Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظمی نماینده ملایر و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارسینه با اشاره به برخورد نا مناسب نیروی انتظامی با دختری در پارک تهرانپارس، گفت: این برخورد بسیار تلخ، غیر قانونی، غیر اخلاقی و بی منطقی بود.

وی ادامه داد: با فرض اینکه آن خانم مقاومت کند راه آن این نبود که نیروی انتظامی مرتکب کار خلاف شرع شود، دست به نامحرم بزند و چنین رفتاری را به یک انسانی که نمی‌خواهد تسلیم شود، داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورد نیروی انتظامی بسیار بد بود و امیدوارم که نیروی انتظامی و وزیر کشور خیلی زود عکس العمل نشان دهد و نگذارد که این اقدام غیر اخلاقی، غیر قانونی و غیر شرعی آنقدر انعکاس پیدا کند که حیثیت نیروی انتظامی لکه دار شود و سپس اقدام کنند.

این نماینده مجلس افزود: این نوع رفتارها، رفتاری ناشیانه و غیر منطقی بود و باید دید جزییات این برخورد چیست. اما به هر جهت این اقدامات هیچ توجیحی ندارد.

کاظمی با اشاره به برخورد‌های اجتماعی در شرایطی که در داخل کشور مشکلات معیشتی و اقتصادی و در خارج از کشور مشکلات بین المللی داریم، گفت: اینکه برخورد با بی حجابی را به مردم بسپاریم کاملا خلاف قانون است، اینکه از مردم بخواهیم به عنوان عامل اجرایی اقدام کنند قطعا خلاف قانون است. به هر حال امروز امر به معروف و نهی از منکر در قالب نیرو‌های انتظامی و نیرو‌های رسمی و قانونی تعریف شده است.

او تاکید کرد: امر و نهی زبانی را اجازه بدهیم، اما اینکه به برخورد منتهی شود و اجازه دهیم بی نظمی‌های آشکار قانونی و غیر قانونی در جامعه رخ دهد در شرایط کنونی به صلاح نیست و جز اینکه عصبانیت، ناراحتی و عکس العمل بد مردم را به دنبال خواهد داشت، هیچ نفعی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به سخت گیری‌های اجتماعی که اخیرا افزایش پیدا کرده است، گفت: در شرایط کنونی تمامی سخت گیری‌های اجتماعی برخلاف منافع و مصالح کشور است. نباید خارج عرف و خارج از محدوده قانون به مردم سخت گیری کنیم. در کجای قانون آمده کسی که در خیابان سگ همراه خود داشته باشد جرم است؟ این قانون را به من نشان دهید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محمد کاظمی مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!

به گزارش ورزش سه، استقلال در هفته بیست و چهارم لیگ برتر مقابل شمس آذر پیروز شد. در این دیدار آبی‌ها در دقیقه ۲۰ به گل رسیدند تا نیمه اول با نتیجه ۱-۰ به پایان برسد.

دقایقی پس از آغاز نیمه دوم مسابقه، در پی برخورد مدافع شمس آذر و مهرداد محمدی، داور در سوت خود دمید و یک پنالتی به سود استقلال اعلام کرد تا گل دوم آبی‌پوشان به ثمر برسد.

همچنین در دقیقه ۵۳ نیز محمد پاپی برخوردی با صالح حردانی داشت اما در این صحنه داور دستور به ادامه بازی داد تا تصمیمش مورد اعتراض استقلالی‌ها قرار بگیرد.

البته در ادامه استقلال گل سوم را نیز به ثمر رساند تا با وجود جبران دو گل خورده توسط شمس آذر، پیروز از زمین خارج شود.

با این حال تصمیمات وحید کاظمی در این صحنه‌ها مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است:

???? برخورد محمدرضا رضایی و مهرداد محمدی (دقیقه ۴۸- پنالتی)

❌ ابراهیم میرزابیگی: هر بازیکن دستان‌شان را به هم قفل میکنند و این صحنه خطای هیچکدام از بازیکنان تلقی نمی‌شود. دور بودن زیاد داور و عمود بودن به صحنه و زاویه نامناسب او باعث شد تا این صحنه را درست نبیند.
❌ حسین عسگری: این صحنه به هیچ عنوان پنالتی نیست. مدافع خطایی نکرد؛ او در ابتدا جلوتر بود و دستش هم در حالت طبیعی قرار داشت اما داور حدود ۲۵ متر با صحنه فاصله داشت و پشت بازیکنان هم بود. در چنین حالتی که دو بازیکن هم چسبیده به هم هستند و برای توپ جدال می‌کنند، داور از چنین زاویه‌ای نمی‌تواند جلوی اینها را ببیند. در این صحنه هم داور به اشتباه سوت زد.

???? برخورد محمد پاپی و صالح حردانی (دقیقه ۵۳- مشکوک به پنالتی)

❌ ابراهیم میرزابیگی: این صحنه پنالتی بود. بازیکن شمس آذر بی احتیاطی می‌کند و پای بازیکن استقلال را می‌زند.
❌ حسین عسگری: مهاجم استقلال از مدافع سریع‌تر عمل می‌کند و پایش را برای توپ جلو می‌آورد اما مدافع شمس آذر پای بازیکن استقلال را می‌زند. داور باید در این صحنه پنالتی اعلام‌ می‌کرد.

* بروزرسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب
  • اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب
  • با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!
  • اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد
  • اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد
  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»
  • ‌سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: اگر افرادی حجاب را قبول ندارند ناگزیر هستند از قانون تبعیت کنند
  • مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است