Web Analytics Made Easy - Statcounter

غضنفر آرام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه شفاف سازی و هوشمند سازی عملیات مالی دولت و استقرار خزانه داری الکترونیک و همچنین ساماندهی حساب‌های دولتی و اجرای طرح حساب واحد خزانه (TSA)، طرح جامع حواله الکترونیک برای اولین بار در دستگاه‌های اجرایی استان عملیاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح به استناد مواد ۳۹ و ۷۶ قانون محاسبات عمومی و همچنین بند «ب» ماده ۱۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اجرایی و عملیاتی گردیده است.

آرام، حذف چک و دسته چک، کاهش استرداد حساب‌های بانکی، حذف زمان انتقال وجوه بین حساب‌ها، رؤیت لحظه‌ای مانده حساب‌ها، حذف رسوب وجوه دولتی نزد بانک‌ها، اعلام تاییدیه تراکنش به دستگاه‌های اجرایی از طریق وب سرویس، حذف رابط بانکی، صرفه جویی در زمان و سرعت عملیات انتقال اعتبارات را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح، عملیات انتقال اعتبارات جاری و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از خزانه معین استان به حساب دستگاه‌های اجرایی استان در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این طرح در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی و عملیاتی شده و به استناد قانون، کلیه دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات و شرکت‌های دولتی استان مکلف هستند هرچه سریع‌تر نسبت به اخذ توکن از شرکت تحت نظارت بانک مرکزی و استقرار و پیاده سازی این طرح اقدام کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای تیرماه، خزانه معین استان از ارائه خدمات به دستگاه‌هایی که این طرح را اجرایی ننمایند، خودداری خواهد کرد.

سامانه صدور حواله الکترونیک که از مردادماه ۱۳۹۵ برای خزانه‌داری کل کشور و در ادامه، برای خزانه معین استان‌ها به بهره‌برداری رسیده، جایگزین صدور چک و به گونه‌ای طراحی شده که حواله صادره به صورت مکانیزه بین عوامل ذینفع در فرایند انتقال وجه دستگاه اجرایی جابه‌جا شده و پس از تأیید نهایی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه بانک، انتقال وجه به حساب مقصد در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.
همچنین به دلیل بهره‌مندی از بستر شبکه ملی اطلاعات و استفاده از توکن یا همان نماد برای احراز هویت دارندگان امضا، از امنیت بالایی برخوردار است.
به این ترتیب دستگاه‌های اجرایی دولت جمهوری اسلامی ایران از این پس در پرداخت‌های خود با گذر از فرایندهای سنتی و مبتنی بر کاغذ، مجهز به ابزار نوین، امن و مطابق با اقتضائات روز می‌شوند و بطور قطع این امر منجر به چابکی و توانمندی مجموعه مالی دولت در تخصیص به‌موقع وجوه خواهد شد.

۹۸۶۸/۳۲۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصادی دولت الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در بارش های اخیر در تنگ رواق ۷ میلیمتر، علی کرمی دمچنار ۶،چیتاب ۶، کریک ۵، دشت بز ۴، مارگون ۳، سی سخت ۲.۶
 فرودگاه یاسوج یک میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین