Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد که عصر امروز در نشست فضای سبز شهری با رویکرد سازگاری با کم آبی، افزود: پایه‌گذاری پروژه ملی "مطالعه، طراحی و احداث شبکه آبرسانی و آبیاری فضای سبز شهری" توسط وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه از سال ۱۳۷۹ آغاز شده و تقریبا ۶۵ درصد جمعیت شهری کشور، تحت پوشش مطالعات طرح جداسازی شبکه آب‌شرب از فضای سبز قرار دارند، و میانگین اجرای طرح در شهرداری‌های دارای طرح مصوب، حدوداً ۲۰ درصد است و ضرورت دارد اجرای این طرح در اولویت مدیریت شهری قرار گرفته و متناسب با آن منابع اعتباری لازم در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی‌نژاد برخی روش‌های سازگاری با کم آبی در شهرها را معرفی کرد که عبارت بود از استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و کم آب‌بر و متناسب با اقلیم هر منطقه، استفاده از منظر خشک در طراحی سیما و فضاهای شهری، بازچرخانی آب و استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهری و تلاش برای کاهش تبخیر در سطح فضای سبز و منابع روباز آب در شهرها.

وی همچنین اضافه کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکنون ۲۴۸ دوره آموزش تخصصی فضای سبز برای کارکنان شهرداری‌ها برگزار و ۱۳ عنوان کتاب تخصصی در این زمینه چاپ کرده است.

جمالی نژاد با اشاره به اولویت‌های شهرداری‌ها در این حوزه از شناسایی و استفاده بهینه از منابع آبی پایدار با اولویت پساب تاسیسات و فاضلاب و سایر آب‌های نامتعارف، توسعه کمربند سبز شهرها با هدف کنترل کالبدی شهر، استفاده از فناوری‌های نوین در توسعه و نگهداشت فضای سبز نظیر پشت بام‌های سبز و فضای سبز عمودی نام برد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه تاکید کرد: شناسایی و ثبت اطلاعات و جلوگیری از تخریب باغات شهری و تغییر کاربری آنها و حفظ و احیای باغ‌های عمومی شهری با استفاده از دانش بومی و الگوی سنتی باغ ایرانی باید در اولویت کاری شهرداری‌ها و شوراها قرار گیرد.

وی همچنین بر آموزش شهروندی و ارتقاء آگاهی های عمومی و برنامه ریزی برای جلب مشارکت مردم در این حوزه و افزایش بهره گیری از ظرفیت واقفین، خیرین، تشکل های تخصصی و سمن ها در حوزه فضای سبز شهری تاکید کرد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور در ادامه تعامل و همکاری سازنده وزارت نیرو و وزارت کشور در موضوع آب و مسوولیتهای مدیریت شهری را بسیار بااهمیت برشمرد و گفت: موضوعات عمده در این حوزه عبارتند از جداسازی آب شرب از آب خام در شهرها و همچنین مهندسی رودخانه های عبوری از شهرها و تفکیک وظایف و مسوولیتهای وزارت نیرو و واحدهای تابعه آن با شهرداری ها با توجه به عبور حدود ۱۷۵۰ کیلومتر مسیل و رودخانه از شهرها که نیازمند بهسازی،  لایروبی و مدیریت صحیح است.

جمالی‌نژاد همچنین گفت: برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت نیرو و وزارت کشور در حوزه ماموریت های مختلف و مشترک دو دستگاه مراحل نهایی را طی می کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ضمن تاکید بر اینکه تعهدات قانونی و مفاد مصوبات هیات وزیران در این حوزه به صورت جدی باید در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد، اظهار کرد: در این موضوع پیگیری‌ها و هماهنگی ملی نیز از سوی وزارت کشور بویژه در زمینه‌های قانون هوای پاک و تکلیف شهرداری‌ها به تهیه طرح‌های جداسازی آب شرب از آب خام و عملیاتی کردن آنها و اجرای مفاد مصوبه هیات‌وزیران در زمینه سند آسیب‌شناسی فضای سبز شهری در حوزه تامین اراضی بستر رودخانه‌ها و تامین پساب در حال انجام است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان

ایسنا/اردبیل  شهردار پارس آباد از ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد با موافقت وزیر کشور  خبر داد.

شاپور کریمی، ۸ فروردین در حاشیه بازدید از پروژه های سطح شهر گفت: با موافقت وزیر کشور درجه شهرداری پارس آباد از درجه۸ به درجه ۹ ارتقاء یافت.

شهردار پارس آباد افزود: شهرداری‌های کشور بر اساس جمعیت، درآمد بودجه سالانه شهرداری، امکانات، قابلیت و توانایی‌های خدماتی و عمرانی در توسعه شهری و موقعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بین یک تا ۱۲ درجه‌بندی می‌شود و این درجه‌بندی ملاک عمل شهرداری برای تعیین نمودار سازمانی، پست‌های اداری، تعداد معاونت‌ها، سازمان‌ها، حدنصاب معاملاتی، شرایط احراز سمت شهردار و دریافت اعتبارات ملی قرارمی‌گیرد.

وی، انضباط مالی، میزان تحقق بودجه مصوب، کمیت و کیفیت اقدامات عمرانی و خدماتی و میزان رضایتمندی عمومی را از اصلی ترین شاخص های تعیین درجه شهرداری بیان کرد.

شهردار پارش آباد اضافه کرد: ارتقای درجه شهرداری حرکتی ارزشمند و اتفاقی مبارک برای شهر، شهروندان، مجموعه شهرداری  است و با ارتقای نمودار سازمانی جدید شهرداری ، شهروندان شاهد ارائه خدمات مطلوب ‌تر عمرانی و شهری از سوی شهرداری خواهند بود.

کریمی در پایان از همکاری و پیگیری‌های استاندار اردبیل، معاونت هماهنگی امورعمرانی و امور شهری استانداری، فرماندار،  رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر دیگر مدیران و مسئولان استانی، شهرستانی و شهرداری در راستای ارتقای درجه شهرداری پارس آباد تقدیر کرد.

پارس‌آباد مغان در ۲۴۰ کیلومتری اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد، این شهرستان رتبه اول مهاجرت استان اردبیل را به خود اختصاص داده و از لحاظ جمعیتی و نرخ رشد جمعیت همچنان بعد از مرکز استان در رتبه دوم قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی
  • اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود
  • اهمیت تکمیل مرکز تولید ایزوتوپ‌های پایدار در سال جدید/لزوم نگاه جدی به حوزه گداخت
  • پیوست فرهنگی بوستان‌ها تدوین شود
  • موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • فضای تبلیغات شهر قزوین در حوزه عفاف و حجاب قابل قبول نیست
  • بسیاری از نارضایتی‌ها از شهرداری به علت اجرای قوانین است
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • نقش میکروموبیلیتی در ترویج عادات پایدار حمل‌ونقل در شهرها