Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کتاب دست‌نوشته‌هاي «مرتضي محجوبي» که به کوشش «شهرام محذوف» و با همکاري «فخري ملک‌پور» به خط نت تبديل شده، با مقدمه‌اي از سيدعليرضا ميرعلي منتشر شد.
نگارش اين کتاب که داراي 12 مقام (شامل 7 دستگاه و 5 آواز) است، سه سال به طول کشيده است و نويسنده تمامي پيش‌درآمدها، قطعات ضربي، تصنيف‌ها و رِنگ‌ها را تنظيم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدف از انتشار اين کتاب، زنده نگه‌داشتن رديف‌هاي موسيقي اصيل ايراني و تکنيک منحصر به فرد مرتضي محجوبي براي پيانو ايراني است تا تمامي هنرجويان و علاقه‌مندان اين مکتب بتوانند از آن استفاده کنند.
در اين کتاب سعي شده است که از علامت‌ها و اختصارات بين‌المللي موسيقي استفاده شود که نوازندگاني که فقط موسيقي غربي را آموزش ديده‌اند نيز بتوانند نت‌هاي نوشته شده در اين کتاب را (بعد از تغيير کوک پيانوي خود از غربي به ايراني) اجرا کنند. رديف‌هاي سازي مرتضي محجوبي از نظر نوشتار همان‌طور که در دست‌نوشته‌هاي ايشان هم بوده تمام فاصله بين نت‌ها در قسمت آوازي را با مقياسي که خودشان و نوازنده در ابتدا مي‌تواند مشخص کند، گفته شده است. در نت‌هاي بين‌المللي نوشته شده در اين کتاب توسط شهرام محذوف، سعي شده است که از سکوت‌هايي به صورت دقيق بين قطعات آوازي همانند دست‌نوشته‌هاي مرتضي محجوبي براي راحتي و دقيق‌تر اجرا شدن قطعات، استفاده شود و شباهت بيشتري به آنچه که در دست‌نوشته‌ها وجود دارد و ثبت شده است، داشته باشد. سکوت‌هاي نوشته شده در اين کتاب نسبت به رديف‌هاي کتاب‌هاي ديگر، بيشتر و با حساسيت بالاتر و دقيق‌تري قرار گرفته است.
چاپ اول کتاب رديف‌هاي مرتضي محجوبي به روايت فخري ملک‌پور نوشته شهرام محذوف و با مقدمه سيدعليرضا ميرعلي نقي، در تيراژ 500 نسخه در قطع رحلي و به قيمت 150هزارتومان توسط انتشارات موسيقي عارف منتشرشده است و به‌زودي به بازار روانه خواهد شد و هم‌زمان با توزيع سراسري کتاب، جشن رونمايي رسمي آن نيز برگزار مي‌شود.
«شهرام محذوف» مولف کتاب رديف‌هاي مرتضي محجوبي (انتشارات عارف)، کتاب بِيِر با توضيحات شهرام محذوف (انتشارات عارف) و کتاب چِرني با توضيحات شهرام محذوف (انتشارات عارف) است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جواد خیابانی اشک بازیگران زودیاک را درآورد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # جواد خیابانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • (ویدئو) جواد خیابانی اشک بازیگران زودیاک را درآورد
  • ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت