Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از رویترز، «سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان امروز چهارشنبه از اینکه برخی در موضع دولت لبنان در قبال طرح «معامله قرن» شک دارند ابراز تعجب کرد و گفت: دولت لبنان مخالف معامله قرن است و قانونی اساسی ما اجازه اسکان (دائمی آوارگان فلسطینی) را نمی‌دهد.

حریری در پاسخ به پرسش های نمایندگان درباره طرح موسوم به معامله قرن طی جلسه پارلمان گفت: رشد بدهی مسئولیش به گردن مجلس و دولت است و ربطی به مساله اسکان دادن فلسطینی ها در لبنان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر لبنان تأکید کرد: موضع من مانند موضع نبیه بری رئیس پارلمان است، لبنان با فلسطینی‌هاست و فلسطین در وجدان تمام لبنانی‌ها و عرب‌ها حاضر است و هیچ کسی در موضع دولت شک ندارد.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در اولین واکنش رسمی این کشور به اظهارت «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا درباره طرح 50میلیارد دلاری برای فلسطینی ها، گفت: برخی سکوت رسمی لبنان را به معنای این پیشنهاد مسموم قلمداد نکنند، تأکید می‌کنیم تنها سرمایه‌گذاری که در لبنان جایی ندارد، سرمایه‌گذاری به حساب مسأله فلسطین و حقوق ملت فلسطین است. اگر برخی گمان می‌کنند اشاره به میلیاردها دلار می‌تواند لبنانِ تحت فشار اقتصادی را فریب دهد، در اشتباه هستند.

وی خطاب به کوشنر گفت: لبنانی و لبنانی‌ها به شاهدان دروغین یا شرکای فروش فلسطین با بهای ناچیز نمی‌شوند و مسجدالاقصی و کلیسای «المهد» (واقع در قدس) قبل از اینکه مسأله‌ای جغرافیایی باشد، مسأله‌ای آسمانی است.

بنابراین گزارش، لبنان برای مشارکت در «کارگاه بحرین» که دیروز و امروز در منامه پایتخت بحرین برگزار می شود دعوت شد اما این دعوت را به شدت رد کرد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال سعد حریری لبنان معامله قرن قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک شخصیت‌های لبنانی وفلسطینی برای عملیات وعده صادق

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  امروز همزمان با عملیات پهبادی وموشکی حزب الله لبنان به یک مرکز فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی درشمال فلسطین اشغالی، سفارت کشورمان دربیروت میزبان شخصیت‌های سیاسی، حزبی ودینی بود که آمده بودند تا عملیات وعده صادق را تبریک گویند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مسئولان و نمایندگان احزاب وگروه‌های مبارز فلسطینی عملیات وعده صادق را تحول بنیادین درمعادلات منطقه‌ای دانستند.
شماری از شخصیت‌های دینی فلسطینی لحظه ورود موشک‌ها وپهباد‌های ایرانی به آسمان فلسطین را مهمترین رویداد هفتاد وپنج سال گذشته یعنی از زمان برپایی رژیم اشغالگر قدس درسرزمین‌های اشغالی دانستند.
شخصیت‌های دینی لبنانی نیز درقالب تجمع علمای مسلمان با حضور درسفارت کشورمان دربیروت عملیات وعده صادق را تبریک گفتند.
شماری از شخصیت‌های سیاسی از احزاب وگروه‌های ملی واسلامی لبنان نیز امروز درمراسم تبریک گویی عملیات وعده صادق درباره ابعاد این رویداد و چشم انداز راهبردی پس از آن صحبت کردند.

 

 


شات لیست
مروان عبدالعال، از مسئولان جبهه خلق برای آزادی فلسطین
محمد عویس، دبیرجنبش فلسطین آزاد
علی فیصل، مسئول جبهه دموکراتیک فلسطین درلبنان
شیخ محمد الموعد، سخنگوی شورای علمای فلسطین
شیخ زهیرالجعید، نایب رئیس تجمع علمای مسلمان
------

دیگر خبرها

  • مخالفت قاطعانه رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با هرگونه حمله به ایران/ حماس: پاسخ ایران ثابت کرد که دوران بزن در رو دیگر به سر آمده است/ ۱۶ نفر از اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند/ سایت وزارت راه رژیم صهیونیستی هک ش
  • حماس: مواضع دولت بایدن درباره غزه متناقض است
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی وفلسطینی برای عملیات وعده صادق
  • موضع‌گیری نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • دلیل اسلواکی برای مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو