Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، مسکو نگران تنش‌ها در منطقه خلیج فارس است و معتقد است که بحران بوجود آمده باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، وزیر خارجه روسیه امروز میزبان «محمد بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات عربی متحده در روسیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای اماراتی خود ضمن تأکید بر لزوم حل بحران بوجود آمده در منطقه از طریق گفت‌وگو تصریح کرد: «گفت‌وگو و مذاکره می‌تواند اختلافات را برطرف کند و به تنش‌های بوجود آمده پایان دهد».

وی در ادامه با اشاره به اتهامات بی‌اساسی که به دنبال وقوع حوادث اخیر در دریای عمان و منطقه خلیج فارس، از جانب واشنگتن و متحدان غربی این کشور علیه تهران گفت: «واشنگتن باید لحن هشدارآمیز خود علیه ایران را متوقف کند...استفاده از زور علیه ایران فاجعه‌بار خواهد بود و به بحران بین‌المللی خواهد انجامید».

لاوروف تصریح کرد: «واشنگتن از تهران می‌خواهد تا تسلیم شود و با مواردی موافقت کند که نقض قوانین بین‌الملل است...وگرنه تهران چطور می‌تواند در شرایطی که تحریم‌ها و شروط عنوان شده همچنان برقرار است، با گفت‌وگوی با آمریکا موافقت کند».

وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر لزوم لغو تحریم‌های آمریکا  علیه ایران گفت:‌ «تنش میان واشنگتن و تهران می‌تواند از طریق گفت‌وگو برطرف شود اما تحریم‌های آمریکا و لحن تندی که در قبال ایران به کار گرفته، چشم‌انداز گفت‌وگو با ایران را تضعیف می‌کند».

وزیر خارجه امارات نیز پس از دیدار با همتای روس خود ضمن تأکید بر اینکه دو طرف درباره تنش‌های اخیر در منطقه خلیج فارس نیز گفت‌وگو کرده‌اند، گفت: «ما نیز نمی‌خواهیم شاهد افزایش بیشتر تنش‌ها در منطقه خلیج [فارس] باشیم...ضمن اینکه نمی‌توانیم کشور خاصی را در خصوص حملات صورت گرفته علیه نفت‌کش‌ها متهم کنیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی امارات تصریح کرد: «حملات صورت گرفته به نفت‌کش‌ها در دریای عمان یک عملیات خرابکارانه بوده است».

وی از گفت‌وگوهای اولیه درباره ایجاد ائتلافی بین‌المللی به منظور آنچه که «تأمین امنیت دریایی» در منطقه خلیج فارس و دریای عمان خوانده شده، نیز سخن به میان آورد و گفت‌: «ما در منطقه‌ای پر تنش قرار گرفته‌ایم و نمی‌توانیم تنش‌های بیشتر را بپذیریم و مایلیم تا در مسیرهای دریایی صلح برقرار شود».

وزیر خارجه امارات در رابطه با تحولات بوجود آمده طی یکسال گذشته در زمینه توافق هسته‌ای ایران (برجام) ادعای جدیدی را مطرح کرد و خواستار حضور کشورهای منطقه در این توافق شد.

منابع خبری پنجشنبه هفته گذشته، از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. در جریان این حادثه نفتکش «فرانت آلتر»  با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ  که از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و نفتکش«کوکوکا کوریجس» با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود، با حمله مواجه شدند.

این حادثه درست در زمان دیدار «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن و آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست و مقامات واشنگتن از جمله «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه مستندی، ایران را عامل حمله به این نفتکش‌ها جلوه دادند.

بن زاید در ادامه این کنفرانس مطبوعاتی به موضوع سوریه نیز اشاره کرد و گفت‌: «ما مایل به حمایت از روند سیاسی سوریه هستیم».

وزیر خارجه روسیه نیز درباره موضوع سوریه تأکید کرد: «گفت‌وگوهایی جامعه شامل تمامی طرف‌ها باید در سوریه برگزار شود».

لاوروف همچنین تصریح کرد که آمریکا از گروه‌های مسلح در شرق رود فرات در سوریه حمایت می‌کند و همین مسئله یکی از عوامل به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای حل بحران سوریه است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه

نشست هیأت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای امور خارجه برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از رایزنی‌های خصوصی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و رشید مردوف معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان، نشست هیأت‌های دو‌ کشور به ریاست وزرای امور خارجه برگزار شد.

در هئیت ایرانی آقایان حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، روزبهانی، سفیر ایران در ترکمنستان، سید علی موسوی، مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت خارجه و علیرضا محمودی، مدیرکل کنسولی وزارت خارجه حضور دارند.

دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانیامیرعبداللهیان: عازم ترکمنستان هستم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست هیئت‌های ایران و ترکمنستان به ریاست وزرای خارجه
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • اوکراین: پاتریوت‌های لعنتی را به ما بدهید!
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است