Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با نخست‌وزیر هند طی یک نشست خبری مشترک در دهلی نو با همتای هندی خود، اتهام‌زنی‌های بی‌سند واشنگتن درباره حمایت ایران از تروریسم و حملات به نفتکش‌‌ها را تکرار کرد.

این مقام آمریکایی در ابتدا از روابط خوب واشنگتن و دهلی نو در مسائل مختلف به ویژه موضوعات مرتبط با منطقه ایندوپاسیفیک خبر داد و هند را «شریک و دوست مهم ایالات متحده» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به مواضع دهلی نو در قبال افغانستان و حمایت آن از مواضع واشنگتن گفت: «ما از حمایت‌های هند در افغانستان تشکر می‌کنیم».

پامپئو البته با اشاره به اختلافات و تنش‌ها بین آمریکا و هند بر سر مسائل تجاری و جنگ تعرفه‌ای اعمالی دولت ترامپ اذعان کرد که «ما با دوستانمان (در هند) در زمینه تعرفه‌ها و مسائل تجاری اختلافاتی داریم».

یک خبرنگار هندی در این نشست خبری از وزیر خارجه آمریکا درباره فشارهای واشنگتن علیه خرید سامانه اس 400 روسیه، تهدید آمریکا علیه هند برای اعمال تحریم‌ها، فشارها در قبال خرید منابع انرژی از ایران و همچنین موضوع بندر چابهار و سرمایه‌گذاری‌های هند در این بندر استراتژیک سوال کرد اما پامپئو به کلی‌گویی بسنده کرد و گفت که آمریکا خواهان توفیق هند در تامین امنیت و برطرف کردن نیازهای خود است.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه «هند دوست و شریک مهم ما است و ما از موفقیت هند منفعت می‌بریم»، اظهارنظری درباره موضوع چابهار نکرد.

«سوبرامانیام جیشنکار» وزیر خارجه هند در پاسخ به این سوال از پامپئو مطالبی را مطرح کرد و گفت: «بله ما درباره وضعیت در خلیج (فارس) صحبت کردیم. موضوع چابهار در مذاکرات مقام‌های هند با پامپئو مطرح نشد چرا که در حال حاضر من نگرانی خاصی در این خصوص نمی‌بینم. درباره (قانون) کاستا باید بگویم که در نهایت ما آنچه که به نفع منافع امنیت ملی ما است، انجام خواهیم داد».

پیش از این برخی مقام‌های آمریکایی و هندی اعلام کرده بودند که واشنگتن با تاکید بر مسائلی از قبیل «اهمیت بندر چابهار برای افغانستان» و موضع دهلی نو در خصوص سرمایه‌گذاری در این بندر، پروژه چابهار را از کارزار فشار حداکثری و تحریم‌های خود مستثنی کرده است.

یک خبرنگار آمریکایی در این نشست خبری درباره اختلافات تجاری واشنگتن و دهلی نو و روابط هند با ایران سوال کرد و از پامپئو خواست درباره این این موضوعات بیشتر صحبت کند.

پامپئو در جواب به این سوال تاکید کرد که اینکه کشورهای دوست با هم درباره مسائل تجاری و اقتصادی اختلاف داشته باشند، چیز غیر عادی نیست. او همچنین تاکید کرد که رایزنی‌های دو کشور برای برطرف کردن این اختلافات در جریان است.

وزیر خارجه آمریکا در این بخش از نشت خبری با همتای هندی باز هم از صحبت کردن درباره سوال خبرنگار آمریکایی در خصوص ایران امتناع کرد.

سپس وزیر خارجه هند تاکید کرد که با پامپئو درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد اختلاف بین دو کشور از مسائل تجاری گرفته تا مسائل مربوط به خلیج فارس صحبت کرده است. او گفت: : «صادقانه بگویم که ما در مذاکراتمان درباره نگرانی‌هایمان صحبت کردیم».

بعد از اظهارات وزیر خارجه هند، پامپئو شروع به صحبت علیه ایران کرد و لفاظی‌ها و اتهام‌زنی‌های ضد ایرانی مقام‌های دولت آمریکا را تکرار کرد.

وزیر خارجه آمریکا با تکرار اتهام به ایران درباره حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان گفت: «درباره ایران باید بگویم که ما می‌دانیم که این آبراهه (تنگه هرمز) را باز نگه داریم و می‌دانیم که ایران بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است، این رژیم تروریستی نه فقط برای خاورمیانه بلکه برای فراتر از این منطقه تهدید است».

اتهام‌زنی‌های پامپئو در حالی مطرح شده که او در سفر اخیر به عربستان سعودی و امارات عربی متحده هم علیه ایران لفاظی و توهین کرده بود


ادعای جدید وزیر خارجه بحرین علیه ایران و تمجید از کنفرانس منامه

وزیر خارجه بحرین با این ادعا که کنفرانس منامه یک طرح آمریکایی "برای ایجاد صلح در منطقه است"، اتهامات بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در گفت وگو با روسیاالیوم مدعی شد که ایران جنگ‌های نیابتی علیه کشورهای عربی انجام می‌دهد و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

وی در رابطه با واکنش آمریکا به اقدامات ایران گفت: من به حکمت آمریکایی‌ها در تعامل با دخالت ایران در منطقه اعتماد دارم.

وزیر خارجه بحرین درباره کنفرانس منامه نیز مدعی شد که این کنفرانس معامله نیست بلکه "یک برنامه اقتصادی است که می‌تواند اوضاع منطقه را تغییر دهد. " این کنفرانس، طرح آمریکا برای ایجاد صلح در منطقه است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و برای حل بحران‌های منطقه مانند بحران سوریه و یمن پیشنهادات فراوانی داده است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز اخیراً به منظور تضمین امنیت منطقه پیشنهاد امضای"معاهده عدم تعرض" به همسایگان را داد که متأسفانه کشورهای عربی هیچ واکنشی به این پیشنهاد نداشتند.

 

اخبار داغ تصویری تکاندهنده از جنین دوقلو‌ها در زباله‌های رشت! فیلم | دزدی از ماکسیما در روز روشن و مقابل دوربین فیلم | پرواز شیئی عجیب و نورانی در آسمان سنندج فیلم | کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی یک دهه هفتادی فیلم | زنی که تنها ساکن یک شهر در آمریکاست! زندگی تلخ دختری که در11سالگی عروس شد و حالا شوهرش پس از سالها حتی به دیدن فرزند خود نیامده

منبع: فردا

کلیدواژه: پمپئو ایران اتهام زنی نفتکش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم

رژیم صهیونیستی طی ۷ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد به طور گسترده در حال کشتار غیرنظامیان، نابودی زیرساخت ها، جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه به این باریکه، و نیز بمباران بیمارستان ها، مراکز درمانی، مدارس، و حتی مساجد کرده است. کشتار بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی آشکارا نشان دهنده نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست هاست. با این حال، آمریکا که خود را مدافع حقوق بشر در جهان می‌داند چشمش را بر روی این مسائل بسته است. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اتهامات وارده بر واشنگتن مبنی بر استاندارد‌های دوگانه این کشور در برابر نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد. 

بلینکن در این باره گفت: آمریکا در حال بررسی اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل در جنگ غزه است. 

وزیر خارجه آمریکا که پیرامون گزارش سالانه وزارت خارجه کشورش درباره شرایط حقوق بشر در جهان با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: این سخن که ایالات متحده زمانی که به اسرائیل و مسئله حقوق بشر مربوط به این رژیم می‌رسد استاندارد‌های دوگانه را اتخاذ می‌کند، صحت ندارد. آیا ما استاندارد‌های دوگانه داریم؟ پاسخ خیر است. 

آمریکا به طور سالانه اقدام به انتشار گزارشی مبنی بر نقض حقوق بشر در جهان می‌کند. در این لیست قالبا کشور‌های دوست ایالات متحده که بالاترین ناقضان حقوق بشر هستند از جمله اسرائیل هیچ گاه گنجانده نمی‌شوند ولی در عوض کشور‌هایی که واشنگتن با آنها روابط خوبی ندارد در صدر لیست قرار گرفته و به طور معمول تحریم‌هایی را نیز به همین دلایل علیه آنها وضع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • درباره حادثه ایران و ساقط شدن ریزپرنده ها علنی صحبت نکنید