Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر این‌که درصدد هستیم رقبه به رقبه موقوفات را احیا کنیم، گفت: جریان بهینه سازی استفاده از منابع وقفی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت الاسلام دکتر «سیدمهدی خاموشی» در نشست با متولیان شاخص موقوفات غیرمتصرفی سراسر کشور با بیان این که وقف یک موضوع الهی است، گفت: خیلی از کشورها موضوع وقف را می پذیرند و مهمترین دانشگاه های بسیاری از کشورها موقوفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اهمیت وقف دانش، گفت: موقوفه ای  که مرحوم «حسینعلی البرز» به منظور خدمت به دانشجویان و دانش آموزان و دادن جوایز به برترین‌های علمی کشور ایجاد کرد وقف نامه‌ای بسیار عالی دارد. خیلی از دوستانی که الآن در صدر کشور در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند سال ها پیش از این موقوفه وام دانش‌آموزی گرفته‌اند و تحصیل کرده‌اند.

 

وی اظهار کرد: وقف در تاریخ ایران سابقه‌ای دیرینه داردما هم که در خدمت دوستان انجام وظیفه می‌کنیم به این غرض به اوقاف آمده‌ایم که رقبه به رقبه موقوفات را احیا کنیم. مهندسی معکوس مدنظر من است ما از بالا چیزی را ابلاغ نمی‌کنیم باید از کف و پایین ببینیم که مشکلات هر رقبه چگونه حل می‌شود.

 

خاموشی به اهمیت بسیار زیاد جریان بهینه‌سازی استفاده از منابع وقفی اشاره کرد و افزود: دامن زدن به این جریان هم به ترویج سنت وقف کمک می‌کند هم به اقتصاد کشور. اگر یک رقبه ای زمین کشاورزی است باید بسنجیم که این زمین چه میزان محصول می‌دهد و چگونه باید برداشت محصول در آن را بهینه کنیم.

 

 وی با تأکید بر اینکه تدبیر سرمایه‌ای در مجموعه سازمان اوقاف را بسیار جدی پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: به دنبال استعمار موقوفات هستیم و استعمار موقوفات به معنای درگیر شدن با مردم نیست بلکه آبادانی رقبات و خدمت‌رسانی به مردم را در پی خواهد داشت.

 

خاموشی بابیان اینکه باید نوع نگاه خودمان را از درآمدزایی از موقوفات تغییر بدهیم، تصریح کرد: خیلی از موقوفات متروکه‌اند که باید احیاء شوند. سرمایه وقف می‌تواند کشور را در زمان تحریم کمک کند. سازمان اوقاف برای مسائلی همچون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری موقوفات و جدی گرفتن اقتصاد وقف و افزایش تولید ملی اهمیت بسیار زیادی قائل است.

 

وی خطاب به متولیان شاخص موقوفات غیرمتصرفی سراسر کشور، گفت: ما مجموعه اوقاف را با شما پیش می‌بریم و شما باید به ما کمک کنید. معتقدیم که شما محور کار هستید. ماده پنج قانون اوقاف می‌گوید که باید موقوفات را به امین‌ها واگذار کنید  و ما این کار را آغاز کرده‌ایم.

 

خاموشی در پایان با اشاره به پیشرفت‌های علمی در کشور و قراردادهای منعقدشده سازمان اوقاف با محافل علمی و دانشجویی درزمینهٔ تولید موتورسیکلت برقی و سایر موارد گوشزد کرد:موشک سوم خرداد لبه تکنولوژی غرب را زد.  ایران بلندپروازترین و گران‌قیمت‌ترین پهباد آمریکایی را سرنگون کرد. چه کسی این کار را انجام داد؟ فرزندان شما. دست بلند اراده‌ها که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، این است.

 

گفتنی است، در بخشی از این نشست ۲۰ نفر از متولیان موقوفات غیر متصرفی ازجمله موقوفه سادات اخوی تهران، موقوفه حاج عبدالوهاب تهرانی تهران، موقوفه رشد تهران، موقوفه میرزا فتحعلی خان صاحب دیوان استان فارس، موقوفه نخعی اصفهان، موقوفه ادریسیان خراسان شمالی ، موقوفه معزالوزاره فارس، موقوفه عالیجان خانم خراسان رضوی و موقوفه حاج علی ترخانی استان البرز به بحث و تبادل‌نظر با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینهٔ مسائل مربوط به موقوفات و رقبات پرداختند. 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت صفاری نطنزی اوقات فراغت مجلس شیراز خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ها استان بوشهر کانون مساجد سازمان اوقاف و امور خیریه وقف مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند گفت: مرکز افق با هدف مدیریت و جهت دهی به نیات اجتماعی در سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: این مرکز در بستر آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای جذب مساعدت‌های خیران و توزیع آن و همچنین شناسایی افراد بی بضاعت و ارائه خدمات به آنان با رعایت کرامت انسانی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به طرح قرار دوازدهم افزود: در راستای اجرای این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان و سال جدید ۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: این بسته‌ها به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) توزیع شد که هر بسته معیشتی شامل اقلامی از جمله برنج، چای، قند، پنیر، روغن، ماکارونی و رب گوجه فرنگی است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: همچنین تعداد ۷۰۰ دست پوشاک از محل کمک خیرین به ارزش ۲۵ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

علی فاضلی فرد فرماندار بیرجند هم با بیان اینکه دستگیری از مستمندان در این ماه مبارک توصیه شده است، افزود: توزیع بسته‌های غذایی و افطاری ساده همه با تاثی از سیره اهل بیت علیهم السلام انجام می‌شود و در این کار خیر سازمان اوقاف و امور خیریه پیش قدم بوده است.

دیگر خبرها

  • نیات واقفان اجرا شود
  • عزم اوقاف زنجان برای سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • توزیع۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آب لوله بیرجند بین نیازمندان
  • آمادگی اوقاف استان زنجان برای تحقق شعار سال در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید
  • آمادگی اوقاف زنجان برای تحقق شعار سال درحوزه سرمایه گذاری و تولید
  • درآمد موقوفات زنجان به ۱۱۵ میلیارد تومان رسید
  • دو وقف جدید در خوسف ثبت شد
  • ثبت دو وقف جدید در خوسف
  • نصف استان کرمان وقف است