Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:50:08 GMT

محصولات سالم خراسان شمالی برندسازی نشدند

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۰۲۷۰۷

محصولات سالم خراسان شمالی برندسازی نشدند

به گزارش ایرنا، جواد تشکری روز چهارشنبه در نشست تخصصی بانوان دهیار استان خراسان شمالی اظهار داشت: در محصولات کشاورزی این استان مصرف سموم شیمیایی حداقل است و حتی در برخی از زمین‌های زراعی دیم هیچ نوع سمی استفاده نمی‌شود اما با قیمت پایین به فروش می رسند.

وی با بیان اینکه محصولات پاک، سالم و ارگانیک حتی تا سه برابر قیمت در بازار های خاص خود به فروش می‌رسد افزود: دهیاران باید محصولات پاک و سالم حوزه خود را شناسایی و برای کددار کردن آن تلاش کنند که این امر به اقتصاد خانوارها کمک بزرگی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکری افزود: در عرصه‌های کشاورزی این استان به ازای هر یک هکتار ۲۶۰ گرم انواع سموم کشاورزی مصرف می‌شود این در حالی است که در کشور این میزان ۵۰۰ گرم است.

وی با بیان اینکه میانگین مصرف سموم شیمیایی در دنیا یکهزار گرم است اظهار داشت: با وجود اینکه محصولات سالمی در استان تولید می‌کنیم اما هیچ برنامه‌ای در زمینه برندسازی انجام نشده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: دهیاران واحدهای کشاورزی که محصولات سالم و با کم‌ترین سموم را تولید می‌کنند شناسایی و به هم متصل کنند تا با تشکیل یک گروه برای برند سازی و کد گواهی اقدام کنند.

وی افزود: در صورت کد گواهی ارگانیک محصولات آنان با برند مخصوص به فروش می‌رسد.

۴۵ درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه ۴۵ درصد اشتغال استان در حوزه کشاورزی است گفت: ۲۰ درصد تولید ناخالص استان از این حوزه به دست می‌آید که قابل توسه است.

وجود واحدهای کلینیک گیاه پزشکی در استان خالی است

وی با بیان اینکه وجود واحدهای کلینیک گیاه پزشکی در استان خالی است افزود: این در حالی است که نیروی متخصص در این حوزه نیز داریم اما تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

تشکری بر تولید گیاهان دارویی به ویژه زعفران در عرصه‌های این استان تاکید کرد و افزود: از بانوان می‌خواهیم که در حوزه داشت و برداشت مسائل بهداشتی را رعایت کنند و پس از خشک کردن بسته بندی نیز داشته باشند که این امر بسیار کمک کننده در اقتصاد خانوار است.

وی افزود: در سه هزار و ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های کشاورزی این استان زعفران کشت شده است که افزون بر ۱۷ تن گل زعفران تولید خواهد شد که بیشتر آن نیز صادراتی است و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

وی بر کشت زیره سبز در اراضی این استان تاکید کرد و گفت: این محصول هم اکنون در شهرستان اسفراین تولید می‌شود که بسیار کم آب طلب است و قابلیت کشت در کل استان را دارد و از نظر اقتصادی نیز مناسب است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: ۴۵ درصد جمعیت این استان در روستا ساکن و مشغول به کار هستند.

ملیحه یغمایی با بیان اینکه در این استان ۹۰ دهیار بانو مشغول به فعالیت هستند افزود: بخش زیادی از اشتغال در روستاها توسط بانوان استان انجام می‌شود که نقش زیادی در توسعه استان نیز دارند.

وی بر توسعه مشاغل خرد در روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: در این بخش در این سال‌ها اقداماتی انجام شده است که از دهیاران می‌خواهیم این امر را بیشتر پیگیری کنند تا بانوان با دریافت تسهیلات به کسب و کار خود رونق دهند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که در این بخش افزون بر ۸۲ هزار بهره بردار مشغول به کشاورزی هستند.

۳۰۰۷/‏‬ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی بعد از ظهر یکشنبه در نشست ترویج و توسعه گیاهان دارویی و کم‌آب‌بر اظهار داشت: با توجه به اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی و حفظ و توسعه مزارع دشتستان در بخش زراعی و جلوگیری از ایجاد بیکاری ناشی از بحران آب و همچنین کمک به رفع محرومیت از جامعه، آماده همکاری برای سرمایه گذاری مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش کشاورزی به ویژه گیاهان دارویی و کم آب هستیم.

فرماندار دشتستان گفت: آماده‌ایم که زمینه سرمایه‌گذاری این مجتمع را با هدف محرومیت زدایی و واگذاری فرصت‌های شغلی ایجاد شده به مددجویان کمیته امداد در حوزه کشاورزی فراهم آوریم.

در این نشست به پیشنهاد مدیرکل مجتمع اقتصادی کمیته امداد جنوب کشور و موافقت فرماندار دشتستان، مقرر شد کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در شهرستان راه‌اندازی شود. و این مجتمع در شهرستان در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 6084709

دیگر خبرها

  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد