Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخورد بدون تعارف دستگاه قضا با هر متخلف، پرداخت ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده گلستان، ۴ شهردار مقصر حادثه سیل شیراز، برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله بهشتی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه پنجم تیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برخورد بدون تعارف دستگاه قضا با هر متخلف، پرداخت ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده گلستان، ۴ شهردار مقصر حادثه سیل شیراز، برگزایر مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله بهشتی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه پنجم تیر است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه قضا بدون تعارف با هر متخلفی برخورد می کند

حجت الاسلام «محمد جعفر منتظری» شب گذشته (4تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به مناسبت هفته قوه قضائیه به بیان اقدامات انجام شده دادستانی تاکنون پرداخت و حقوق مردم را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: حقوق شخصی اولین حقوق هر فرد است و ورود دستگاه قضا به درخواستی که هر فرد داراست مرتبط می شود بدون درخواست و شکایت و خواسته، دستگاه قضایی حق ورود به موضوع شخصی افراد ندارد.


دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دسته دوم حقوق مردمی، حقوق عامه نام دارد، گفت: این دسته شامل حقوقی که تامین کننده منافع عامه مردم است و مدعی خاصی ندارد­ می شود.


حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه در قانون اساسی، یکی از وظایف مهم قوه قضائیه و دستگاه قضا، احقاق حقوق عامه است، افزود: نقش مردم هم این بین بسیار اهمیت دارد زیرا وقتی مردم مطالبه گری کنند دستگاه قضا هم موظف است که با مسئولیتی چندین برابر، حقوق عامه را پیگیری کند.


وی تصریح کرد: هم اطلاع رسانی و هم مطالبه گری از وظایف مهم مردم در قبال مشکلات و موارد عامه تعریف می شود. بدین منظور سامانه ای طراحی و در دسترسی قرار گرفته که مردم از سراسر کشور می توانند خواسته یا مطالبات خود را به مسئولین قضایی کشور اطلاع رسانی کنند.


دادستان کل کشور با بیان اینکه تاکنون از طریق پل های ارتباطی مردم با ما، اطلاع­ رسانی های فراوانی از طرق تماس تلفنی، سایت و حتی پیامک ­صورت گرفته است، گفت: در همین تهران که متاسفانه به دلایلی مورد تعرض فراوان قرار گرفته اعم از مناطق کوهستانی و منابع طبیعی، مواردی بوده که به نام مسئولان عده ای اقدام به تصرف اراضی کردند آنها بر این باورند که اگر نام مسئولان برده شود دیگر کسی با آنها کاری ندارد.

 

پرداخت ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده گلستان/اولویت در لرستان ساخت خانه هاست

«هادی حق شناس» شب گذشته (سه شنبه 4 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده کشور درباره وضعیت کنونی این استان به ارائه توضیحاتی پرداخت و از روند عقد قراردادها در بانک ها ابراز رضایت کرد.


استاندار گلستان با اشاره به اینکه کار صدور پروانه ها در شهرداری هم از 50 واحد به 500 واحد رسیده است، افزود: تا پایان هفته به 800 واحد می رسد.
 

حق شناس با بیان این که 146 بنگاه اقتصادی در سیل آسیب دیده اند، گفت: میزان خسارت این واحدها 244 میلیارد تومان برآورد شده است.



وی با اشاره به اینکه هفته گذشته با کمک بانک ها 23 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده بود، گفت: تا 5 تیر نیز 27 میلیارد تومان دیگر هم پرداخت می شود.
 

بنابراین گزارش در ادامه این برنامه خبری استاندار لرستان نیز درباره مهندسی رودخانه ها و ساخت دیوارهای محافظ گفت: ساخت دیوارهای محافظ به بنیاد مسکن و وزارت نیرو سپرده شده که کارهای طراحی آن در حال انجام ا۶۵۵۷ست اما تاکنون متاسفانه هنوز شروع نشده، زیرا که اولویت، ساخت خانه هاست.

 

پرونده مقصران حادثه سیل شیراز در مرحله کیفرخواست/۴شهردار مقصر حادثه

«حیدر آسیابی» شب گذشته (سه شنبه 4 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اقدامات دادستانی فارس درباره حادثه سیل ابتدای سال در شیراز  از مقصر شناخته شدن چهار شهردار از استان فارس در حادثه سیل ابتدای سال خبر داد.


دادستان عمومی و انقلاب استان فارس با اشاره به اینکه براساس نظر هیئت کارشناسی سه نفره، 2 نفر از شهرداران ادوار مختلف شیراز در حادثه سیل هفته های اول امسال مقصر شناخته شده بودند، گفت: یکی از آنها 70 درصد و دیگری 30 درصد از تقصیر را موجب شده است.



