Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیپلمات ارشد روسیه می‌گوید اگر آمریکا علیه ایران به اقدام نظامی متوسل شود، روسیه و بسیاری دیگر از کشورها از ایران حمایت خواهند کرد.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات ارشد روس می‌گوید در صورت اقدام نظامی آمریکا علیه ایران، روسیه به حمایت از تهران خواهد پرداخت.

به نوشته پایگاه خبری «بلومبرگ»، «زمیر کابولوف» از مقام‌های ارشد وزارت خارجه روسیه که در مسکو در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد آثار تحریم‌های تازه آمریکا از جمله علیه مقام معظم رهبری، گفت: «پنجره بسیار کوچکی [برای حل و فصل دیپلماتیک مسائل] باز مانده، چراکه این اقدام بسیار توهین‌آمیزی در روابط میان دولت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما، امید تا آخرین لحظه وجود دارد».

بیشتر بخوانید:

واکنش کوربین به اظهارات توهین‌آمیز ترامپ توهین رسانه سعودی به رئیس‌جمهور عراق برای حمایتش از ایران

وی در مورد احتمال توسط آمریکا به اقدام نظامی علیه ایران، گفت: «اگر خدای نخواسته ایالات متحده زمانی اقداماتی جنون‌آمیز و غیرمسئولانه علیه ایران انجام دهد، این کشور هرگز تنها نخواهد ماند.»

کابولوف افزود: «نه فقط روسیه، بلکه بسیاری از کشورها جانب ایران را خواهند گرفت.»

در هفته‌های گذشته دولت آمریکا با اقدامات مختلف از جمله به حداکثر رساندن تحریم‌های نفتی، اعزام چند هزار نیرو، ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به منطقه و همچنین تشدید فشار به کشورها برای توقف تجارت با ایران، تنش‌ها در منطقه را افزایش داده است. تازه‌ترین مورد از این اقدامات، ورود یک فروند پهپاد جاسوسی این کشور به حریم هوایی ایران بود. پس از آنکه پنج‌شنبه گذشته این پهپاد متجاوز هدف پدافند جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که قصد داشته ایران را هدف حمله نظامی قرار دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز پهپاد آمریکایی لیگ ملت های والیبال آمریکا پهپاد آمریکایی تحریم ایران تحریم های جدید آمریکا حمایت از ایران دیپلمات روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» تنها یک اقدام تنبیهی علیه اسرائیل بود

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی چهارشنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به مناسبت گرامیداشت روز ارتش با اشاره به انجام عملیات «وعده صادق» توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران علیه صهیونیست‌ها اظهار داشت: این عملیات مقتدرانه نقطه عطفی نه تنها در معادلات منطقه‌ای بلکه در سطح جهانی بود.

وی ادامه داد: با این حال باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که عملیات «وعده صادق» تنها یک اقدام نظامی تنبیهی در پاسخ به گستاخی‌های رژیم جعلی صهیونیستی بود نه یک عملیات انتقامی گسترده و همه جانبه چرا که مقام معظم رهبری پس از تجاوز صهیونیست‌ها به کنسولگری کشورمان در دمشق فرمودند این رژیم به طور حتم تنبیه خواهد شد.

فرمانده لشگر ۲۱ حمزه با تاکید بر اینکه با وجود اجرای این عملیات وارد مواجهه جدی با رژیم کودک کش و موقت صهیونیستی نشده ایم، گفت: عملیات «وعده صادق» با درایت رهبر معظم انقلاب و در سایه وحدت و همدلی همه قوا صورت گرفت و امروز نیروهای مسلح و به ویژه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارند که اگر رهبری اراده کنند هر نقطه‌ای را برای دفاع از کیان ایران اسلامی با خاک یکسان کنند.

کد خبر 6081396

دیگر خبرها

  • در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • وزیرخارجه آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • «وعده صادق» تنها یک اقدام تنبیهی علیه اسرائیل بود
  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود