Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@15:20:18 GMT

صیانت از انسجام ملی و انقلابی؛ در سایه نماز جمعه

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۱۳۴۷

صیانت از انسجام ملی و انقلابی؛ در سایه نماز جمعه

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، امروز پنجم تیرماه در مراسم تکریم و معارفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با حضور برخی از ائمه جمعه شهرستان برگزار شد، با اشاره به برکات نماز جمعه اظهار کرد: به برکت نماز جمعه، انسجام ملی و انقلابی ما صیانت شد، صدای تریبون‌های انقلاب اسلامی رساتر از همیشه در کشور به گوش رسید، خط مستقیم انقلاب اسلامی مومنین صیانت شد، حوزه‌های علمیه‌ رونق پیدا کردند و این حوزه‌ها با تاسیس نماز جمعه و امام جماعت برپا، ساخته و دفاع مقدس نیز پشتیبانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین مساجد ما در بسیاری از نقاط کشور رونق گرفت و صاحب نماز جماعت شدند، با جریان‌های فتنه‌گو در مناطق گوناگون نیز شبکه‌های فراگیری مانند فتنه سال 88 رخ داد، به برکت نماز جمعه و لطف خداوند خدمات اجتماعی گوناگونی انجام شد و به دنبال آن نیز طراوت و شادابی را به خود دید، راه برخی‌ها اصلاح شد و بسیاری از شهرها صاحب بیمارستان و گاز شدند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سال تاسیس نماز جمعه در جمهوری اسلامی هستیم، همانطور که امام راحل(ره) گفته‌اند، اگر این نهضت برکات دیگری را در کنار نماز جمعه نداشت، باز هم همین میزان کافی بود که چنین هدیه بزرگی را برای ما داشته است.
علی اکبری با تاکید بر اینکه همه ما باید قدرشناس این نعمت الهی باشیم، تصریح کرد: امیدواریم که در چله دوم انقلاب، نمازهای جمعه ما با نشاط و شور و حال بیشتر، با کیفیت‌تر، با جذب بهتر جامعه جوان، نشر زیبا و مناسب‌تر، با فضیلت اخلاق، با صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، با حفظ و تقویت روحیه قوی در کشور و ادبیات انقلاب و گفتمان انقلابی در کشور بتواند به راه خود ادامه دهد.

در جست‌وجوی نقش‌های جدید نماز جمعه باشیم
وی بیان کرد: از این رو با این رویکرد امید است که نماز جمعه بتواند در چله دوم انقلاب نقش‌آفرینی‌های بزرگی را به تعبیر رهبر انقلاب با محور خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی داشته باشد. نقش ما نیز این است که باید پس از این در جست‌وجوی نقش‌های جدید نماز جمعه و جامعه پردازی جامعه اسلامی باشیم.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امیدواریم گام‌های بلندی به سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی برداشته شود، تاکید کرد: اکنون هم با داشتن سرمایه بزرگ ولایت فقیه در سایه ولایت عظمی که منشا همه برکات بوده و هست، تاکنون هم شاهد این برکات بوده‌ایم.
علی‌اکبری اظهار کرد: نماز جمعه، این هدیه بزرگ و عطیه الهی را می‌توان نعمت بزرگی از جانب خداوند دانست، به نوعی نعمتی که مادر سایر نعمات ما به شمار می‌رود و ما باید سایر نعمت‌هایی که از آن‌ها برخوردارهستیم را مدیون چنین نعمت بزرگی بدانیم. از این رو نماز جمعه برای ما برکات فراوانی را که به همت مسئولین و مردمی که در نماز جماعت فعالیت‌های سنگینی را بر عهده داشتند، بر جای گذاشت و ما امروز شاهد این برکات هستیم.

نماز جمعه؛ ستاره قدر اول منظومه نهضت اسلامی
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: خوشبختانه به لطف خداوند نهضت اسلامی توانسته نظام برخاسته خود را وارد چله دوم کند. به نوعی نهضتی که پس از رسیدن به چنین مقطعی و با از سر گذراندن فراز و فرودهایی، معجزه‌ای پس از معجزه عصر انقلاب است را به دست آورد.
علی اکبری عنوان کرد: در این میان شاهد چهره‌های فراوانی از این نهضت بزرگ هستیم که یکی از دیگری زیباتر و دلنوازتر است. بدون تعارف، آن چیزی که در وسط این منظومه درخشان می‌توان آن را ستاره قدر اول دانست، نماز جمعه است که به برکت نهضت اسلامی، چنین هدیه بزرگ و عطیه پر نوری را به جامعه اسلامی و به ویژه جهان تشیع عنایت کرد.
وی با بیان اینکه همه مردم با اقدام بزرگی که اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار خود با نخست وزیر ژاپن داشتند، معنای واقعی ولایت فقیه را دریافتند، عنوان کرد: همچنین ایشان با سخنان خود نیز جبهه مقاومت و مردم را در اقصی نقاط جهان در این دیدار خوشحال، محکم و بیدار کردند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: خدا را شاکریم به خاطرهمه نعمت‌ها، البته در این میان نیز با مشکلاتی هم مواجه هستیم اما امیدواریم با وجود چنین نظام، رهبری، انسجام مومنانه‌، افرادی که به آرمان‌های انقلاب اسلامی دلبستگی دارند و به ویژه نماز جمعه، اینگونه مشکلات حل و فصل شود.
علی اکبری اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بشارت دادند که سال 98 سال گشایش‌هاست و ما امروزه شاهد شکل‌گیری روز به روز آثار این امر هستیم و با وجود چنین آثاری متوجه خواهیم بود که اتفاقات خوبی در راه است که حمله به پهپاد آمریکایی، نمونه‌ای از این آثار است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های حجت‌الاسلام ابراهیم معادی در سه استان و به ویژه خراسان رضوی که به نوعی این استان چشم و چراغ، پایتخت معنوی کشور و چشمه فیاض الهی نه تنها در کشور، بلکه جهان تشیع به شمار می‌رود، چشمگیر است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در واقع ایشان موفق شدند در ساماندهی، حمایت و شکل‌دهی نماز جمعه در سه استان و به ویژه خراسان در سال‌های اخیر اهتمام خوبی داشته باشند..
علی اکبری تصریح کرد: در ایامی که با ایشان آشنا شدیم ایشان را مدیر مقتدری شناختیم که مدیریتی خاص داشتند. امید است که خداوند حسنات ایشان را بپذیرند، چراکه تاکنون به نتایج خوبی دست یافته‌ایم. از این رو امید است که با محوریت ولی فقیه شبکه پرنور امامت بدرخشد و روزهای بهتری را شاهد باشیم.
در این مراسم همچنین از سوی حجت‌الاسلام محمد جواد علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از زحمات بیش از پیش حجت‌الاسلام ابراهیم معادی مدیر پیشین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خراسان تقدیر و تشکر شد و همچنین حجت‌الاسلام ایزدی به عنوان مدیر جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی نماز جمعه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری صبح سه شنبه در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان اظهار کرد: این برنامه با هدف سازماندهی و انسجام بخشی ائمه جمعه سراسر کشور در قالب ۸ منطقه تدارک دیده شده است که در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: دومین دوره گردهمایی عهد حضور با شرکت ائمه جمعه استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

وی افزود: موضوعات بسیار خوبی در راستای جهاد تبیین در دستور کار خود قرار داده‌ایم که به اقتضا هر منطقه موضوعات تغییر خواهد کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در این گردهمایی به موضوعاتی چون جمعیت، مسجد، نوجوان، آموزش و پرورش و دیگر محورها خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این همایش طی دو روز در استان گلستان در حال برگزاری است، افزود: یکی از کارهایی که در روز نخست در خصوص اردو راهیان پیشرفت انجام خواهد شد بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب است.

حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه وحدت در بین مردم شیعه و سنی استان گلستان مثال زدنی است و امروز باید به عنوان یک الگو برجسته در کشور معرفی شود، اظهار کرد: وحدت مهمترین موضوع همایش امروز است که باید هم افزایی فکری، برنامه‌ای و امکاناتی شکل بگیرد.

کد خبر 6086363

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود