Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل با هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این بخش در شهرستان‌های استان سمنان خبر داد.به گزارش بلاغ،ایرج کارخایی صبح امروز در جلسه رابطان پدافند غیرعامل فرمانداری‌های استان سمنان در استانداری سمنان با اشاره به زحمات و تلاش‌های رابطان فرمانداری‌ها در سال گذشته به‌ویژه در هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته، اقدامات و پیگیری‌های لازم به‌منظور تحقق اهداف و رسالت‌های پدافند غیرعامل و عملیاتی‌سازی برنامه‌های موردنظر با قوت و قدرت دنبال شده تا در راستای تحقق اهداف پدافند غیرعامل گام‌های مؤثری برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نقش و جایگاه رابطان در برنامه‌ریزی برای ارتباط مستمر، بازدید از زیرساخت‌های مراکز حساس و مهم و خدمات رسان استان را مهم و تأثیرگذار دانست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان به‌منظور پیشگیری از وقفه در خدمات‌رسانی به مردم در شرایط بحرانی، ارائه هشدارها و تذکرات لازم برای رفع نواقص و خلأهای حفاظتی موجود و مصون‌سازی، رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل را مورد تأکید قرار داد.

کارخایی یکی از مهم‌ترین وظایف رابطان را پیگیری، رصد، پایش و شناسایی انواع تهدیدهای متوجه شهرستان در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل و هماهنگی و بهره‌گیری از همه توانمندی‌های شهرستان برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با هدف ایجاد باور همگانی و نهادینه نمودن پدافند غیرعامل در سطوح مختلف جامعه ذکر کرد.

وی با اشاره به تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان، بر لزوم مشارکت و همکاری فرمانداری‌ها با مجری تهیه طرح مذکور تأکید کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان آموزش و مانور را از دیگر برنامه‌های بسیار مهم و دارای اهمیت در حوزه پدافند غیرعامل برشمرد و از رابطان خواست با برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با این اداره کل نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل با هدف اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و انجام مانور و رزمایش به‌منظور آمادگی دستگاه‌های اجرایی و واحدهای امدادی در شرایط بحران و خطر اقدام کنند.

کارخایی همچنین بر لزوم پیگیری و هماهنگی به‌منظور تشکیل منظم جلسات شورای پدافند غیرعامل شهرستان، ارائه طرح‌ها، برنامه‌ها و ایده‌های نو و خلّاق در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل ونیز هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت بازدید از زیرساخت‌ها و مراکز حساس و مهم شهرستان در حوزه پدافند غیرعامل تأکید کرد.

در ادامه، رابطان پدافند غیرعامل فرمانداری‌های سمنان ضمن ارائه گزارش اقدام‌های سال 97 و برنامه‌های خود در سال 98، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مختلف مطرح کردند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۵هزار نفر در دوره‌های موسسه تحقیقات دیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسسه تحقیقات کشاورزی دیم، درآموزش کشاورزی و ترویج یافته در بین موسسه‌های تحقیقات کشاورزی در کشور پیشرو است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: سال گذشته برای بیش از ۵ هزار نفر کشاورز، کارشناس و مدیران بخش کشاورزی در استان‌های دیم خیز کشور دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

مظفر روستایی افزود: این آموزش‌ها بیشتر در زمینه تاریخ کشت، کشاورزی حفاظتی، بکارگیری یافته‌های به زراعی، مکانیزاسیون و تنظیم کارنده‌ها، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و تغذیه برگزار شده است.

وی اضافه کرد: بکارگیری این آموزش‌ها منجر به توانمند سازی کشاورزان و افرایش و پایداری تولید در دیمزار‌های کشور شده است.

به گفته رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، با توجه به تغییرات اقلیمی، بکارگیری این آموزش‌ها موجب پایداری تولید در محصولات دیم بویژه گندم شده است.

روستایی افزود: سال گذشته در این موسسه ۱۴ رقم محصول دیم شامل گندم نان، گندم دوروم، جو و نخود معرفی شده است.

موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور به مرکزیت شهرستان مراغه در ۲۱ استان دیم خیز کشور، فعالیت تحقیقاتی دارد و ارقام سازگار و پرمحصول جدید معرفی می‌کند.

دیگر خبرها

  • هیچگاه از توطئه‌های دشمنان غافل نیستیم
  • آموزش ۵هزار نفر در دوره‌های موسسه تحقیقات دیم
  • کاروانسرای لاسجرد سمنان؛ زیباترین یادگار ایران‌زمین+ فیلم
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در اشکذر
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • ثبت ۲۷ هزار و ۲۷۰ ولادت در مازندران در ۱۴۰۲/مردمی سازی امور در جوانی جمعیت
  • برگزاری مراسم احیای شبهای قدر در ۱۰۰ نقطه شهری و روستائی نهاوند
  • عقب ماندگی‌های حوزه سلامت و آموزش در دشتی جبران شود