Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سؤالی در مورد تنش‌های اخیر در منطقه، گفت امیدوار است که این رخدادها نهایتا به بروز جنگ منجر نشود.

به گزارش صدای ایران از فارس، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت امیدوار است که تحولات کنونی نهایتا به درگیری نظامی با ایران منجر نشود.
وی که به صورت تلفنی با شبکه «فاکس نیوز» صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در مورد احتمال جنگ با ایران، گفت: «امیدوارم که اینطور نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ما در موضع بسیار قدرتمندی قرار داریم.»
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت در صورت بروز درگیری نظامی، این درگیری مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد و او قصد ندارد به ایران نیروی نظامی پیاده اعزام کند.
رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «بحث من اعزام نیروی زمینی یا اعزام یک میلیون سرباز نیست. فقط می‌گویم اگر اتفاقی بیافتد، خیلی طول نخواهد کشید.»

وی سپس به حادثه هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز این کشور در ایران پرداخت و گفت: «من با آن‌ها خیلی خوب بوده‌ام. آن‌ها پهپاد ما را ساقط کردند، اما تصمیم گرفتم کاری نکنم و تصمیم گرفتم آن همه ایرانی را نکشم. من ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم و ایرانی‌ها را خیلی دوست دارم و این مسئله در آن تصمیم مؤثر بود. آن‌ها انسان هستند و من نمی‌خواستم ۱۵۰ انسان را بکشم. آن‌ها یک هواپیمای بدون سرنشین را هدف قرار دادند.»

ادعای اهمیت جان ایرانی‌ها برای ترامپ در حالی است که او بارها مردم ایران را تروریست خطاب کرده است. علاوه بر این، آنطور که روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داده، نگرانی از تبعات سیاسی و نظامی درگیری با ایران و همچنین عدم اطمینان به ارزیابی ادعایی پنتاگون مبنی بر حضور پهپاد در آسمان بین‌المللی، مهمترین دلایل انصراف ترامپ از درگیری نظامی با ایران بوده است.

ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه تحریم‌ها فشار زیادی به ایران اعمال کرده، گفت اگر اقدامات دولت او نبود، اکنون «ایران کل خاورمیانه را گرفته بود، عربستان سعودی را گرفته بود.»

رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش هم گفت در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی از او خواسته بابت محافظت آمریکا از عربستان سعودی، به واشنگتن پول بدهد. به ادعای ترامپ، بن سلمان با این خواسته موافقت کرده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترامپ جنگ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۰۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی عربی، بشار اسد در مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت آمریکا در رأس غرب از درگیری بین فلسطین و اسرائیل بهره می‌برد و هرج و مرج روزافزون را زیر نظر دارد. 
رئیس جمهور سوریه گفت «وقتی که می‌گوییم آمریکا‏، مقصودمان کل غرب است، زیرا غرب کاملا تحت تسلط آمریکا است. آمریکا از هر درگیری استفاده می‌کند، سپس کنار می‌ایستد و هرج و مرج روزافزون را مشاهده می‌کند و در انتظار لحظه‌ای است که بتواند ضربه قاطعانه را وارد کند.»
رئیس جمهور سوریه تاکید کرد آمریکایی‌ها از هر درگیری استفاده می‌کنند. به گفته وی، سیاست آمریکا مبتنی بر اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» است.
بشار اسد همچنین گفت «این روش آنها برای همینه و البته نوعی باج خواهی است. چنین رفتاری غیر اخلاقی است. آمریکا هر نوع درگیری را به بیماری مزمن خطرناک مانند دیابت یا سرطان تبدیل می‌کند و معمولا طرف‌هایی که درگیر هستند، بهای درگیری را پرداخت می‌کنند.»
رئیس جمهور سوریه تاکید کرد واشنگتن در قبال منافع کسانی که شرکای آن محسوب می‌شوند، اهمال کاری می‌کند و از دلار به عنوان ابزاری برای اعمال فشار بهره می‌گیرد، زیرا همه کشور‌های جهان اکنون نگاهشان به سمت چین است. 
بشار اسد افزود «اکنون همه کشور‌های جهان از جمله غرب و آمریکای لاتین، شروع به توسعه روابط با چین کرده اند و این طبیعی است، زیرا آمریکا در قبال کسانی که فرض بر این است که شرکای آن باشند، نیز اهمال کاری می‌کند و به شکل گسترده از دلار به عنوان سلاحی برای اعمال فشار سیاسی بهره می‌گیرد.»
وی ادامه داد برای مثال، آمریکا به این موضوع اهتمامی ندارد که بالا رفتن نرخ بهره به افزایش تورم و در نتیجه افزایش سطح بیکاری در کشور‌های شریک آن منجر می‌شود. 
رئیس جمهور سوریه تاکید کرد بسیاری از کشور‌ها اکنون به این نتیجه رسیده اند که آمریکا دوست آنها نیست و آن کشور‌هایی که خود را شریکی برای آمریکا می‌دانستند، به این نتیجه رسیده اند که واشنگتن حتی در غرب هم شرکایی ندارد. 
وی در ادامه گفت دوستی یا شراکت به معنای وجود منافع مشترک است، اما آمریکا فقط به منافع خاص خود اهتمام می‌ورزد. در نتیجه، امکان ندارد که روابط با این کشور باثبات یا امن باشد. 
بشار اسد تاکید کرد در غرب هیچ سیاستمداری باقی نمانده است که وی بخواهد با او گفتگو کند و نمی‌توان هیچ یک از آنها را مردان حکومت نامید. 
وی افزود «دیگر سیاستمداران معاصر به شکل راهبردی تفکر نمی‌کنند؛ بلکه مشکلات کنونی فراروی خود را حل می‌کنند و دیگر مسئول سخنان خود نیستند. اکنون اوضاع به گونه‌ای است که امکان دارد هر توافقنامه‌ای لغو شود و روز بعد، از زیر آن شانه خالی کنند. با توجه به مسائلی که بیان شد، قاطعانه می‌گویم در حال حاضر هیچ سیاستمداری در غرب وجود ندارد که بخواهم با وی گفتگو کنم. اکنون در غرب حتی یک سیاستمدار وجود ندارد که بتوان وی را مرد حکومت نامید. آنها از زمان رونالد ریگان رئیس جمهور اسبق آمریکا و مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس ناپدید شده اند.»
رئیس جمهور سوریه تاکید کرد «سرمایه داری به تدریج شروط خود را تحمیل می‌کند و کشور‌ها به شرکت‌ها و رؤسای کشور‌ها به رؤسای شرکت‌ها تبدیل شده اند. آنها بر اساس اقتصاد رفتار می‌کنند. امکان ادغام شرکت‌ها و به اسم سود، اجرای عملیات برای تسلط و ورشکسته کردن دیگران وجود دارد.»

 

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند