Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:30:26 GMT

مدارس خشتی و گلی در کشور جمع آوری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۲۰۶۰

مدارس خشتی و گلی در کشور جمع آوری می‌شوند

مهراله رخشانی مهر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های آموزشی بندرگناوه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی های نیمه اول سال ۹۷ این نوع مدارس در بیشتر استان‌ها جمع آوری شدند و مابقی آنها تا مهرماه سال جاری جمع آوری و به جز استان سیستان و بلوچستان مدرسه گلی و خشتی نخواهیم داشت.

وی اظهارکرد: به صفر رساندن مدارس کپری و گلی استان سیستان و بلوچستان تا مهرماه ۹۹ در برنامه کاری ویژه این سازمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رخشانی مهر گفت: جمع آوری بخاری‌های نفتی از دیگر اولویت های این سازمان است در همین راستا استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نیازمند زیرساخت‌های لازم است و در مناطقی که فراهم شده باشد انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این ارتباط اداره های نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها ملزم شدند هر چه سریع‌تر بخاری‌های نفتی را در مناطقی که زیرساخت‌های لازم آن فراهم باشد جمع آوری و استانداردسازی انجام شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس ادامه داد: استاندارد سازی سیستم‌های سرمایشی در مناطق گرمسیری نظیر استان بوشهر از دیگر برنامه های این سازمان است که در این زمینه اقدام شده و اگر منطقه‌ای هنوز به این امکانات تجهیز نشده خیلی زود تامی ن می شود.

رخشانی مهر گفت: در مدارس مناطق سردسیر بخاری‌های نفتی استاندارد نیستند و استفاده از آنان در داخل کلاس ممنوع شده است و در مناطقی که ناچار باشیم از بخاری‌های نفتی استاندارد شده استفاده می شود.

وی ادامه داد: یکی از عمده ترین اولویت‌های دیگر این سازمان بهره برداری از طرح های نیمه تمام است.

رخشانی مهر افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و تخصیص اعتبار مناسب دولت به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال گذشته بسیاری از طرح های نیمه تمام فعال شدند و این سیاست در سالجاری نیز ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: سرانه میانگین فضاهای فیزیکی به ازای هر دانش آموز در ۳۱ استان کشور ۵.۲ مترمربع است که نسبت به سرانه قبل از انقلاب که ۱.۵ مترمربع بود با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی افزایش چشمگیری یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس افزود: تلاش می شود ۱۱ استان کشور را که زیرخط میانگین هستند از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز و حتی تهران را به خط میانگین نزدیک کنیم.

وی گفت: با برنامه ریزی بعمل آمده امید می‌رود تا پایان دولت دوازدهم سرانه برخی از این استان‌ها را از خط میانگین بالاتر ببریم.

وی بیان کرد: در میانگین ۵.۲ مترمربع حدود ۳۰ درصد فضاها فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی است که در حال برنامه ریزی هستیم فضاهای مناسبت تری جایگزین شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ در حوزه عمرانی سفرهای دوره‌ای را در استان‌های کشور در دستور کار قرار داده که استان بوشهر اولین آن بوده است.

وی یادآور شد: در این سفرها بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته وضعیت طرح‌ها بازبینی و مورد بررسی قرار می‌گیرند. رخشانی مهر گفت: در بازدیدی که از چندین طرح استان بوشهر انجام شده برخی از آنان شرایط خاص و مشکلات حقوقی با پیمانکاران و یا با کمبود اعتبار مواجه بودند.

وی در خصوص تکمیل استخر دانش آموزی گناوه بیان کرد: اعتباری که برای یک استخر اختصاص می‌یابد به مراتب بیشتر از ساخت یک مدرسه است و بر این اساس تلاش می شود تا روند تکمیل طرح نیمه تمام استخر دانش آموزی گناوه در ۲ فاز و به مدت دو سال انجام شود.

رخشانی مهر یادآور شد: در این سفر به اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر اعلام شد هرچه سریع‌تر نسبت به برگزاری مناقصه فاز اول استخر دانش آموزی اقدام و اعتبار آن نیز تامین می‌شود.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۳ هزار نفر در شمال استان بوشهر واقع که دارای ۱۸ هزار دانش آموز است.

۶۱۶۴/‏۶۰۴۷/‏۶۰۴۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندرگناوه آموزش و پرورش مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت 6 هزار نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نواخته شدن زنگ سلامت درمدارس چهارمحال وبختیاری
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه