Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ششمین کارگروه ساماندهی فاضلاب استان گفت: مدل مشترک سرمایه گذاری پساب با هدف احداث تصفیه خانه فاضلاب مورد نیاز جهت تأمین بخشی از نیاز آبی شهر مشهد و جایگزینی پساب تولیدی با آب مشهد در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: سیزده نشست اعضای کمیته تخصصی ساماندهی فاضلاب استان در چهار ماه اخیر برگزار شد، که ساماندهی اصولی واحد‌های صنعتی شهرک صنعتی چرمشهر مهمترین دستاورد این کارگروه است.   مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این موضوع به لحاظ تاثیرگذاری بر آبخوان اکوسیستم پایین دست بسیار حائز اهمیت بود و انشالله نظارت و پیگیری مستمر دبیرخانه کارگروه تا زمان پایداری شرایط زیست محیطی شهرک ادامه خواهد یافت.

همتی افزود: ساماندهی فاضلاب بیمارستان‌ها و کارواش ها، جداسازی فاضلاب خانگی از کانال‌های سطحی مشهد و راه اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی چناران از مهمترین مصوبات محقق شده در فاصله دو کارگروه اخیر است.   وی تصریح کرد: بزرگترین مدیریت فاضلاب و اولین طرح حسابداری آب مبتنی بر ارزش واقعی در شرف تصویب است که می‌تواند در زمره دستاورد‌های ارزشمند این کارگروه تخصصی باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به احداث تصفیه خانه‌های لوکال به عنوان یکی از روش‌های مرسوم در مدیریت فاضلاب گفت: رعایت استاندارد‌های سخت گیرانه مصوب شده و همچنین نصب سیستم‌های برخط جهت پایش لحظه‌ای خروجی این تصفیه خانه‌ها مورد تاکید اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.
همتی افزود: بسته‌های سرمایه گذاری پساب آماده شده است و بر اساس آن در افق ۱۴۲۰ در حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب در سال با چاه‌های کشاورزی تهاتر خواهد شد.   انتهای پیام//ف.س   احداث تصفیه خانه‌های لوکال روشی مرسوم در مدیریت فاضلاب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه خانه فاضلاب فراهم می شود.

او افزود: تا پایان سال بر اساس پیش بینی صورت گرفته شبکه جمع آوری فاضلاب قاین ۸۰ درصد و احداث تصفیه خانه این شهر نیز از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار خواهد شد.

دوستی با بیان این که در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم، عنوان کرد: اکنون در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع آوری فاضلاب در حال اجرا است که تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره برداری است.

بیشتر بخوانید

نصب ۵۸۰ انشعاب فاضلاب در بیرجند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به این که به دنبال ارتقای شاخص‌های های برخورداری از شبکه های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب ماندگی هایی در استان وجود دارد. 

او ادامه داد: در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

دوستی از راه اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد