Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@12:18:11 GMT

نمایشگاه نقاشی «راویان کوچک» در تهران و سردشت

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۱۰۴۳

نمایشگاه نقاشی «راویان کوچک» در تهران و سردشت

به گزارش خبرگزاری مهر، فرحناز عطاریان عضو بخش کودک موزه صلح تهران درباره نمایشگاه نقاشی «راویان کوچک» گفت: «راویان کوچک» عنوان نمایشگاهی است از آثار نقاشی کودکان سردشت و تهران. یکی از اهداف اجرای این پروژۀ ترویجی-پژوهشی، نگاه کودکان به شهرشان است و بر اساس این هدف، مرحلۀ اول این پروژه در دو شهر سردشت و تهران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اهداف دیگر می‌توان به بررسی تأثیر استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی بر روی نسل‌های آینده نام برد که در شهرهایی زندگی می‌کنند که روزگاری در معرض اینگونه سلاح‌ها بوده‌اند. از این رو این نمایشگاه نگاهی ویژه به تأثیرات فاجعۀ بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم وقت عراق بر روی کودکان نسل سوم و چهارم و بعد از آن داشته است. اجرای این پروژه در ۲ شهر سردشت و تهران و طی سه مرحله انجام می‌شود.

منا بادامچی‌زاده از دیگر اعضای بخش کودک موزه صلح تهران نیز درباره مراحل انجام این پروژه توضیح داد: مرحله نخست، برگزاری کارگاه قصه‌گویی٬ روایت و نقاشی گروهی با موضوع «شهر من» در شهر سردشت و تهران بود. سپس نمایشگاهی از نقاشی‌های جمع‌آوری شده از کودکان در این ۲ شهر برگزار می‌شود و در مرحله سوم مجموعۀ این آثار در اختیار پژوهشگران علاقه‌مند به این حوزه قرار خواهد گرفت.

مهناز آرین‌فرد عضو دیگر بخش کودک موزه صلح تهران که سالهاست در زمینه فعالیت‌های زیربنایی و صلح‌آمیز برای کودکان فعالیت دارد نیز درباره این نمایشگاه گفت: گروه سنی شرکت‌کنندگان ۶ تا ۱۲ سال است. از شهر سردشت، دانش‌آموزان دبستان‌های دخترانه کوثر و پسرانه انقلاب و از شهر تهران، دانش‌آموزان کمیته صلح دبستان دخترانه صداقت و کودکان پیش‌دبستانی خانه کودک حدیث برای این پروژه انتخاب شده‌اند.

این نمایشگاه هفتم تیر به مناسبت سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، در مکان تاریخی حمام بیستون شهر سردشت برگزار خواهد شد و بعد از آن در روزهای ۲۶ تا ۲۸ تیر در فرهنگسرای هنر (ارسباران) تهران برگزار می‌شود. نمایشگاه نقاشی «راویان کوچک» دهمین همکاری مشترک موزه صلح تهران و خانه کودک و فرهنگ حدیث است.

کد خبر 4651825 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشگاه نقاشی بمباران شیمیایی سردشت فرهنگسرای ارسباران موزه صلح تهران سردشت نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری در حوزه تفریحات کودک

یکی از حوزه‌های سرمایه گذاری که ظرفیت بسیار خوبی برای سودآوری دارد، ولی در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته، تفریحات و سرگرمی کودکان است. سرمایه گذاری در این حوزه نه ‌تنها در کوتاه مدت به بازدهی ایده آل می‌رسد، بلکه ریسک مالی کمی هم دارد. اگر می‌خواهید با این سرمایه گذاری جذاب و مسیرهای ورود به آن آشنا شوید، حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جذابیت‌های سرمایه گذاری در صنعت تفریحات کودکان

صنعت تفریحات کودکان از سال 2012 تا 2022 به ‌سرعت رشد کرده و متحول شده ‌است. میانگین سودآوری این صنعت تا سال 2022 در حدود سالانه 11.5 میلیارد دلار گزارش شده ‌است. ولی این رقم در سال 2023 به 30.7 درصد رسید و پیش بینی می‌شود که تا انتهای سال 2024 تا 46 درصد برسد.

این موضوع دلیل بسیار محکمی برای تبدیل شدن کسب و کارهای سرگرمی خانوادگی به یک فرنچایز بسیار سودمند و افزایش تقاضا برای خرید وسایل خانه بازی حتی در مراکز خرید برند معروف و محبوب است. اما چند جنبه دیگر هم وجود دارد که این صنعت را جذاب‌تر کرده است:

✓ امکان راه اندازی با سرمایه اولیه کم

سرمایه اولیه مورد نیاز برای ورود به صنعت تفریح و سرگرمی کودکان در مقایسه با سایر کسب و کارها کمتر است. به‌ عنوان مثال، سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه اندازی یک خانه بازی 100 میلیون تومان و فضای مورد نیاز در حدود 50 مترمربع است. فقط کافی است این فضا در موقعیت مکانی مناسبی قرار داشته ‌باشد تا شما خیلی سریع به مرحله درآمدزایی برسید.

✓ ریسک بسیار پایین سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در حوزه تفریحات و سرگرمی کودکان مخصوصاً در کشور ما ریسک شکست بسیار کمی دارد. چون سرمایه اولیه‌ای که برای شروع به کار نیاز دارید بسیار کم است و اگر لوکیشن راه اندازی خانه بازی یا شهر بازی را درست انتخاب کرده باشید، صددرصد موفق خواهید شد. در واقع انتخاب درست موقعیت مکانی است که برای موفقیت اولیه در این حوزه حرف اول را می‌زند.

✓ رسیدن به درآمد از همان ماه‌های ابتدای فعالیت

برخلاف بسیاری از کسب و کارها که باید حداقل 6 ماه روی برندینگ و تبلیغات خود کار کنند تا به درآمدزایی برسند، حوزه تفریحات و سرگرمی کودکان از همان ماه‌های ابتدای شروع به کار به درآمدزایی می‌رسد. فقط کافی است که ساکنین یک محله از راه اندازی خانه بازی یا شهربازی در نزدیکی خانه هایشان باخبر شوند تا درآمدزایی شما شروع شود.

✓ عدم نیاز به نیروی کار ماهر و متخصص

یکی از جذابیت‌های سرمایه گذاری در این حوزه، عدم نیاز به نیروی کار متخصص و ماهر است. وقتی یک مهد کودک تأسیس می‌کنید، باید دکتر روانشناس، پزشک عمومی، مربی آموزش ‌دیده، آشپز و... را دور هم جمع کنید که طبیعتاً هزینه‌های حقوق و دستمزد بالایی دارد.

در مقابل، وقتی یک خانه بازی تأسیس می‌کنید، فقط به چند اپراتور نیاز دارید که با یک آموزش کوتاه با وسایل بازی آشنا شوند. وسایل خانه بازی شامل تاب و سرسره پارکی، ترامپولین، سافت پلی گراند، الاکلنگ، استخر توپ، خانه مشاغل و وسایل بازی ساده‌ای است که کار کردن با آنها نیاز به تخصص خاصی ندارد.

✓ قیمت مناسب لوازم و وسایل بازی کودکان

وسایلی که برای ایمن سازی فضای بازی لازم دارید و وسایل بازی که برای تجهیز فضا باید خریداری کنید، قیمت مناسبی دارند. شرکت بازی سازان یکی از متخصصین این حوزه است که صفر تا صد تجهیزات و وسایل بازی مورد نیاز را با ضمانت کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

✓ هزینه‌های تعمیرات، نگهداری و پشتیبانی بسیار کم

وسایل و تجهیزات بازی کودکان معمولاً با بهترین متریال ساخته می‌شوند و در صورت بروز مشکل یا آسیب توسط شرکت‌های تأمین کننده سرویس می‌شوند. ولی برخلاف وسایل بازی برقی، هزینه‌های سرویس و نگهداری بسیار کمی دارند.

✓ عدم نیاز به دریافت مجوز از ارگان‌های دولتی

فعالیت در حوزه تفریحات کودکان به‌جز راه اندازی مهد کودک و شهربازی، نیاز به اخذ مجوز ندارد. به‌ عنوان مثال اگر هدف شما تأسیس خانه بازی باشد، نیاز نیست از اداره‌های دولتی مجوز اخذ کنید. چون بدون مجوز هم می‌توانید فعالیت کاری خود را شروع کنید.

در بخش بعدی بهترین کسب و کارهایی حوزه کودکان که می‌توانید با سرمایه کم و حداقل ریسک شروع کنید، به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین کسب و کارهای تفریحات و سرگرمی کودکان

در بخش قبلی درباره جذابیت‌ها و مزایای سرمایه گذاری در صنعت تفریحات و سرگرمی کودکان صحبت کردیم. در ادامه کسب و کارهایی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید حتی با بودجه و سرمایه کم هم روی آنها سرمایه گذاری کنید و به سود خوبی برسید:

1.      خانه بازی کودک

یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین کسب و کارهای حوزه تفریحات و سرگرمی کودکان، خانه بازی کودک است. خانه بازی فضای سربسته و ایمن، مجهز به وسایل بازی استاندارد و مناسب برای کودکان زیر 7 سال است. خانه بازی معمولاً در محله‌های مسکونی، نزدیک مدارس، داخل مراکز خرید، نزدیک فروشگاه‌ها و به‌ طور کلی در مکان‌های شلوغ تأسیس می‌شود.

سرمایه اولیه مورد نیاز: حداقل 100 میلیون تومان فضای مورد نیاز: حداقل 50 مترمربع 2.      خانه علم کودک

خانه علم فضایی ایمن و مجهز به وسایل کمک آموزشی است. هدف از احداث این مکان آشنایی اولیه کودکان با مفاهیم علم فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی است. خانه علم معمولاً در مراکز تفریحی یا مراکز خرید بزرگ راه اندازی می‌شود و برای کودکان تا 8 سال مناسب است.

سرمایه اولیه مورد نیاز: حداقل 150 میلیون تومان فضای مورد نیاز: حداقل 50 مترمربع 3.      شهربازی روبسته

شهربازی روبسته برخلاف شهربازی‌های کلاسیک فضای باز، فضایی کوچک و روبسته هستند که در مراکز خرید یا کنار فروشگاه‌های بزرگ راه اندازی می‌شوند و طرفداران زیادی دارند. این فضا برخلاف خانه بازی کوک با وسایل مدرن­تری مانند گیم شهربازی، فوتبال‌ دستی، پینگ ‌پنگ، ایر هاکی، تکان ‌دهنده، سرسره بادی و قصر بادی و دستگاه‌های مکانیکی شهربازی مانند واقعیت مجازی تجهیز می‌شود و تا سن 12 سال هم می‌تواند از تفریحات و سرگرمی این فضا استفاده کند.

سرمایه اولیه مورد نیاز: حداقل 150 میلیون تومان فضای مورد نیاز: حداقل 100 مترمربع

ورود به حوزه کسب و کارهای سرگرمی کودکان کار سختی نیست، ولی پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع حتماً از یک تیم حرفه‌ای و متخصص مانند بازی سازان مشاوره دریافت کنید. این شرکت علاوه بر تولید و تأمین تجهیزات تفریحات و سرگرمی کودکان، در زمینه راه اندازی کسب و کار، تأمین نیروی انسانی و بازاریابی و تبلیغات هم تجربه ارزشمندی دارد.

 

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • سرمایه گذاری در حوزه تفریحات کودک
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اُتیسم در کاشان 
  • تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت
  • برگزاری نمایشگاه «شکوفایی هنر در آستانه نوروز» در پاریس