وی با بیان اینکه تقصیر یکی از آنها به طرح لوله گذاری انتقال آب به مسیل یا آبهای سطحی مربوط می شود، افزود:­ شهردار فعلی هم به علت رعایت نکردن ملاحظات لازم در زمان سیل و لایروبی مسیل ها مقصر شناخته شده است.

 

مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله بهشتی

مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله دکتر بهشتی و دیگر اعضای دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران جمعه هفتم تیر با حضور خانواده‌های شهدای حادثه هفتم تیر برگزار می شود. حجت الاسلام «قمی»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سخنرانی می کند و همچنین برنامه‌هایی با محوریت شهید بهشتی و ۷۲ یار شهیدش برگزار می شود.

 

بنابراین گزارش، «حسن رحیم پور ازغدی» نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم درباره آرا و تفکرات شهید دکتر بهشتی مطالبی را بازگو می کند.

 

این برنامه امسال با مشارکت سازمان هنری و رسانه‌ای اوج، بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا (عجل الله تعالی فرجه)، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ساعت 17 و 30 دقیقه در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می شود.

 

شکار پهپاد سیلی به صورت کاغذی قدرت نظامی امریکا است

«مجتبی شاکری» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری شبستان در مورد شکار پهپاد امریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و اقتدار نظام اسلامی گفت: در یکی 2 ماه اخیر اقداماتی از سوی آمریکایی ها علیه کشورمان صورت گرفت، در مرحله اول آمریکایی ها ضرب العجل تعیین می کردند که عمر جمهوری اسلامی ایران تمام است و ماجرای 22 بهمن را مطرح می کردند که مردم در این روز شرکت نمی کنند و نظام اسلامی 40 سالگی را نمی بیند در حالی که این امر نتیجه عکس داد.

 

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به طرح موضوع مذاکره در مرحله دوم از سوی امریکا افزود: در این مرحله امریکا تلاش کرد با فشارهای زیادی از طریق ابزارهای نفتی و سیستم های بانکی به هدف مذاکره با ایران برسد که این امر نیز به نتیجه نرسید و در نهایت با گشایش برای نظام اسلامی مواجه شد. با «نه» بزرگی که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد یک حرکتی ماندگار در تاریخ ثبت شد.

 

شاکری به تهدید نظامی امریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امریکا در دو نقشه قبلی خود با شکست مواجه شده بود برای تهدید نظامی ایران تلاش کرد در حالی که امریکا نمی توانست تهدید نظامی گسترده داشته باشد و این تحلیلی بود که خود آمریکایی ها مطرح می کردند که توان این کار ندارند.

 

وی ادامه داد: آمریکا به همین جهت از حضور یک پهپاد آمریکایی استفاده کرد اما این اقدام آنها آنقدر ناشیانه و سست بود که با هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی در داخل خاک ایران واکنشی نشان ندادند و اختلافات داخلی میان کاخ سفید و کنگره ایجاد شد و در نهایت این مجموعه از اقدامات آمریکایی ها موجب تقویت امنیت ملی ایران شد.

 

نماینده مردم نطنز در مجلس درگذشت

«مرتضی صفاری نطنزی»، نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (۵ تیر) و پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

 

صفاری نطنزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رییس کمیته روابط خارجی این کمیسیون بود.

 

وی قبل از دوره نمایندگی دیپلمات بود و تجربه سفیری در چند کشور را داشته است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت صفاری نطنزی اوقات فراغت مجلس شیراز خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ها استان بوشهر کانون مساجد سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره ای در آزادراه شیراز _ اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رییس اورژانس فارس گفت: بر اثر تصادف زنجیره‌ای خودروهای سمند، لیفان، ال نود، پراید و جک s۵ در کیلومتر ١٧٠ آزادراه شیراز _ اصفهان بعد از دو راهی خسرو شیرین، ۶ نفر مصدوم شدند.

مرادیان افزود: ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام شد.

او ادامه داد: ٤ مصدوم به بیمارستان امام خمینی آباده و  یک مصدوم به بیمارستان سده اعزام شدند و یک مصدوم هم با رضایت خودش و گرفتن امضا بعد از دریافت خدمات اولیه درمانی مرخص شد.

علت حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • توقیف بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو متخلف و دارای تخلفات حادثه ساز در طرح نوروز ۱۴۰۳ در ایلام
  • توقیف بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو متخلف در نوروز ۱۴۰۳
  • برخورد دو دستگاه پراید در بندر دیر۷ مصدوم به همراه داشت
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • ۱۱ مصدوم و یک فوتی در تصادفات جاده های بیضا
  • ۳ مصدوم در برخورد ۲ دستگاه سواری در خیابان خوردین
  • توقیف ۵۹ دستگاه وسیله نقلیه بدون پلاک در مهاباد
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • باران عید امسال، پاداش نیکوکاری مردم در سیل ۹۸ بود
  • تصادف زنجیره ای در آزادراه شیراز _ اصفهان