Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، علی‌اصغر سیدآبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ در امور برنامه‌ریزی صبح امروز، 5 تیرماه در نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و رسانه‌ای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ کشور به میزبانی استان یزد اظهار کرد: معمولاً زمانی که بحث از کتاب می‌شود به نظر می‌رسد در حوزه فرهنگ باشد اما این بحث فراتر از فرهنگ است و ما به عنوان مدیران فرهنگی نباید بگذاریم این امر در حوزه فرهنگ حذف شود بلکه هر حوزه ای که می‌خواهد توسعه پیدا کند، یک پایه آن کتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما هر نوع دانشی را که بخواهیم عمومی‌ کنیم، راه آن کتاب است و زمانی که از ترویج کتابخوانی صحبت می‌کنیم در رابطه با تمامی‌موضوعات سرو کار داریم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ در امور برنامه‌ریزی گفت: ترویج کتابخوانی به نحوی ترویج همه فضیلت‌ها و دانش‌ها و تجربه‌ها است و باید از دیگران نیز بخواهیم که در این حوزه ورود پیدا کنند.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان یزد نیز در این نشست گفت: یزد به عنوان شهر پدران فرهنگ ایران شناخته می‌شود زیرا بسیاری از پدران فرهنگ ایران، ریشه در فرهنگ یزد دارند که نمونه آن مهدی آذریزی، عبدالکریم پیرنیا و ایرج افشار از جمله این افراد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان یزد بیان کرد: هدف گذاری ما در جهت انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب در سال ٢٠٢٢ است و در حال ایجاد این آرمان در همه هستیم تا این امر تبدیل به آرزو، رویا و تخیل در بین همه شده و پس از آن نیز به سمت کسب این برند جهانی حرکت کنیم.

ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف پایتخت کتاب الگوگیری از شهرهای پایتخت کتاب ایران و الگوسازی در شهرها است.

وی افزود: در این چند دوره از پایتخت کتاب ایران بیش از ٥٥٠ شهر شرکت کردند که شهرهای کمتر برخودار تا شهرهای نزدیک پایتخت همگی حضور داشتند و الان آرشیو خوبی در این زمینه داریم.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ گفت: ما سعی داریم تا در دوره ششم با توجه به تجربیات و هم افزایی پیگیری بیشتری داشته باشیم.

حیدری ادامه داد: ساختار برنامه نویسی و مستندسازی به عنوان دو مشکل شهرها بوده است که سعی شده تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی این مشکل را رفع کنیم.

جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد نیز در این نشست اظهار کرد: کتاب و ترویج کتابخوانی موضوع مهمی‌ در جامعه است و ما باید نهضت جایگزینی کتابخوانی به جای کتابداری را به راه بیاندازیم. 

وی افزود: نگهداری و ایجاد کتابخانه اگرچه لازم است اما باید ترویج کتابخوانی را در نظر بگیریم و ما در برنامه‌های خود در شهرداری محور خود را کتابخوانی قرار داده‌ایم و سعی داریم تا آمارها و شاخص‌های خوانش کتاب و کتابخوانی افزایش پیدا کند.

یادآور می‌شود در ادامه این نشست نیز معاونان فرهنگی و رسانه‌ای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ کشور در کارگاه‌های ترویج کتاب و کتاب خوانی حضور پیدا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد

وزیر فرهنگ با اشاره به تنبیه موشکی پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پیروزی سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و رژیم کودک‌کش صهیونیستی را گرامی می‌داریم؛ دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه دیدار کردند؛ در این جلسه که درباره بررسی مباحث فرهنگی‌از جمله عفاف و حجاب برگزار شد، ۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی از جمله حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر اعضای این کمیسیون حضور داشتند.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار با تبریک اعیاد نوروز و فطر، با اشاره به تنبیه موشکی پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز که یوم الله و روز پیروزی سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و رژیم کودک‌کش صهیونیستی است را گرامی می‌داریم.

وی افزود: دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد؛ برای این نعمت شکرگزار خداوند متعال هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بارها در جایگاه‌های مختلف و سخنگاه‌های متعدد از کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کردیم چراکه ما را کمک و همراهی کردند، تاکید کرد: در دوره تصدی‌گری وزارت فرهنگ از پشتیبانی و حمایت این عزیزان برخوردار بودیم، که این حمایت زمان تنظیم بودجه سالیانه، هنگام تدوین برنامه هفتم توسعه و در شوراهای تخصصی جلوه‌گر بود و برادری را در حق ما کامل کردند.

اسماعیلی عنوان کرد: اکنون که در پایان این دوره از مجلس قرار گرفتیم از تک تک عزیزان به‌ویژه کسانی که توفیق نداریم در مجلس بعدی در خدمتشان باشیم تشکر می‌کنم و با استفاده از همین فرصت به عزیزانی که در مجلس بعدی حضور دارند تبریک عرض کرده و امید است مثل این دوره از حمایت و پشتیبانی آن‌ها در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت‌های قرآنی و دینی بهره‌مند باشیم.

وی با یادآوری اینکه گزارش اقدامات همکارانم و برنامه‌های پیش روی ما در بخش‌های مختلف آماده ارائه است که در ادامه جلسه به اطلاع شما خواهد رسید، تصریح کرد: امید است بتوانیم امسال قدم‌های جدی‌تری برای تحقق منویات رهبری برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در فتنه فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت و در همان وقت به عنوان وزیر فرهنگ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از حجاب و عفاف بایستم، گفت: در جشنواره فیلم فجر جایزه گوهر شاد را به آثاری می‌دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به میزان فروش سینما در سالی که گذشت افزود: دشمنان قصد داشتند فرهنگ و هنر را تعطیل کنند ولی ما توانستیم علاوه بر اینکه مانع از رخ دادن چنین اتفاقی شویم سینما را رونق بخشیم.

در ادامه این دیدار معاونان وزیر فرهنگ و نمایندگان حاضر در جلسه نقطه نظراتشان را بیان کردند؛ جایگاه فرهنگ در تصمیم گیری‌های کلان کشور، غفلت نسبت به موضوع فرهنگ در قیاس با سایر موضوعات، آسیب شناسی مسائل فرهنگی از جمله مواردی بود که مورد اشاره نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

معاونان وزیر فرهنگ نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات خود پرداختند؛ گفتنی است، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، سید علی یزدی خواه، بیژن نوباوه، امیرحسین بانکی‌پور، احمد راستینه، محمدمهدی فروردین، غلامرضا منتظری، حجت‌الاسلام محمد صادق طباطبایی نژاد، محمدرضا مبلغی، سید مجتبی محفوظی، سید احسان قاضی‌زاده، زهره‌سادات لاجوردی از جمله نمایندگانی بودند که در این جلسه حضور داشتند. کد خبر 744735

دیگر خبرها

  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • کیفیت برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را بالا ببریم
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • حمایت جدی وزارت فرهنگ از ترویج عفاف و حجاب
  • رژیم غاصب صهیونیستی در بین جهانیان تحقیر شد