Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت پالایشگاه زیستی تولید بیودیزل(گازوئیل زیستی) با ظرفیت ۴۰۰ لیتر در روز راه‌اندازی شد؛ این سایت می‌تواند الگویی برای مدیریت پایدار ضایعات، تولید حاملهای انرژی زیستی، حفاظت از محیط زیست و بهبود سلامت انسان باشد. ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سایت پالایشگاه زیستی تولید بیودیزل(گازوئیل زیستی) با ظرفیت 400 لیتر در روز در استان البرز راه‌اندازی شد؛ این سایت می‌تواند الگویی برای مدیریت پایدار ضایعات، تولید حاملهای انرژی زیستی، حفاظت از محیط زیست و بهبود سلامت انسان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران با 81 میلیون جمعیت روزانه بیش از 100 میلیون لیتر گازوئیل(یا نفت گاز) مصرف می‌کند، کشوری که مردم ساکن در کلان شهرهای آن از آلودگی شدید هوا رنج می‌برند و طبق آمار رسمی این آلودگی‌ها روزانه تعداد قابل توجهی از شهروندان ایرانی را به کام مرگ می‌کشد؛ بیماریهای تنفسی، قلبی و عروقی، عدم توسعه مغزی کودکان و ده‌ها عارضه دیگر، نتیجه مصرف روزافزون سوختهای فسیلی نظیر گازوئیل در ایران است.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه استفاده از فناوریهای زیستی، برای کمک به ارتقای زندگی مردم، اقدامات مختلفی را با نهادهای مختلف آغاز کرده است که یکی از این اقدامات، با همکاری گروه ترویجی دوستداران محیط زیست و پردیس کشاورزی منابع طبیعی دانشگاه تهران، رقم خورده است؛ ذیل این همکاری سه جانبه، سایت پالایشگاه زیستی تولید بیودیزل(گازوئیل زیستی) از روغن پسماند خوراکی راه‌اندازی شد.

این تفاهم نامه می‌تواند به «فرهنگسازی کاهش مصرف سوختهای فسیلی و آگاهی به اثرات جبران ناپذیر آنها بر محیط زیست و سلامت انسان» و «معرفی سوختهای جایگزین دوستدار محیط زیست به جای سوخت فسیلی در کشور» بیانجامد.

تهران، فروردین 98 را بدون آلودگی هوا سپری کردمرحله سوم طرح کاهش آلودگی هوا در تهران امسال اجرا می‌شود

انتهای پیام/

R1529/P/S2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط عوارض آلایندگی محیط زیست آلودگی هوا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عوارض آلایندگی محیط زیست آلودگی هوا عوارض آلایندگی محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دومین پالایشگاه پلاسما در کشور

محمدرضا عابدی اظهار کرد: از شهریور ماه ۱۴۰۲ جلسات و بازدید‌های متعددی برای راه‌اندازی دومین پالایشگاه پلاسما در کشور، با لحاظ حداکثر تعامل و مساعدت بر اساس ضوابط و مقررات انجام شد و شرکت مربوطه تاکنون تولید فرآورده در شرایط Non-GMP را با موفقیت به اتمام رسانده است. 

وی افزود: در حال حاضر سیستم‌های آبساز، هواساز، بخار تمیز، تاسیسات و تجهیزات تولید در حال طی مراحل qualification هستند و تمامی نتایج اولیه آن با اصول GMP منطبق بوده است.

رئیس اداره خون و فرآورده‌های بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در فروردین ماه تولید اولین پلاسما بر اساس اصول GMP از سایت تولید عملیاتی خواهد شد، تصریح کرد: مطابق با برنامه زمان‌بندی شده و همچنین تعاملات اداره کل دارو، در صورت مهیا بودن تمامی شرایط بر اساس ضوابط و مقررات جاری تا پایان سال ۱۴۰۳ پالایشگاه دوم به ظرفیت نهایی تولید خواهد رسید.

به گفته وی بر اساس آمار سال ۱۴۰۲، میزان یک سوم از کل پلاسمای ارسالی پالایشگر‌های خارجی توسط سازمان انتقال خون ایران تولید شده و اگرچه نسبت به سال قبل وضعیت بهتری حاصل شده است ولی توجه و اهمیت ویژه به مراکز اهدای پلاسمای خصوصی به واسطه تولید دو سوم از کل پلاسمای ارسالی و پالایشگر خارجی کاملاً ملموس است. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ١۵ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • پایش بیش از ۶ هزار دستگاه بی خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح کشور
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟
  • دومین پالایشگاه پلاسما در کشور راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دومین پالایشگاه پلاسما در کشور