هم در بیانیه‌ای در پایان نشست دوره‌ای خود خواستار گسترده ترین تحرکات مردمی در مخالفت با کنفرانس بحرین و سیاست عادی سازی روابط میان رژیم‌های عربی و رژیم صهیونیستی شد.

فواد مخزومی رئیس حزب گفت‌وگوی ملی لبنان هم در بیانیه‌ای گفت ما قاطعانه هر راه حلی را که به اسکان آوارگان فلسطینی در لبنان منجر شود، رد می کنیم.
جرج عدوان عضو فراکسیون الجمهوریه القویه هم تاکید کرد لبنان هرگز با تمام پول‌های جهان بر سر اصول خود معامله نخواهد کرد.

فادی سعد دیگر عضو فراکسیون الجمهوریه القویه هم در توئیتی نوشت معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد و سرزمین فلسطین هم فروشی نیست.ماجد  ابواللمع از نمایندگان پارلمان لبنان هم خاطر نشان کرد معامله قرن تلاش جدید برای اسکان(آوارگان فلسطینی در خاک لبنان) است که ما چندین دهه است که با آن مقابله کرده ایم.

پطرس حرب وزیر سابق لبنانی در توئیتی نوشت از لبنانی‌ها می‌خواهم با معامله قرن و هر معامله‌ای میان بدهی های لبنان و اسکان آوارگان مخالفت کنند. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است

فیلسوف معاصر کشورمان معتقد است: بی معنایی بزرگ‌ترین مسئله امروز جهان است، مسئله‌ای وحشتناک‌تر از فقر، توسعه نیافتگی، آلودگی هوا و... و تمام این‌ها ناشی از آن است که رابطه انسان با معنا گم شده است.    به گزارش عصر ایران، بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه درباره کشف معنا و مفهوم در روزگار معاصر گفت: من با حفظ کردن اشعار حافظ به حافظ نزدیک نمی‌شوم، با حفظ کردم قرآن، قرآنی نمی‌شوم، زمانی می‌توانم به یک پاسخ نزدیک شوم که بتوانم آن پاسخ را در جان خودم تجربه کرده باشم، یعنی بتوانم پا در عالمی بگذارم که متنی مثل دیوان حافظ ایجاد می‌کند.    وی افزود: ما صرف اینکه پدر یا مادرمان مسلمان است، مسلمان نیستیم، ما باید مسلمان بودن را انتخاب کنیم و در واقع من باید به آن برسم. زمانی من می‌توانم مسلمان باشم که آن پاسخ‌هایی که پیامبر(ص) و قرآن به رازهای بزرگ داده‌اند را در جانم زیسته باشم. اگر در جانم به آن نرسیده باشم، تنها شناسنامه‌ام مسلمان است، جریانی که در فرهنگ‌های دیگر نیز چنین است.    عبدالکریمی در برنامه «سپنج» و در گفتگو با علی درستکار اضافه کرد: نیروهای زیادی وجود دارند که بودن من را تهدید می‌کنند، مثلاً رسانه‌ها، رسانه‌ها بودن من را تهدید می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند نحوه بودن من را تعیین کنند و من در برابر رسانه طغیان می‌کنم و اجازه نمی‌دهم رسانه، بودن من را شکل دهد. رسانه حقیرتر از آن است که بخواهد به بودن من شکل دهد. من با سیاست درگیر هستم، چون سیاست باید بر اساس نحوه زیست من شکل بگیرد. (در معنای اگزیستانسیال و متافیزیکی) من اجازه نمی‌دهم قدرت‌های سیاسی یا کانون‌های بزرگ قدرت چه در جهان و چه در داخل من و بودن من را شکل دهند.     این فیلسوف معاصر در بخش دیگری از صحبت‌هایش بی معنایی را بزرگ‌ترین مسئله امروز جهان دانست و افزود: این معضل، مسئله‌ای وحشتناک‌تر از فقر، توسعه نیافتگی، آلودگی هوا و... است؛ تمام این‌ها نیز ناشی از آن است که رابطه انسان با معنا گم شده است، وقتی رابطه انسان با معنا گم می‎شود، رابطه انسان با خودش هم گم می‌شود. انسانی که بی خود و بی خویشتن است، کارهای احمقانه هم زیاد می‌کند و ما در چنین جهانی زندگی می‌کنیم.    عبدالکریمی با اشاره به گستردگی بی معنایی در سراسر جهان و حتی در دنیای اسلام، اضافه کرد: متأسفانه با جهانی شدن عقلانیت جدید، این مسئله هم جهانی شده و فقط مربوط به غرب نیست. به اعتقاد من برخلاف شعار‌های سیاسی ایدئولوژیکی که داده می‌شود، جهان اسلام و از جمله ایران هم در همین زمره قرار دارد. سال 87 بود که من کتاب «ما و جهان نیچه‌ای» را نوشتم، جهانی که در آن معنا و حقیقت مرده، در چنین جهانی آنچه که امروز شاهد آن هستیم، مرگ انسان هم هست. مرگ انسان تنها مرگ فیزیکی نیست و حقیقت انسان هم امروز در خطر افتاده است. آنچه امروز روی کره زمین راه می‌رود به انسان در معانی که در معاصر گذشته می‌شناسیم، شباهت کمی دارد. در واقع با این انسان بی‌‎معنا ما وجه انسانی کم‌تری را در زمین می‌بینیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • چرا اردنِ «هاشمی» مخالف تسلیح کرانه باختری است؟
  • نشست اتحادیه عرب درباره مسئله غزه و فلسطین
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه