Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان سلماسی ظهر چهارشنبه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان که با محوریت بررسی عملکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با حضور شهردار همدان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی‌های این کمیسیون انتظار می‌رود همت این سازمان در راستای خروجی عملکرد آن در حوزه‌های مرتبط افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلماسی با تأکید بر اینکه نگاه فرهنگی و اجتماعی این سازمان باید تقویت شود تا شاهد فرهنگ سازی و آموزش شهروندی اثرگذار در سطح جامعه همدان باشیم؛ بیان کرد: سیاست‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بر مبنای وظایف تعریف شده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید بر اساس برنامه‌ریزی مناسب همراه با زمان‌بندی تعیین شده، تعیین‌تکلیف و اجرایی شود.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۷ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، گفت: ۷۹ درصد از مجموع بودجه این سازمان تحقق یافته که ۳۰ درصد از آن متعلق به ردیف آموزش شهروندی است و از این مقدار ۸۲.۲ درصد در حوزه ورزشی هزینه شده است؛ در حالی که باید سهم تمامی حوزه‌های تعریف شده یکسان دیده شود.

سلماسی با بیان اینکه در حوزه آموزش شهروندی عدم ارائه برنامه منسجم و تعریف شده در قالب بودجه قابل قبول نیست؛ افزود: از ۵۶ درصد بودجه محقق شده ردیف آموزش شهروندی این سازمان بیش از ۸۰ درصد در حوزه ورزشی به انجام رسیده و از سوی دیگر تحقق بودجه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کمتر از ۲۰ درصد بوده که این امر مورد سوال است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: افزایش ۷۵۰ میلیونی هزینه نسبت به درآمد تحقق یافته سازمان نیز قابل توجیه نیست.

ایجاد زیرساخت‌های شهر برای ورزش شهروندی

سلماسی در ادامه با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های شهر برای ورزش شهروندی یا همان ورزش محلات، گفت: این مهم به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر باید در سطح محلات دیده شود هر چند به تازگی روند برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نخستین جشنواره بزرگ اوقات فراغت تابستانه با عنوان «دورهمی محله با نشاط» قابل تحسین است.

وی ادامه داد: توجه ویژه به ورزش شهروندی و افزایش زیرساخت‌های آن می‌تواند از اولویت‌های شهر در حوزه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان باشد اما این مهم باید در کنار مسائل فرهنگی دیده شود.

سلماسی اظهار کرد: تیم‌داری و توجه به ورزش‌های حرفه‌ای از وظایف تعریف شده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری نیست و در صورتی می‌توان این مهم را انجام داد که موانع قانونی آن رفع شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان همچنین گفت: مشارکت‌ها و مساعدت‌های سازمان باید دارای ساختار متمرکز و شفاف باشد که در این زمینه پیشنهاد شده دستورالعمل تنظیم و به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا ارائه شود.

سلماسی در پایان با بیان اینکه فرهنگسراها باید به نسبت نقش و ماهیت تعریف شده آن، هم به لحاظ نوع و هم زمان اجرای برنامه‌ها فعال‌تر شوند، گفت: در حال حاضر تبدیل فرهنگسراها به مکان‌های اداری در راستای اهداف سازمان فرهنگی و اجتماعی نیست که کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا انتظار دارد در یک بازه زمانی کوتاه مدت، عملکرد فرهنگسراها به کارکرد اصلی خود بازگردد.

کد خبر 4651842

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری همدان فرهنگسرای مهر شورای شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا صدیقی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری که با حضور فرماندار، امام جمعه و دیگر رؤسای ادارات و نهادها تشکیل شد، اظهار کرد: تجلیل از کارگران، دیدار با خانواده‌های معسر کارگری، بازدید از کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه این هفته از جمله برنامه‌های حوزه کار در هفته کار و کارگر با شعار مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی در شهرستان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد در این جمع به مشکلات ناشی از عدم توجه به مسائل ایمنی در ادارات و فضای کار اشاره کرد و گفت: به طور کلی مرتب بودن وسایل و ایمنی محل کار از بروز مصدومیت برای کارکنان جلوگیری کرده و میزان بهره‌وری افراد را افزایش می‌دهد.

وی گفت: مرتب بودن این مزیت را دارد هنگامی که افرادی از خارج سازمان وارد محیط کار می‌شوند، تأثیر مثبتی بر روی آن‌ها خواهد گذاشت و دقت داشته باشید که ایمنی محیط کار یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشت.

صدیقی رضایت کارمندها را یکی از مواردی دانست که در بسیاری از محیط‌های کار به عنوان ایمنی محیط کار از آن یاد می‌کنند لذا کارمندی که از لحاظ روانی، امنیت شغلی داشته باشد، می‌تواند بهتر کار کند و راندمان کار را افزایش دهد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد با بیان اینکه میزان رضایتمندی کارکنان با امکانات مختلف افزایش پیدا می‌کند اظهار کرد: ایجاد فضای کافی و اهمیت به میز و صندلی کارمندان از ملزومات است.

وی ایمنی محل کار را شامل کلیه فرآیندها، پروتکل‌ها و راهنمایی‌هایی است که برای کمک به کاهش خطرات در محل و کاهش میزان آسیب و بیماری وجود دارد.

صدیقی مزیت‌های یک محیط آرام و مرتب و ایمن شده را مورد اشاره قرارداد و افزود: هنگامی که نیروی کار تعهد خود را به ایمنی نشان می‌دهد، خطرات مختلف در محل به سرعت شناسایی و اقدامات اصلاحی را می‌توان انجام داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد گفت: افزایش کارایی و بهره‌وری، کاهش هزینه‌های جراحات و بیماری و خسارت بیمه با آسیب دیدگی کمتر کارگران در محل کار، تقویت روحیه کارکنان و فرهنگ ایمنی قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر تأثیر دو چندانی را دارد.

کد خبر 6088159

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • تقدیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پلیس در موضوع عفاف و حجاب
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است