Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یوری فدوتف» روز چهارشنبه در این پیام خاطرنشان کرد: سوء مصرف مواد یک مشکل پیچیده در میانه راه مسایل اجتماعی، امنیت و بهداشت عمومی است. این مشکل قربانیان سنگینی را در خانواده‌ها و جوامع ما می‌گیرد و هر سال جان بیش از نیم میلیون نفر را می‌گیرد. روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد و قاچاق غیر قانونی بر این بحران قابل پیشگیری و بر جستجوی جهانی برای یافتن پاسخ‌های موفق و پیشرفته تاکید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر سازمان ملل در ادامه این پیام افزود: جامعه بین الملل مصمم به مقابله با مشکل مواد مخدر در جهان است و در اعلامیه وزرا که در اجلاس کمیسیون مواد مخدر در وین در ماه مارس امسال اتخاذ شد، بار دیگر بر این مهم تاکید کرد. برای موثر بودن، رویکردهای جامع مورد نیاز است؛ راه حل های یکپارچه تنها زمانی ممکن هستند که نهادهای منصف و بشر دوستانه عدالت کیفری، بهداشت و مددکاری اجتماعی دست در دست هم و همگام کار کنند.

وی در ادامه نوشت: شعار امسال روز جهانی «سلامت همگام عدالت- عدالت همگام سلامت» است که به خوبی این امر را نشان می‌دهد.

بنابر نوشته بوری فدوتف، وابستگی به مواد به عنوان یک اختلال سلامت مزمن می‌بایست در راستای علم و استانداردهای بین المللی پیشگیری و درمان شود. به منظور پر کردن خلاها، حصول اطمینان از اینکه پاسخ‌ها جوانان و زنان را هم شامل می‌شوند، مبارزه با تبعیض و ارتقای جایگزین‌های زندان برای افراد با اختلالات مصرف مواد، همکاری بین نهادهای دخیل در عدالت و سلامت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در بخشی دیگر از پیام فدوتف می‌خوانیم: بازگشت به اجتماع و ساختارهای مقاومت علیه مواد می‌توانند در بازتوانی و ادغام مجدد در کمک به پیشگیری از جرم و خشونت سودمند باشند. ارتباط و تعامل در خانواده‌ها، مدارس و جوامع در تقویت توان دفاعی جوامع علیه مواد مخدر می‌تواند نقش اساسی داشته باشند. درک بهتری از مشکلات مواد مخدر نیز مورد نیاز است به منظور سیاستگذاری و همکاری بین المللی برای راه حل های مبتنی بر شواهد، تحقیق و تحلیل لازم است.

وی خاطرنشان کرد: دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به حمایت خود از تمام کشورها به منظور همکاری و ارتقای رویکردهای متوازن، سلامت مدار و حقوق مدار به چالش‌های مواد مخدر پایه گذاری کنوانسیون‌های بین المللی کنترل مواد مخدر تعهدات به حقوق بشر و آرمان‌های توسعه پایدار متعهد می‌ماند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد مبارزه با موادمخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ عبدالرضا خجسته اظهار کرد: شب گذشته مرد جوان به علت مسمومیت شدید ناشی از مواد مخدر به یکی از مراکز درمانی شهر مشهد منتقل و موضوع از طریق عوامل انتظامی به مرکز ۱۱۰ گزارش شد.

فرمانده انتظامی ثامن مشهد بیان کرد: با حضور ماموران کلانتری امام رضا(ع) در بیمارستان مشخص شد، جوانی ۲۵ ساله که از یکی از استان‌های جنوب شرق کشور قصد انتقال مواد مخدر به روش بلعی به شهر مشهد را داشت، به علت بازشدن بسته‌های مواد مخدر دچار مسمویت شدید شده بود.

وی ادامه داد: مرد جوان پس از انتقال به اتاق عمل با تلاش کادر درمان از مرگ حتمی نجات یافت و ۱۲۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک از معده‌اش خارج شد.

خجسته بیان کرد: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد و متهم تا بهبودی در بخش مراقبت‌های ویژه و زیر نظر پلیس بستری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش رائفی‌پور به قتل حجت‌الاسلام اکرمی در ماهشهر
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • تقویت تیم‌های واکنش سریع هلال احمر تهران کلید خورد
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • فضای تعامل و همدلی در شهرستان دشتی تقویت می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود
  • با تمام توان برای برقراری عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم
  • یادداشت شدیداللحن روزنامه‌نگار چینی علیه برانکو!
  • ۲۱۹ کیلو مواد مخدر در بیرجند کشف شد