Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی صبح امروز (چهارشنبه) با شاهزاده محمد سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد.

این نخستین سفر ولیعهد عربستان به کره جنوبی از سال ۱۹۹۸ میلادی است. عربستان بزرگترین تامین کننده انرژی کره جنوبی است.

سفر محمد به سلمان به کره جنوبی دو روز به طول می‌انجامد و این سفر بنا به دعوت رئیس جمهوری کره جنوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان یکی از بزرگترین شرکای تجاری کره جنوبی در خاورمیانه و نخستین تامین کننده نفت خام در این کشور به شمار می‌آید.

رئیس جمهور کره جنوبی و بن سلمان در کاخ ریاست جمهوری نشستی را برگزار کردند و  یادداشت‌های تفاهمی میان دو طرف به امضا رسید.

در این نشست روسای اداره‌های اقتصادی و در راس آنها رئیس شرکت سامسونگ، معاون رئیس شرکت خودروسازی هیوندا و رئیس گروه ال جی حضور خواهند داشت.

پیش‌بینی می‌شود محمد بن سلمان در جریان این سفر با روسای شرکت‌های کره جنوبی درخصوص راه‌های همکاری در رابطه با سند ۲۰۳۰ که مرتبط با رشد و توسعه اقتصادی است، رایزنی کند.

هیئت سعودی شامل شاهزاده عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز وزیر گارد ملی، شاهزاده بدر بن عبدالله بن فرحان وزیر فرهنگ، ابراهیم العساف وزیر خارجه، عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان در امور خارجه، ماجد القصبی وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری، خالد الفالح وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی و ترکی الشبانه، وزیر رسانه‌ای عربستان می‌شود.

از سوی دیگر، امین الناصر، رئیس اجرایی شرکت آرامکو عربستان اعلام کرد که محمد بن سلمان توسعه پالایشگاه نفت "اس- اویل" در کره جنوبی را افتتاح می‌کند.

وی در ادامه گفت: ارزش این طرح ۴.۲ میلیارد دلار است.

از سوی دیگر، شرکت آرامکوی عربستان از امضای ۱۲ توافقنامه با تعدادی از شرکت‌های بزرگ کره جنوبی برای تقویت روابط ریاض با سئول و توسعه تجارت بین‌الملل خبر داد و  بر پایبندی ریاض به تامین منابع انرژی در آسیا تاکید کرد.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های ایران و پاکستان با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور کشورمان و «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان و هیئت‌های عالی رتبه دو کشور در اسلام آباد، برگزار شد.

در این مراسم، «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری خود با رئیس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: می‌خواهم از تشریف‌فرمایی برادر گرامی خود آقای رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به پاکستان تشکر کنم زیرا چشم ما روشن شد.

وی‌افزود: گفت‌وگوهای مفیدی میان ما و رئیس‌جمهوری ایران و هیئت همراه صورت گرفت؛ روابط ما ۷۶ سال سابقه دارد و باید گفت که ایران، اولین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پاکستان ما را به رسمیت شناخت.

نخست‌وزیر پاکستان ادامه داد: با ایران، در بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری دوجانبه و انرژی همکاری خواهیم داشت.

در حال تکمیل... 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • افتتاح ۳ مگاپروژه حوزه انرژی سریلانکا توسط سید ابراهیم رئیسی/ امضای ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا/رئیسی: تهدیدها و تحریم ها ملت ایران را متوقف نکرده است/ رئیس جمهور سریلانکا: از حمایت های ایران تشکر می کنیم
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • ببینید | پایان سفر رئیس جمهور به پاکستان؛رئیس جمهور عازم سریلانکا شد
  • امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی رتبه ایران و پاکستان + فیلم
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد