Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@01:40:33 GMT

توصیه به شهرندان ایرانی درباره سفر به روسیه

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۲۳۶۴

توصیه به شهرندان ایرانی درباره سفر به روسیه

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: «به دنبال افرایش ورود افرادی که با هدف ترانزیت از خاک روسیه قصد ورود غیر قانونی به اروپا را دارند، دولت فدراسیون روسیه ضمن وضع قوانین سختگیرانه، نسبت به ورود و خروج اتباع سایر کشور‌ها حساسیت و کنترل بیشتری را در مبادی ورودی و خروجی اعمال کرده است.

این تدابیر سختگیرانه باعث شده تا طی ماهه‌ای اخیر تعداد زیادی از اتباع سایر کشور‌ها از جمله هموطنان ایرانی در مبادی ورودی به فدراسیون روسیه نتوانند علیرغم داشتن روادید، اجازه ورود به خاک روسیه را اخذ نمایند و یا در صورت دستگیری در مرز‌های خروجی با مجازات‌هایی از قبیل: حبس و پرداخت جریمه روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین عللی که باعث عدم اجازه ورود به خاک روسیه علیرغم داشتن روادید شده اظهارات ضد و نقیض و بعضاً مغایر با نوع ویزا است. به همین منظور مأمورین مرزی روسیه از مسافر علت سفر به روسیه را خواهند پرسید و در صورتی که اظهارات ارائه شده با نوع ویزا همخوانی نداشته باشد طبق قوانین فدرال مأمورین این حق را خواهند داشت تا از ورود مسافر به روسیه جلوگیری بعمل آورند. بدین معنی که مثلاً چنانچه فردی برای شرکت در سمینار علمی و یا انجام کار تجاری ویزای توریستی گرفته باشد و در مبادی ورودی این موضوع برای مأمورین مرزی روسیه مسجل شود، این فرد حق ورود به روسیه را نخواهد داشت؛ لذا توجه به این نکته مهم و ضروری می‌باشد و لازم است به هنگام اخذ روادید از سفارت خانه و یا کنسولگری‌های روسیه دقیقاً هدف از سفر ذکر و قید گردد و علاوه بر اخذ ویزای متناسب با هدف سفر، در صورت مورد سوال قرار گرفتن از سوی مأمورین مرزی علت سفر دقیقاً متناسب با نوع ویزا اعلام و مستندات مربوطه بطور کامل ارائه گردد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ضمن جلب توجه هموطنان عزیزی که قصد سفر به روسیه را دارند به نکته فوق و تاکید بر رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان، آمادگی خود برای ارائه راهنمایی و پیگیری مسائل و مشکلات هموطنان عزیز بصورت تمام وقت را اعلام می‌کند.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران و روسیه روادید روسیه سفر به روسیه سفارت تهران در روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ورود بیش از 1 میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم

به گزارش تابناک، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: بیش از یک میلیون گردشگر که از طریق آذرباجان (مرز زمینی) وارد ایران می‌شدند. اما امروزه به علت بروز مسائل خاص سیاسی میان دو کشور ایران و آذربایجان این تعداد قادر به ورود نیستند.

تعداد بازدید : 1 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • عکس/ ورود رئیسی به استان سمنان
  • جلوگیری از ورود بیش از یک میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • جلوگیری از ورود بیش از 1 میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • هوشمندسازی عملیات بندری در بنادر شرق هرمزگان
  • احتمال ورود آندرس اینیستا به عرصه مربی‌گری
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • ورود سگ‌های ولگرد به باند فرودگاه بغداد + فیلم