Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-20@01:18:04 GMT

کلاهبرداری یک صرافی در سامانه نیما

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۲۵۰۲

کلاهبرداری یک صرافی در سامانه نیما

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عباس آرگون اظهار کرد: متأسفانه با وجود آنکه صرافی‌های فعال در سامانه نیما از سوی بانک مرکزی اعتبارسنجی شده‌اند اما چند ماه پس از آغاز به کار این سامانه به نظر می‌رسد بار دیگر ضرورت اعتبارسنجی وجود دارد، زیرا گزارش‌هایی از تعدادی از فعالان اقتصادی رسیده که از کلاهبرداری در این سامانه حکایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در هفته‌های گذشته تعدادی از واردکنندگان به منظور دریافت ارز مورد نیازشان، به واریز مبلغ ریالی به حساب یکی از صرافی‌های سامانه نیما اقدام کردند، اما با گذشت چند روز نه تنها ارزی دریافت نشده که حتی صرافی مذکور مغازه خود را تعطیل کرده و متواری شده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: با گزارش‌های رسیده به نظر می‌رسد این صرافی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی از واردکنندگان دریافت کرده و به جای عمل به تعهد خود صرافی‌اش را تعطیل کرده است.

آرگون با بیان این‌که در شرایط فعلی حفظ اعتماد و ثبات برای فعالان اقتصادی بیش‌ترین اهمیت را دارد، توضیح داد: وقتی فعالان اقتصادی با وجود تمام انتقادهایی که به سامانه نیما داشتند، در آن حاضر می‌شوند لااقل باید فضای اجرایی این سامانه طوری اعتمادسازی شود که مشکلاتی مانند کلاهبرداری‌های این‌چنینی به وجود نیاید.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط به وجود آمده، بانک مرکزی باید دوباره نسبت به اعتبارسنجی از صرافی‌های فعال در سامانه نیما اقدام کند و در صورت تأیید مجدد اعتبار امکان تبادل ارز به وجود آید.

از ماه‌های ابتدایی سال گذشته و با توجه به افزایش قابل توجه نرخ ارز دولت تصمیم گرفت با ارز چند نرخی بازار را مدیریت کند که سامانه نیما بخشی از این نرخ‌ها به‌شمار می‌رود. بر اساس آخرین دستورالعمل ارزی بانک مرکزی صادرکنندگان ایرانی باید ۵۰ درصد از کل ارز حاصل از صادراتشان را وارد این سامانه کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دستورالعمل صرافی ها كلاهبرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال

قباد سلیمانی، مسئول حفاظت اطلاعات پزشکی قانونی کرمانشاه یکی از مشکلات مهم پزشکی قانونی را در بحث جعل، کلاهبرداری مدارک پزشکی و صحنه‌زنی و تصادف ساختگی عنوان کرد.

وی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده از ۱۰۴ مورد جعل و تصادف ساختگی طی سال‌های گذشته، در سال ۱۴۰۲ به ۲۴ مورد کاهش یافت.

مسئول حفاظت اطلاعات پزشکی قانونی کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۱ مرکز پزشکی قانونی در استان، تصریح کرد: تمامی مراکز مجهز به دوربین مدار بسته هستند و ارائه خدمات آنها به صورت آنلاین از مرکز استان رصد می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص زمین برای ساخت مرکز پزشکی قانونی برای شهرستان‌های کنگاور و سنقر، گفت: مراکز پزشکی قانونی اسلام‌آباد غرب مجهز شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور
  • کلاهبرداری با سوالات تقلبی کنکور
  • ۲۴ مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال
  • ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!
  • سکانس‌هایی از فیلم شهر هرت
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • شوخی بانمک نعیمه نظام‌دوست با سن نیما شعبان‌نژاد
  • مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران ربوده شد
  • ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر در غرب تهران