Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه با تمام وجود مشکلات را می‌فهمم و اعتقاد دارم می‌توان این مشکلات را کاهش داد، گفت: نیاز به چهار نوع استاندارسازی در فضا و تجهیزات، منابع انسانی، منابع مالی و فرآیندها و پیامدها آموزشی و پرورشی داریم و اولویت‌هایی را در این راستا باید مدنظر قرار بدهیم.

 سید جواد حسینی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان، مشاوران وزیر، مدیران کل ستادی و مدیران کل آموزش ‌و پرورش استان‌های کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه و ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات سید محمد بطحایی با اشاره به اینکه باید برنامه‌هایی را در اولویت داشته باشیم، اظهارکرد: اولین برنامه این است که بپذیریم مدارس را پرکار کرده‌ایم و در این حالت مدرسه توانایی انجام کار کیفی نخواهد داشت و فقط وقت می‌کند برای دستوراتی که از سطوح بالاتر داده ‌شده است آمار سازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی دومین برنامه را ورود آموزه‌های سند تحول بنیادین به مدرسه دانست و گفت: برای این کار استقرار نظام جامع پایش نیاز است و سیستم‌های کنترلی مدیریتی اجرای سند تحول بنیادین باید راه‌اندازی گردد.

وی  سومین برنامه را اجرای بیانیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: برنامه‌های آموزش ‌و پرورش را از بیانیه گام دوم انقلاب جدا کنیم و برای اجرای بیانیه گام دوم برنامه جداگانه داشته باشیم.

حسینی چهارمین برنامه را سهیم کردن همه شرکای آموزش‌ و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد وگفت: در این مسیر خانواده‌ها، دولت و دستگاه‌های بسیاری شریک ما در اجرای سند تحول بنیادین هستند و باید نظام‌نامه تعامل با سایر دستگاه‌ها را تدوین کنیم و میز گفت‌وگو با شرکای خودمان همچون خیرین، صاحب‌نظران، نهادها، تشکل‌های شناسنامه‌دار و... داشته باشیم.

وی با اشاره به انتقادهای صاحب‌نظران در سراسر جهان به‌ نظام تعلیم و تربیت اظهارکرد: منتقدان می‌گویند این نظام تعلیم و تربیت نابرابری‌های جامعه را در مدرسه تثبیت، تشدید و تشریع کرده است به‌طوری‌که افراد برخوردار توان استفاده از آموزش باکیفیت را از پایین‌ترین تا بالاترین سطوح آموزشی دارند و لذا نظام تعلیم و تربیت برخلاف اصول اولیه تشکیل خود منجر به ایجاد نابرابری‌های بیشتر می‌شود و در این راستا تشکل غیردولتی در کشور به ثبت خواهد رسید که در استان‌ها محروم‌ترین مناطق را موردتوجه قرار دهند.

حسینی اظهار کرد: دومین انتقاد به ذهنی شدن نظام آموزشی است که برای توانستن و زیستن نیست لذا توسعه مهارت‌های حرفه‌ای را برای این نقد در دستور کارداریم.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: سومین انتقاد این است که آموزش ‌و پرورش قرار بود افراد را با تفکر  واگرا،خلاق و نقاد تربیت کند که در انجام این کار موفق نبوده است، لذاتلاش می‌کنیم تا با اصلاح فرایندها و روش‌ها بر مبنای سند این نقد را هم پاسخگو باشیم.

به گزارش معاونت اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش ‌و پرورش، وی بابیان اینکه تمرکززدایی و توسعه مشارکت‌ها را باید مدنظر قرار دهیم،گفت: ترویج تربیت اخلاقی و دینی در نظام آموزشی باید هدف‌گذاری و اجرایی شود و فرهنگ دینی باید در دل آموزش ‌و پرورش ساری و جاری شود.

حسینی با بیان اینکه مهم‌ترین پروژه در آموزش ‌و پرورش پروژه مهر در راستای ساماندهی مدارس در جهت شروع سال تحصیلی است، گفت: کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی و تربیت‌بدنی، مدیریت بهینه بر منابع و مصارف، اوقات فراغت با رویکرد هنری، ورزشی، حرفه‌ای ودینی، ثبت‌نام و هدایت تحصیلی دانش آموزان، پیگیری مطالبات فرهنگیان و طرح رتبه‌بندی معلمان را در اولویت‌های خود قرار دهیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز آموزش و پرورش از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش برای نیازهای آموزش و پرورش از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید صورت گیرد که اصولاً برای شغل معلمی و تدریس، آموزش می‌بینند.

جواد قناعت، امروز شنبه ۲۵ فروردین در نشست خبری شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود هفته بزرگداشت مقام معلم بهتر از سال‌های گذشته و با برنامه‌های متنوعی علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز برنامه‌های فاخری در راستای بزرگداشت معلمان برگزار شود.

وی در زمینه اسکان در مدارس در ایام تعطیلات نوروزی و تابستان بیان کرد: اسکان مسافران در مدارس باید شرایط به گونه‌ای باشد که به سرمایه گذار که یک مرکز اقامتی برای مسافران را تأسیس کرده  از نظر اقتصادی آسیب وارد نشود و ملاحظاتی نیز در این زمینه مد نظر قرار گرفته شود.

قناعت در زمینه موضوع نقل و انتقالات فرهنگیان بیان کرد: در مناطقی که نیاز به نیروی معلم داریم انتقال نیروی انسانی به این نقاط باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه هیچ توصیه‌ای پذیرفته شده نیست.

استاندار خراسان جنوبی در زمینه جنایت اسراییل در بمباران بخش کنسولگری سفارت ایران در سوریه گفت: پاسخ ایران به این جنایت چه مستقیم و چه غیر مستقیم باشد ما تابع نظر و امر ولی فقیه در این موضوع هستیم. طبق قانون و شهر جنگ و صلح و هر برنامه نظامی باید با نظر مقام معظم رهبری باشد.

گفتنی است، در این جلسه مطرح شد که در هفته معلم سال جاری از ۳۸ معلم نمونه استانی و ۴ معلم نمونه کشوری تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • نیاز آموزش و پرورش از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تأمین شود
  • ضرورت حمایت همه جانبه جهت توسعه اموزشی در اشنویه