Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-19@08:22:22 GMT

10 هزار پرونده پارسال در چادگان بررسی شد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۲۴۷۵

رئیس دادگستری چادگان گفت: در سال 97 بیش از 10 هزار پرونده در شهرستان بررسی و منجر به صدور رای شد که از این تعداد 200 پرونده به دلایل خاص صدور رای نشد.به گزارش بلاغ،حمیدرضا ناظمی هرندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: در سال 97 بیش از 10 هزار پرونده موجود در شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و رای صادر شده که از این پرونده‌ها 200 پرونده به دلایل خاصی هنوز رأی صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری شهرستان چادگان گفت: بیشترین پرونده‌های این شهرستان اختلافات ملکی و نزاع است که با تشکیل جلسات و رسیدگی به پرونده‌ها اختلافات برطرف شده است.

وی بیان داشت: پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف بیش از 30 درصد با صلح و سازش خاتمه یافته و مابقی صدور حکم بوده است.

ناظمی هرندی افزود: در شهرستان چادگان 5 شعبه حل اختلاف داریم که بازوان قوه قضاییه هستند و در بررسی پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف نسبت به سازش طرفین نقش مؤثری داشتند که جا دارد تشکر کنم از زحمات این عزیزان که فعالیت چشمگیری با قوه قضاییه دارند.

رئیس دادگستری شهرستان چادگان به چارت سازمانی دادگستری چادگان اشاره کرد و اظهار داشت: در چارت سازمانی اعلام‌ شده برای دادگستری شهرستان، بیش از 60 درصد پست‌های این دادگستری خالی است.

وی با بیان اینکه میانگین رسیدگی به پروندهای ارجاع شده در دادگستری شهرستان چادگان 20 روز است، مطرح کرد: انجام تمامی مراحل در دفاتر قضایی و دادگستری مشروط به داشتن ثبت سنا است و مردم باید ثبت سنا را از طریق اینترنتی انجام دهند تا چنانچه پرونده‌ای برای شخصی در کشور ایجاد می‌شود از طریق پیامک مطلع خواهد شد تا برای اقدامات قانونی اقدام کند.

ناظمی هرندی با بیان اینکه اتباع خارجی برای ثبت سنا باید حضوراً مراجعه کنند و نمی توانند از طریق اینترنتی ثبت‌نام کنند، عنوان کرد: دو سال متوالی دادگستری چادگان موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی شده است.

به گزارش فارس، آرای قضات شهرستان چادگان در بین آرای 700 قاضی استان اصفهان به‌صورت آرای نمونه و برتر شناخته‌ شده‌اند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  اولین جلسه مراکز مهر خانواده در محل دادگستری باحضور اصغر حمیدی رئیس دادگستری و اکرم عالی مسلک رئیس بهزیستی به اتفاق کارشناسان حوزه پیشگیری بهزیستی و دادگستری در خصوص نحوه اجرای برنامه‌های ابلاغی شورای اجتماعی کشور به دادگستری تشکیل شد.


عالی مسلک ، رئیس بهزیستی سلماس گفت: در این جلسه کارشناس پیشگیری بهزیستی گزارش جامعی از عملکرد خود درخصوص مرکز مهر خانواده در سال ۱۴۰۲ ارایه و برنامه های ابلاغ شده مربوط به ‌پشتیبانی و استمرار فعالیت مراکز ملاقات فرزندان طلاق موضوع تبصره ذیل ماده ۴۱قانون حمایت خانواده و آیین نامه اجرایی آن بحث و تبادل افکار و برنامه مدون تدوین شد.


در ادامه جلسه در مسائل مربوط به تامین هزینه‌های مصرفی و تجهیزات مرکز و نیز وسایل مورد نیاز مطرح و ریاست دادگستری با تامین آنها موافقت کرد .

 

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • صلح و سازش بیش از 12 هزار و 800 فقره پرونده در آذربایجان‌غربی
  • سازش ۱۳ هزار پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی
  • کسب رتبه اول دادگستری ایلام در کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر
  • عدالت محوری در دستور کار مسئولان دادگستری باشد