Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@01:35:55 GMT

تحول در مساجد نیازمند به‌کارگیری جوانان است

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۲۲۶۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار جمشید اصحابی صبح امروز در نشست ستاد بسیج مساجد و محلات در رشت اظهار داشت: در طی این سال‌ها آن‌طور که باید مساجد را در زمینه‌های مختلف تقویت نکردیم و باید این کم‌کاری‌ها را جبران کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه معاونت بسیج مساجد و محلات سال گذشته برای تقویت بیشتر مساجد تشکیل شد گفت: طی بازدیدی که از مساجد مختلف در شهرستان رشت داشتیم متوجه شدیم که مشکل بسیاری از مساجد با راه‌حل‌های ساده برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با انتقاد از عدم جذابیت کافی مساجد برای نسل جدید تصریح کرد: اگر برای مدیریت مساجد از جوانان کمک گرفته شود، وضعیت این اماکن متحول می‌شود، از این رو سپاه قصد دارد با کمک جوانان بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و تابستانی خود را در مساجد برگزار کند.

اصحابی خاطرنشان کرد: سپاه با وجود تمام کمبود‌های مالی در کنار سایر مسئولان و با تمام امکانات خود برای تقویت مساجد شهرستان رشت آمادگی کامل دارد و درحال حاضر برای تقویت و تغییر وضعیت ۵۰ مسجد در شهرستان رشت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت ضمن تاکید بر استمرار جلساتی از این دست بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۵ مسجد ۲۶ حسینیه و ۲۳ بقعه در سطح شهرستان رشت وجود دارند که از این میان در ۱۳۶ مسجد نماز جماعت برگزار می‌شود و ۲۹ مسجد نیز فاقد روحانی برای اقامه نماز جماعت هستند.

فرمانده سپاه ناحیه مقداد شهرستان رشت نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برداشته‌شدن تمرکز‌ها از شهر رشت و رسیدگی به وضعیت مساجد در بخش‌های مختلف این شهرستان افزود: یکی از مشکلات مربوط به عدم حضور روحانیون در برخی مساجد عدم پرداخت حقوق مکفی به آن‌ها است.

سرهنگ دوم پاسدار حسن امینی با تاکید بر لزوم حضور و فعالیت بیشتر جوانان در مساجد تصریح کرد: مساجد باید بتوانند ارتباط مناسب و پایداری با جوانان داشته باشند و برنامه‌های آن به‌گونه‌ای باشد که جوانان همواره مشتاقانه در آن حضور یابند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب

خواجه یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: مرحله منطقه‌ای جشنواره سرود آوای مسجد پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در سالن شهید بهشتی شهر میناب برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله گروه‌های سرود کانون‌های شهرستان‌های میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان هدف از برگزاری این جشنواره را نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت (ع)، ارائه دستاورد‌های خلاقانه هنری در عرصه سرود با مضامین فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، سبک زندگی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد فضای شاداب و بانشاط برای قشر‌های مختلف مردم عنوان کرد.
 
خواجه یی گفت: افزود: برترین‌های مراحل شهرستانی و منطقه‌ای در مرحله استانی که ۲۰ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 ۲۳۷ گروه سرودکانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • دستاورد‌های سپاه نتیجه به‌کارگیری نیرو‌های جوان است
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • دستاوردهای سپاه نتیجه به‌کارگیری نیروهای جوان است
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • تخریب گسترده مساجد غزه، گواه جنگ دینی اسرائیل علیه اسلام + عکس
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد