Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در دیدار با  ادارات زیر مجموعه دستگاه قضایی شهرستان ساوه به مناسبت هفته قوه قضاییه، با اشاره به ضرورت استقلال دستگاه قضایی گفت: شناسایی و برخورد جدی با روزنه‌های فساد در هر زمینه‌ای موجب تصفیه کشور و امیدواری در مردم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حسینی خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم را موهبتی الهی دانست و افزود: دستگاه قضایی به عنوان مرجعی برای تظلم خواهی آحاد، تضمین کننده سلامت سایر قوا در کشور است.

وی با بیان اینکه آشنایی مردم با قوانین و مقررات علاوه بر افزایش سطح دانش حقوقی جامعه، مانع از سو استفاده از رفتار‌ها و اعتماد‌های رایج در اجتماع خواهد شد اضافه کرد: برگزاری کارگا‌های آموزشی تبیین مسائل حقوقی برای روحانیون و اقشار مختلف مردم به عنوان راهکاری عملی برای کاهش تعداد پروند‌ها در دادگستری است.

امام جمعه با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها در جامعه مشکلات اقتصادی است ادامه داد: اگر دستگاه‌های اجرایی بدرستی وظایف قانونی خود را در جامعه انجام دهند، مطمئنا میزان جرائم در همه ابعاد کاهش پیدا می‌کند.

افزایش ۶ درصدی پروند‌های دادگستری ساوه

هادی ملکی رئیس دادگستری شهرستان ساوه هم از افزایش ۶ درصدی پروند‌های دادگستری در سال ۹۷ خبر دادو گفت: با وجود افزایش تظلم خواهی مردم، میانگین سرعت رسیدگی به پروند‌های حقوقی در دادگستری ساوه ۵۵روز و پروند‌های کیفری ۶۵ روز است.

ملکی از کاهش نقض آرا صادره هم خبر داد و افزود: کل آرا حقوقی صادره نقض شده دادگستری ساوه در مرجع تجدید نظر، ۹ درصد در سال ۹۷ بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، ۴ درصد کاهش داشته است

وی افزایش تصادفات در محور ساوه -نوبران را نگران کننده دانست و اضافه کرد: حوادث رانندگی علاوه بر لطمات جبران ناپذیر به خانواده، موجب هدر رفت بیت المال می‌شود.

چابکی و سرعت در ارائه خدمات از مهمترین ویژگی‌های سند تحول دستگاه قضایی

رئیس دادگستری شهرستان ساوه با اشاره به سند تحول دستگاه قضایی گفت: چابکی و سرعت در ارائه خدمات از مهمترین ویژگی‌های این سند در قوه قضاییه است که موجب افزایش سطح رضایتمندی می‌شود.

علیپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه هم در این دیدار تقویت عنصر کار جهادی را زمینه ساز رفع مشکلات در جامعه عنوان کرد و افزود: در شرایط موجود کشور باید با تغییر نگرش جدی مردم به کار و تلاش، زمینه‌های توسعه و پیشرفت را در جامعه بیش از گدشته نهادینه کنیم.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از حوزه‌های قضایی سوادکوه و سوادکوه شمالی، گفت: اجازه هیچ گونه سوء استفاده و تخلف در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و کوه خواری در استان را نخواهیم داد و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفان، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های دولتی مرتبط باید به وظایف قانونی خود در خصوص حفظ محیط زیست، حراست از منابع طبیعی و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز به بهترین شکل ممکن عمل نموده و قبل از ارتکاب جرم از وقوع آن پیشگیری کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: روسا و دادستان‌های سراسر استان در مسیر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و مقابله با تجاوز به حریم رودخانه ها، در کنار مدیران استان خواهند بود، اما در صورت ترک فعل و تخطی از انجام وظایف محوله و فراهم نمودن زمینه تخلف، برخورد دستگاه قضایی با مدیران متخلف، قاطع و جدی خواهد بود.

پوریانی بر احقاق حقوق مردم و حفظ حقوق بیت المال نیز تاکید کرد و افزود: در هر نقطه‌ای از استان اگر احساس شود، اقدامات افراد با حقوق عامه و حفظ بیت المال منافات داشته و تخریب زیست محیطی، آسیب به منابع طبیعی یا تغییر کاربری غیرمجاز را موجب شده است، قطعاً با مجرمین و متخلفین برخورد جدی، قاطع، سریع و قانونی خواهد

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است