Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر سیدآبادی، ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و رسانه‌ای ادارات کل ارشاد سراسر کشور که به میزبانی یزد در سالن همایش‌های باقرالعلوم برگزار شد، اظهار داشت: کتاب فراتر از حوزه فرهنگ است و در هر حوزه‌ای بخواهیم پیشرفتی ایجاد کنیم، برنامه‌ریزی آن باید بر پایه و مبنای کتاب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: ترویج کتابخوانی، ترویج همه فضیلت‌ها و تجربیات است بنابراین باید از دیگران بخواهیم که در این حوزه ورود کنند زیرا فرهنگ سازی در این زمینه منحصر به حوزه فرهنگ نیست.

سیدآبادی با اشاره به تغییرات اجتماعی که منجر به تاثیراتت فرهنگی و اجتماعی شده است، افزود: با وجود این همه تغییرات فرهنگی لازم است نهادهای اجتماعی وارد عمل شوند و باید اطمینان داشت که این نهادهای اجتماعی که کار داوطلبانه انجام می‌دهند، برای ترمیم فرهنگی یک درمان محسوب می‌شوند.

مشاور وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: حتی برخی از آسیب‌های فردی با کارهای داوطلبانه انجام می‌شود و اگر فضا را برای انجام کار داوطلبانه فراهم کنیم، برای ترویج کتاب به وضعیت خوبی خواهیم رسید.

سیدآبادی تصریح کرد: آنچه برای انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران توجه ما را جلب کرد، این بود که همه جزئیات در یک سناریوی کلی‌تر نوشته شده بود که در آن برنامه همه مردم، دستگاه‌ها، اماکن و اقشار اعم از نویسنده، کتابفروش، مدیریت شهری، پارک‌ها، کتابخانه‌ها، کودکان، زنان، صنعتگران و.... مشارکت داشتند.

وی تاکید کرد: پایتخت کتاب بیش از اینکه برنامه‌ای برای برنده شدن باشد، طرحی است که در آن برنامه‌ریزی مشارکتی حائز اهمیت است.

کد خبر 4651940

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ارشاد یزد ارشاد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی عصر دوشنبه در نشست کتابخانه‌های عمومی استان از هدف‌گذاری بازدید ۳۰ هزار دانش آموز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و اظهار داشت: مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی یک دستگاه فرهنگی حاضر در صحنه است که در حوزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت فعال است.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه پیشکسوتان جهاد و مقاومت تأکید کرد و افزود: باید در این راستا به دنبال عوامل انگیزشی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران یادمان‌های شهدای گمنام و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را یک ظرفیت برای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و بر ضرورت ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در این دو مکان تأکید کرد.

این مسئول ایجاد بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران ضروری دانست و با اشاره به مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت، کتابخانه‌های عمومی را بهترین ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: ایجاد کارگروه مشترک بین دو اداره کل در تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر خواهد بود.

سرهنگ سلامی بر لزوم توجه به حوزه کودک و مهدهای کودک تأکید کرد و ادامه داد: تدوین کتاب‌هایی با محوریت کودکان و دفاع مقدس باید از اولویت‌های دستگاه‌های فرهنگی باشد و در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان باید در مناسبت‌های دفاع مقدس به فضای ارزشی و معنوی تبدیل شود، تصریح کرد: ایجاد غرفه‌های کتاب دفاع مقدس در کتابخانه‌های عمومی استان کار ارزشمندی است که باید هدف‌گذاری شود.

این مسئول بر همکاری و مشارکت در اجرای جشنواره‌های دفاع مقدس و مقاومت و تجلیل از نویسندگان حوزه جهاد و مقاومت تأکید و خاطرنشان کرد: همچنین تقویت تعامل دو مجموعه مورد تأکید است.

کد خبر 6085846

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند